Ros til 3 dages split


Tulliz
 Share

Recommended Posts

Ja..

Som nogen måske husker eller nogen måske overhovedet ikke husker lavede en bekendt et topic herinde før jul omkring et træningsprogram til en nybegynder.

Der blev foreslået lidt forskelligt, blandt andet noget omkring muskelfundament og den slags. Det begyndte jeg da også på, men der gik ikke lang tid så fik en af mine venner mig overtalt til at tage mere og mere på da det andet så for kedeligt ud.

Det gjorde jeg så, og inden jeg vidste af det begyndte jeg at køre 3 dages split.

Så mit program så altså således ud:

Dag 1: Bryst/Triceps

Dag 2: Skulder/Ben

Dag 3: Ryg/Biceps

Dag 4: Pause

Dag 5: Det hele om igen.

Og det vil jeg have lov til at rose til skyerne. Lige for at illustrere de forskellige fakta vil jeg vise denne "log" jeg lavede efter første træning den 6 December 2004. Idag har vi den 3 Februar så hele forløbet tæller altså over 59 dage foreløbigt.

Bænkpres ved start: 70 kg (1RM)

Bænkpres nu: 90 kg (4 reps - 1RM ikke testet)

Skråbænk (løs håndvægte) ved start: 18 kg (x 8)

Skråbænk (løs håndvægte) nu: 32 kg (x 5)

Fransk pres ved start: 17 kg

Fransk pres nu: 32 kg

Preachercurl ved start: 28 kg (1RM)

Preachercurl nu: 40 kg (1RM)

Skulderpres (forside af skulder) ved start: 40 kg (1RM)

Skulderpres (forside af skulder) nu: 70 kg (1RM)

Militærpres ved start: 16 kg (x 8)

Militærpres nu: 24 kg (x 8)

Det siger måske ikke så meget, men kan ærlig talt ikke lige huske hvad jeg tog i de andre øvelser dengang.

Har ikke noget før billede, men har et "indtil videre" billede før jeg nu er gået igang med at cutte.

dild.jpg

Så, jeg ved ikke om jeg er steget meget eller lidt i forhold til alle mulige andre men jeg er ihvertfald godt tilfreds indtil videre.

Thumbs up 3 day split!

Ha' en god aften!

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Preachercurl ved start: 28 kg (1RM)

Preachercurl nu: 40 kg (1RM)

Kan godt lide at man sågar har testet sin 1RM i curls :w00t::w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe ja min fejl, men det jeg mener er at jeg faktisk aldrig kun løfter en vægt EN gang for at se hvad man max kan tage da jeg mener at det giver mere mening at løfte den pågældende vægt 2-3 gange. Så når der står 1RM mener jeg faktisk 2 eller 3 reps hehe..

:D

Link to comment
Share on other sites

God fremgang :4thumbup:

Forstår bare ikke helt meningen med denne tråd? :blink: Er det ikke et log-indlæg?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej nej, det er snarere en anbefaling! Tænkte på at der måske var nogle der ville få gavn af at vide at 3 dages split er et godt program, hvis man står og skal vælge :)

Det var ihvertfald min intention! :)

Link to comment
Share on other sites

Ganske god fremgang :smile:

Men hvem siger ikke du havde fået bedre fremgang med det oprindelige program?

Du rammer dog et vigtigt punkt:

Motivation!

Det er også vigtigt at ens træningsform motiverer. Så er det nu engang lidt sjovere = færre missede træningspas og mere intensitet i træningen.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Ganske god fremgang  :smile:

Men hvem siger ikke du havde fået bedre fremgang med det oprindelige program?

Du rammer dog et vigtigt punkt:

Motivation!

Det er også vigtigt at ens træningsform motiverer. Så er det nu engang lidt sjovere = færre missede træningspas og mere intensitet i træningen.

Mvh Poul

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke misset et eneste træningspas i den tid jeg har trænet, til trods for at mit center ligger 8km herfra.

Jeg tror det primært skyldes at der også er en stor social force i mit center. Jeg tror at mindst 10-12 af mine venner træner dernede, foruden min træningspartner og det hjælper også med at motivere synes jeg.

Jeg ved netop ikke hvordan min fremgang havde været med det oprindelige program, så jeg kan kun gå ud fra hvordan landet ligger nu og det er jeg ihvertfald so far tilfreds med.

Jeg ved godt at de her begyndergains ikke bliver ved for evigt, men der skal meget til at slå mig ud af spillet så.. Snakkes om 30 dage til endnu en update :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share