Den rigtige sodavand el. lign.


Ducks
 Share

Recommended Posts

Jeg har taget mig selv på en mindre slankekur, da jeg er begyndt blive for stor om livet, dog ikke så meget at det er kritisk - heldigvis.

Jeg har ændret et par vaner:

Sukkerfyldigt chokolademorgenmad - Til > Rugbrød med honning

Flutes med kødpålæg og sodavand til frokost - Til > Rugbrød med kødpålæg og salat og almindelig vand (1 liter)

Derudover er jeg begyndt at træne i motionscenter og tænker mere over om det er fed aftensmad...

Men.. jeg plejer gerne at sidde for mig selv lørdag aften med en Cola eller sådan noget, så var det jeg tænkte om man kan få noget sodavand der er mindre fedende? Fx Onside Light? Den skulle være uden tilsat sukker (sådan jeg har forstået det) eller findes der noget andet man selv kan mixe sammen der smager ligeså godt?

Hvis i har andre små tips der kunne høre under dette emne så sig bare til :cooldance:

I bund og grund vil jeg gerne undgå min fedme udvikler sig og blive lidt tyndere, uden at det skal være surt - da det ikke er blevet kritisk endnu :w00t::wink: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Der er ca. 10 kalorier i en liter Cola light.

Det samme gælder andre light sodavand (måske 0.2-0.5 flere kalorier afhængigt af mærke).

Du kan drikke light sodavand til du brækker dig uden at det går ud over din vægt.

Der er/var en teori om at Cola Light også feder,

fordi hjernen stadig tror man spiser/drikker noget sødt.

Personligt har jeg smidt vægt pga. Cola Light.

Desuden, ville det ikke svare til at drømme om at spise en palle Mars og så vågne op dagen efter 40kg større?

Du kan normalt finde "lette" erstatninger for de fleste søde sager,

så det gælder ikke kun sodavand.

Jeg æder selv yoghurt i store mængder, og selvom yoghurt ikke feder i sig selv, er det da rart at man kan få en light udgave med halvt så mange kalorier.

Der er en ny med vanilie..det er fandme guf. :4mewantfood:

Da jeg for et par år siden smed 25 kilo, "sparede" jeg sammen i løbet af ugen så jeg havde råd til at spise lidt usundt i weekenden.

Det virkede fint, jeg var en mager gut efter 7 måneder.

Hvis du bor alene er det helt sikkert et plus når du prøver at omlægge dine vaner.

Du har selv kontrol over hvad der bliver handlet ind, og hvad du ikke har på hylderne derhjemme, kan du ikke spise.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Der er ca. 10 kalorier i en liter Cola light.

<{POST_SNAPBACK}>

"Normalt" regner man i kilo kalorier, altså 1000 kalorier.

Der er 9 kcal (kilokalorier) i et gram fedt = der er 9000 kalorier i et gram fedt!

Det vil sige, at du skal drikke 900 liter Cola Light for at få den energi der svarer til et gram fedt!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Der er ca. 10 kalorier i en liter Cola light.

<{POST_SNAPBACK}>

"Normalt" regner man i kilo kalorier, altså 1000 kalorier.

Der er 9 kcal (kilokalorier) i et gram fedt = der er 9000 kalorier i et gram fedt!

Det vil sige, at du skal drikke 900 liter Cola Light for at få den energi der svarer til et gram fedt!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ca 10 Kcal i en liter pepsi max, så tror det er en Kcal-cal fejl. Der skal faktisk "kun" en liter til så, men det er vel osse en ok mængde.
Link to comment
Share on other sites

Ha!

Vi burde sagsøge dem. I USA! De lyver jo om indholdet så! Der er jo 1000 gange så mange kcal i som skrevet!  :w00t:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Ups, jeg kan se at der er 3 kcal i en liter pepsi max, så det var knap de 10 som jeg først sagde, men stadigvæk langt fra 10 cal, så lad os sagsøge de svin :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke set nærmere på jeres regnestykker, men kan det ikke være fordi de laver den fejl, som mange gør når de taler kcal - de omtaler det som kalorier. Dvs. 1000 gange mindre end der i virkeligheden er i - Saint Pauli var bl.a. inde på det.

Denne fejl er særdeles udbredt både professionelt og alment i befolkningen.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke set nærmere på jeres regnestykker, men kan det ikke være fordi de laver den fejl, som mange gør når de taler kcal - de omtaler det som kalorier. Dvs. 1000 gange mindre end der i virkeligheden er i - Saint Pauli var bl.a.  inde på det.

Denne fejl er særdeles udbredt både professionelt og alment i befolkningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det regner jeg med, hvilket jeg osse havde skrevet

så tror det er en Kcal-cal fejl.
men det bør stadig straffes, uanset hvor udbredt det er, da det er forkert markedsføring.
Link to comment
Share on other sites

Men.. jeg plejer gerne at sidde for mig selv lørdag aften med en Cola eller sådan noget, så var det jeg tænkte om man kan få noget sodavand der er mindre fedende
Herregud :wink: Hvis du virkelig nyder den sodavand, så er det altså ikke den der vælter regnskabet (medmindre vi taler om du bæller liter - i så fald skulle du hellere lære at nyde det du drikker i steder for at hælde indenbors IMO)

Dette herimod lyder ganske fornuftigt:

Sukkerfyldigt chokolademorgenmad - Til > Rugbrød med honning

Flutes med kødpålæg og sodavand til frokost - Til > Rugbrød med kødpålæg og salat og almindelig vand (1 liter)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hej

Der er også en saftvand der hedder

"fresh light" .....

Dog er der ingen kulsyre i men det kan man vel godt undvære.

Den fås i flere varianter.

Indeholder næsten ingen kcal....

iceb1977

<{POST_SNAPBACK}>

Er det ikke den nye med 10kcal? Der er 0,4 kcal i Cola Light, så kan det da ikke være bedre, eller har jeg misforstået det?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Der er også en saftvand der hedder

"fresh light" .....

Dog er der ingen kulsyre i men det kan man vel godt undvære.

Den fås i flere varianter.

Indeholder næsten ingen kcal....

iceb1977

<{POST_SNAPBACK}>

Ulempen ved fresh light er, ifølge mig selv, at det smager af sure underbukser! Har prøvet et par forskellige smags-varianter, og jeg synes de er lige dårlige alle sammen. Så hellere noget Rynkeby saft C, selvom det er fyldt med sukker og andet gejl.. :smile:

Det med smagen er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Der skal nok være nogen der synes det smager som en drøm, men det er ikke i min omgangskreds.. :wink::innocent:

EDIT: men hvis man virkelig vil tabe sig, så kan man vel lære at leve med den knap så vellykkede smag.. :bigsmile:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikk bare stoppe helt med at drikke det pjat :raisebrow:

For et halvt år siden cirka drak jeg nok o kring 2 liter hver dag :mad: Resulterede i nogle pænt fucked tænder og en sur tandlæge :laugh: Nå men jeg tog mig sku bare i nakken og tvang mig selv til ikk og drikke det pjat :4thumbup: Da jeg 2 måneder efter ville smage på det ku jeg ikke li smagen mere :4thumbup: Det var jo herre kanon, så nu er det sku stillet væk :4thumbup: Hvis det er jeg så vil have mig noget sødt at drikke bliver det sku en chokolade milkshake :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share