Semivegetar


Tulliz
 Share

Recommended Posts

Hej drenge.

Jeg er en gut på 17 år, som er 178 høj og vejer cirka 90 kg.

Jeg har nu trænet i 3 måneder og har opnået de stats jeg mener er acceptable, og derfor går jeg nu til anden fase af mit træningsforløb - cutting. Jeg håber at opnå en væsentligt sænket fedtprocent.

Jeg er begyndt på en kur der udformer sig således:

Morgenmad: En lille skål cornflakes, med skummetmælk.

Mellemmåltid (fra 07.30 til 15.00): To gulerødder og et æble.

Frokost (kl15): Salat bestående af Iceberg salat, Grøn peber, Rød peber, Agurk, Løg og en dressing af ekstra jomfru olivenolie og oregano.

Træning (16 til 17.xx)(typisk træningspas 1 time, kører 3 dages split)

Postworkout (17 til 18.xx): En dåse tun, 2 skiver rugbrød og en proteinshake.

Aftensmad (ca. kl 21): Salat bestående af Iceberg salat, Grøn Peber, Rød peber, Agurk, Løg og en dressing af blablabla. Wrapped op i to fajitas (6.3 gram fedt pr. 100 gram og det er vel typisk 3-4 fajitas pr. 100 gram).

Jeg dyrker sideløbende med mit 3 dages split cardio 2 gange om ugen (løB).

Hvad synes i om det?

Og det skal lige siges at jeg ved i siger "for lidt kød" men problematikken består i at mine forældre ikke ønsker at tilpasse deres kost til mig udelukkende (og det forstår jeg godt da de ingen grund har til det) og jeg har intet problem med at holde mig til det vegetarianske.

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare sætte mig ind hvilken vitaminer og mineraler jeg end måtte have ekstra behov for at indtage.

Så vil jeg anbefale dig at spise ¨flere varianter af grønsager samt bønner af forskellig slags. Det mætter også kanont.

Søg info på nettet om hvilken foranstaltninger du skal være opmærksom på.

Held og lykke med din projekt

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du spiser salat i kilovis, lyder det som meget lidt mad for en med din vægt. Også selv om du cutter.

Og så ville jeg índtage noget mere protein, da det dels mætter og dels er med til at bevare muskelmassen under diæt. Det kunne være mælk, fromage frais, fedtfattig ost, fisk, proteinpulver m.m. Jeg synes heller ikke der er nogen grund til at spise både tun og proteinshake efter træning. Du kunne spise tunen som mellemmåltid sammen med gulerødder og æble. Du skulle gerne op på min. 120 g protein dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Det er også mig der tåger en smule Henrik.

Jeg ved ikke hvorfor tun'en kom derned at stå, men f.eks. idag spiste jeg tun + to stykker rugbrød til frokost.

Problemet er at jeg altid har spist meget kød, pasta, ris, kartofler osv.

En virkelig positiv effekt jeg har oplevet ved at spise så meget salat som jeg gør, er at man begynder at kunne li' det. Fordi problematikken har førhen været at jeg har tabt mig 1-2 kg, og så lige pludselig glemte jeg det og begyndte ligeså stille og roligt at glemme det og så bare æde løs igen. Mht. proteinerne får jeg jo allerede 40-60 gram efter træningen i løbet af dagen. Udover det kommer så tun'en, rugbrødet, morgenmadet osv.

Men den her måde at gøre det på føler jeg at motivationen er stærkere end nogensinde og jeg er virkelig begyndt at tænke over det hver gang jeg åbner munden. For eksempel rør jeg ikke slik længere (mine forældre får dessert like hver aften) og det er et positivt afkast af min kur.

Jeg har et halv måned gammelt billede (taget før min kur trådte i kraft) som du kan tage udgangspunkt i lige nu.

Pivklar i Odense: Vi har tonsvis af røde bønner (de skulle være gode) og hvide bønner og dem plejer min mor også at lave salat med. Hun bruger også ruccola salat. Jeg tror jeg vil begynde at få lidt mere diversitet i min salat, så bliver det jo også automatisk mere afvekslende.

dild.jpg

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Jamen hvis du får protein nok, og ikke føler dig alt for sulten i løbet af dagen, så er der slet ikke nogen problemer ved den kost du nævner. Specielt ikke når du oven i købet er glad for den. Man behøver ikke spise kød for at opbygge og vedligeholde muskelmasse. Specielt ikke hvis man ikke har noget problem med at indtage æg og/eller mælkeprodukter.

Dog ville jeg skifte cornflakes ud med havregryn. Det er langt sundere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ville du være så venlig at oplyse dine kropsstats og evt maxløft - jeg er selv 178 høj og vejer 87 kg og ud fra billedet at dømme minder min kropsbygning meget om din. Derfor kunne det være sjovt med lidt stats at sammenligne med.

K

Link to comment
Share on other sites

Ville du være så venlig at oplyse dine kropsstats og evt maxløft - jeg er selv 178 høj og vejer 87 kg og ud fra billedet at dømme minder min kropsbygning meget om din. Derfor kunne det være sjovt med lidt stats at sammenligne med.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Det her er ikke mine 1RM, dem har jeg ikke testet.

Bænkpres: 3 x 4 x 90 kg

Skråbænk: starter på 32, ender på 36.

Squat: 140kg (4RM)

Dødløft: 85kg (1RM) har lavet den øvelse en gang.

En masse andet, men du kan vidst få et godt indtryk ud fra dem der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share