opbygge muskler !?


martinkiller1234
 Share

Recommended Posts

er et muligt at opbygge muskler uden brug af div. motionmaskiner ??

jeg har en ministepper,kondicykel,håndvægte,vægtstang samt min krop til rådighed....

altså ingen træningsbænk eller andre maskiner

er det muligt for mig at få større/markerede muskler ?

jeg ønsker pimært mave og overkroppen "forstørret"

er der link/råd til programmer ?

vil jeg opnå nogle rimelige forandringer når jeg nu ikke har mere til rådighed eller kan jeg ligesågodt skyde en hvid pil efter det ?

Link to comment
Share on other sites

Du kan med den rette kost og træning sagtens opnå gode resultater. Maskiner er ikke nødvendige for gode resultater, tværtimod så er fri vægte bedre.

Du skal sørge for at være i kalorieoverskud ellers er det ikke muligt at opbygge muskler, dette fører selvfølgeligt også til et fedt gain, men det kan man altid motionere væk når du synes du blevet lidt for fed.

Desuden så synes jeg ikke du skal kun fokusere på overkrop og mave, det kommer til at se latterligt ud i længden med små píndeben og en stor overkrop.

Her er en glimrende artikel om emnet, samt et begynder program.

held og lykke med projektet!

Link to comment
Share on other sites

tak for det hurtige svar....

jeg mener ikke jeg er overvægtig !? 189 høj 93 kg har en mave jeg mener er "lidt" for stor,men ikke et vilde....

skal jeg have kalorieoverskud eller kan jeg til en start tærer på mit "naturlige" overskud ?

er der link/råd til fødevarer som er gode at optage før/efter træning ? (altså med højt kalorietal) samt i hverdagen ?

Link to comment
Share on other sites

Du skal vælge om du vil opbygge muskler eller tabe dig. Fedt kan IKKE laves om til muskler. Hvis du vil opbygge muskler skal du, som jensC siger, være i kalorieoverskud.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at opbygge og så "cutte" ned, som det så fint hedder, bagefter. (Altså smide et par kilo bagefter, hvis du føler det er nødvendigt.)

Link to comment
Share on other sites

tak for det hurtige svar....

jeg mener ikke jeg er overvægtig !?  189 høj 93 kg har en mave jeg mener er "lidt" for stor,men ikke et vilde....

skal jeg have kalorieoverskud eller kan jeg til en start tærer på mit "naturlige" overskud ?

er der link/råd til fødevarer som er gode at optage før/efter træning ? (altså med højt kalorietal) samt i hverdagen ?

<{POST_SNAPBACK}>

efter træningen skal du helst have nogle hurtige kulhydrater, som f.eks. rosiner, hvidt brød, bananer og 30-40 gram protein. Maden skal indtages så hurtigt som muligt efter træningen.

Maden inden træning er ikke helt så vigtigt, du skal bare sørge få at få noget energirigt og lidt protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share