Mental-træning


wizoo
 Share

Recommended Posts

God aften MOL

Tænkte om der måske var nogen der havde erfaring med diverse slags mental-træning :blink: ?!? Jeg tænker ikke på nogen specifik slags mental-træning...Men f.eks. et dagligt ritual for at sende positiv energi rundt i kroppen :w00t:

Forskellige mere eller mindre anerkendte måder at toptune sindet

Hvad kan i byde på :smile:

Link to comment
Share on other sites

God aften MOL

Tænkte om der måske var nogen der havde erfaring med diverse slags mental-træning  :blink: ?!?  Jeg tænker ikke på nogen specifik slags mental-træning...Men f.eks. et dagligt ritual for at sende positiv energi rundt i kroppen  :w00t: 

Forskellige mere eller mindre anerkendte måder at toptune sindet

Hvad kan i byde på  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går tit og drømmer om det perfekte træk. Gennemgår hele løftet i hovedet¸ føler hvor overlegent stærk jeg er¸ hvor vildt imponeret alle bliver¸ når de læser det i min log osv.

Visualisering.

El-heffe

Link to comment
Share on other sites

når jeg bænker og den blir rigtig hård og jeg lige skal have den sidste, før jeg starter det sidste løft tramper jeg lige en hurtig gang i gulvet :devil:

eller før et hårdt dødløft slår jeg lige mig selv lidt i hovedet :raisebrow::blink:

ellers arbejder jeg ikke så meget med psyken selvom den er pisse vigtig

Edited by grabowdinho
Link to comment
Share on other sites

jeg så en bog der faktisk så ganske fornuftig ud nede på bibloteket. jeg tager derned imorgen regner jeg med så skal jeg nok lige udnersøge dens titel og ISBN. så kan du jo evt. undersøge om dit biblotek har den.

den hanflerr om mental træning i forbindelse med sport :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale "Buddhisme i hverdagen" af Larry Rosenberg. De buddhistiske elementer er rent filosfiske, og bogen koncentrerer sig mest og vejrtrækningsteknik og mental indstilling. Men det er sgu lige så svært at træne hjernen eller sindet, som kroppen :blink:

Held og lykke

Edited by Holmes
Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale "Buddhisme i hverdagen" af Larry Rosenberg. De buddhistiske elementer er rent filosfiske, og bogen koncentrerer sig mest og vejrtrækningsteknik og mental indstilling. Men det er sgu lige så svært at træne hjernen eller sindet, som kroppen  :blink:

Held og lykke

<{POST_SNAPBACK}>

For nu at blive i buddhistisk terminologi¸ er der så overhovedet forskel på sind og krop¸ eller er det bare noget der ligger indlejret i kulturen?

Og ja¸ Rosenberg er ikke helt galt på den. Vil vædde med at vejrtrækningsmeditation¸ som bogen mest handler om¸ vil hjælpe til at få en markant forbedret koncentrationsevne og restitutionstid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring inden for visualisering, hvor man gennemtænker en situation, helt til mindste detalje, hvor alt er perfekt.. Det er en super måde at lade op til f.eks. et sportsstævne..

Til alm. "husholdningsbrug", vil jeg også anbefale buddhismen. Hvis du vil læse om den, så findes der mange bøger om Buddhisme, der giver et godt "andet syn" på hverdagen og livet..

Jeg kan godt selv lide tanken om meditation, men umiddelbart er det ret svært !!

God fornøjelse med det mentale :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt anbefale "Tænk positivt" af Bjørn Ringom (den kan findes på biblioteker). Det er en meget spændende bog som måske ved første øjekast virker lidt hippieagtig, men som faktisk rummer mange forskellige og sjove øvelser man kan lave hjemme i stuen.

Jeg bruger selv positiv visualisering (det er der også meget om i bogen) hvis jeg skal yde noget ekstra. Det gælder både i sport, køreprøve, eksamen og den slags ting. Det handler simpelthen bare om at gennemtænke situationen man skal ud i, hvor man ser sig selv klare sig fremragende og lave et kanon resultat.

Det virker!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share