individuel styrke


Lillefisk
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en 18 årig dreng der går i gymnasiet. jeg har et spørgsmål som jeg har tænkt over i lang tid og som har undret mig meget. håber i kan tage mig seriøst for for selvom det lyder lidt lamt og selvfedt mener jeg det faktisk ganske serisøt... jeg er 184 høj og vejer lige knap 80 kg. jeg har aldrig styrketrænet mere end et par gange som har været med ca en måneds mellemrum, så serisø styrketræning har jeg aldrig dyrket. af en eller anden grund og jeg dog alligevel meget stærk og kan løfte i mange tilfælde mere end andre som er relativt "store" og har trænet i flere år. jeg er meget bred over ryggen og rimelig slank. jeg har muskoløse arme og ben, men dyrker kun fodbold som sport. hvis nogen kan give mig en lille forklaring på hvad der kan gøre så stor en forskel på mennsker rent stryekmæssigt ville jeg være glad... på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Genetik

Neurale tilpasninger

Muskelfibertyper

Højt naturligt kreating- ATP niveau

- tværsnitsarealet af musklen er ikke altid ligeligt proportionelt med styrken. Jf. styrkeløfter vs. diskopumper ex

Jeg træner selv for at få styrke fremfor masse, massen skal nok komme på med tiden anyhow. Det er ok at være selvfed btw :innocent:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Højt naturligt kreating- ATP niveau

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes ikke genetisk betingede ændringer i hvile ATP-niveauet. Om der gør i kreatin, ved jeg ikke, men jeg har aldrig hørt om det.. referencer?

<{POST_SNAPBACK}>

Mente heller ikke genetisk bestemt udsving i ATP niveauet.

ref

... Denne proces betyder en stigning i frit kreatin i de aktive muskler. En øget mængde frit kreatin i musklerne medfører, at der kan dannes mere kreatinfosfat og dermed mere ATP.

De lagre af ATP og kreatinfosfat der er i musklerne er meget små og opbruges i løbet af 15-30 sekunder. Heldigvis råder kroppen over andre metoder til at fremskaffe ATP til musklerne end de små opstartslagre, eller 'energi-buffere' som de også kaldes.

Smider man vægtstangen og hopper i løbeskoene for en kortere eller længere tur, går musklerne over til selv at danne ATP, primært udfra kulhydrat og fedt. ...

Og undertegnede er netop fodboldspiller til daglig, og burde derved have et konstant højere niveau.

Kan godt være jeg ikke har ret, men det er min umiddelbare opfattelse. Correct me if i'm wrong. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

jeg har aldrig prøvet dødløft så det kan jeg ikke rigtig svare dig på... men jeg kan bænke (maks.) lige knap 120-25 kg og omkring 130 i squat... det er lige umiddelbart det jeg har prøvet, kan ikk huske hvor meget jeg brugte på håndvægte er det relevant? desuden kan jeg løbe 100m på 11,81 sek. hvilket min idrætslærer siger er ret usædvanligt... håber du kan bruge det til noget Rommel..

Link to comment
Share on other sites

jeg har aldrig prøvet dødløft så det kan jeg ikke rigtig svare dig på... men jeg kan bænke (maks.) lige knap 120-25 kg og omkring 130 i squat... det er lige umiddelbart det jeg har prøvet, kan ikk huske hvor meget jeg brugte på håndvægte er det relevant? desuden kan jeg løbe 100m på 11,81 sek. hvilket min idrætslærer siger er ret usædvanligt... håber du kan bruge det til noget Rommel..

<{POST_SNAPBACK}>

He he....du bænker mere en Rommel, så kan han lære det :laugh:

jamen så kom igang med noget styrkeløft, dreng :smile:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

jeg har aldrig prøvet dødløft så det kan jeg ikke rigtig svare dig på... men jeg kan bænke (maks.) lige knap 120-25 kg og omkring 130 i squat... det er lige umiddelbart det jeg har prøvet, kan ikk huske hvor meget jeg brugte på håndvægte er det relevant? desuden kan jeg løbe 100m på 11,81 sek. hvilket min idrætslærer siger er ret usædvanligt... håber du kan bruge det til noget Rommel..

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sgu en vild nok debut! :4thumbup: :devil: Spiller du fodbold på høj plan? Overvejet at dyrke en sport, hvor stor naturlig råstyrke virkelig kommer dig til gode?

Igen, rigtige pæne løfte af en newbie :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share