løbe med vægte?!


hatskan
 Share

Recommended Posts

Jeg har overvejet lidt af det samme ved mine intervalløb....nemlig at løbe med ankelvægte...... engang da jeg trænede meget basket trænede jeg tit lay ups og springteknik med ankelvægte.....

Så jeg synes ikke det er helt tosset... Jeg har dog ikke forsøgt det endnu...

Med venlig hilsen

jeg ved godt det lyder sindsygt, men hvad med at løbe med et par 5 kg's vægte i hænderne, når man alligevel er ude??hehe.....  :4thumbup:

(bare en ide.....? hva sys i??)    :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

jeg ved godt det lyder sindsygt, men hvad med at løbe med et par 5 kg's vægte i hænderne, når man alligevel er ude??hehe.....  :4thumbup:

(bare en ide.....? hva sys i??)    :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har selv prøvet det :smile: Og jeg kan klart anbefale, at du anskaffer dig i et par tunge ankel-vægte i stedet for :4thumbup: Det er ikke det fede at løbe rundt med håndvægte..

Link to comment
Share on other sites

Nogle mennesker kan få problemer med ledene fordi der ligepludselig kommer en del mere pres på enkelte led, ved f.eks. at sætte 5 kg på underbenet.

Selv løber jeg meget med rygsæk, det er super. Start langsomt op med vægten, da det virkelig er noget der kan give skader, hvis man starter for hårdt. Når du er lidt mere trænet så er en 12 kg i rygsækken og en løbetur på en-to timer noget der giver ikke bare gode ben, men hele kroppen bliver godt træt.

Jeg så engang en fyr der løb med 4 meter lange jernstænger!! en i hver hånd. Det ser sgu underligt ud.

hvis du endelig vil have noget der giver specifikt i armene kan du jo bare tage en vandflaske i hver arm. tro mig.... hvis du løber en time med en liter i hver arm, og sørger for at svinge godt igennem, så bliver du usædvanlig træt. 5 kg, er kun hvis du lige løber ned til bageren.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Engang for ikke så længe siden var det utroligt populært at løbe med vægtbælter, ideen var også logisk nok, at man skulle blive stærkere i benene. I dag er der ikke rigtig nogen der træner med dem; det er utroligt hårdt for ledene, specielt knæene(enhver løberes mareridt :raisebrow: ), og havde heller ikke forventede gavnlige styrkeforøgende effekt :raisebrow:

derfor vil jeg ikke forslå regelmæssig løb med vægte eller lignende :cooldance:

Edited by Leif Erikson
Link to comment
Share on other sites

At svinge 1000 gange med en 2,5 kg vægt mens du løber giver hverken hypertrofi eller styrke...Det burde enhver kunne tænke sig til - principperne for styrketræning gælder jo også for løb med vægt. Vil man have styrke skal man træne få reps. ellers får man højst lidt muskeludholdenhed og ekstra seje led, pga. den øgede belastning

Link to comment
Share on other sites

ve jeg da godt..... mænd som ikke træner får jo efterhånden os nogle goe muskler af bare at leve (fx hugge brænde og løfte ting..... ) kommer jo af sig selv....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det kommer af sig selv hvad er grunden så til at træne? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hatskan, skal vi ikke lave et væddemål? Du bruger det næste år på at hugge brænde og løbe rundt med colaflasker i hånden. Hvis du så er blevet "større end normalt" og kan præsentere mig for nogle "goe muskler", giver jeg et årskort til et træningscenter efter eget valg. Hvis der derimod, hvad jeg forventer, ikke er sket en skid, bliver du bundet til det squatrack jeg har i kælderen og bliver fodret med slagteriaffald i et år. Hvad siger du til det?

Link to comment
Share on other sites

Hatskan, skal vi ikke lave et væddemål? Du bruger det næste år på at hugge brænde og løbe rundt med colaflasker i hånden. Hvis du så er blevet "større end normalt" og kan præsentere mig for nogle "goe muskler", giver jeg et årskort til et træningscenter efter eget valg. Hvis der derimod, hvad jeg forventer, ikke er sket en skid, bliver du bundet til det squatrack jeg har i kælderen og bliver fodret med slagteriaffald i et år. Hvad siger du til det?

:w00t::w00t::w00t::w00t:

:laugh::tongue::smile:

Link to comment
Share on other sites

Hatskan, skal vi ikke lave et væddemål? Du bruger det næste år på at hugge brænde og løbe rundt med colaflasker i hånden. Hvis du så er blevet "større end normalt" og kan præsentere mig for nogle "goe muskler", giver jeg et årskort til et træningscenter efter eget valg. Hvis der derimod, hvad jeg forventer, ikke er sket en skid, bliver du bundet til det squatrack jeg har i kælderen og bliver fodret med slagteriaffald i et år. Hvad siger du til det?

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh: så kan de lære det...

At løbe rundt med kilo I hænderne er tumpet, og sætter din skades risiko væsentligt op

Link to comment
Share on other sites

rolig nu knægte..... jeg ve da godt at det ik gir noed særligt..... (sys debatten er kørt ud på et sidespor.....) sa os at jg godt ve at det er dumt.... så i ska ik tro i kan rette på mig  :poking:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

D sk i ver fal ha H & L mæ d. :tongue:

Jeg anbefaler rygsækken, giver godt i hele kroppen, særligt ved bakkeløb med den på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler rygsækken, giver godt i hele kroppen, særligt ved bakkeløb med den på.

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt nok, jeg sagde til min kone, da vi var ude at gå lige for lidt siden,

at næste gang vi går, vil jeg have en rygsæk på.

Nå, skal du så have nogle vægtskiver i den ?

Ja, hvordan kan du gætte det ?

Iøvrigt har hun gået tur med en 800 g håndvægt i hver hånd.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share