mer' HST


|Spiderman|
 Share

Recommended Posts

Jeg vil igang med noget HST - jeg er ikke meget for 15, 10, 5 reps systemet da jeg dør hvis jeg skal tage mere end 10 reps.

Vil det være ligeså godt at køre to uger med 10 reps, to uger med 8 reps og to uger med 5 reps?

Vil det være en fordel at køre fire uger med 5 reps?

Øvelserne i øvrigt ser således ud:

-bænkpres (3 sæt)

-incline db benchpress (2 sæt)

-one arm db row (3 sæt)

-træk til bryst (2 sæt)

-weightend back extensions (2 sæt)

-cable crunch (3 sæt)

-seated shoulder press (2 sæt)

-french press (2 sæt)

-hammercurls/ db curls (2 sæt)

-lateral raises (2 sæt)

Link to comment
Share on other sites

De 15 reps er jo udregnet efter max forsøg.

Hvis du ikke kan tage mere end 10 er det jo fordi du har for meget vægt på....

HST skemaet på forsiden, regner jo progressionen ud fra henholdvis 15, 10 og 5 - hvilket betyder du ikke lige kan ændre antal reps.

Og desuden, hvis du ændre antal reps, vil det jo ikke længere være hst...

:smile:

Edited by Smukke Arne
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke pga. for meget vægt men fordi jeg synes det er pisse hamrende kedeligt at køre såååå mange reps....Så 12, 10, 8 er lidt mere til mit temperament...

...skal jeg stadig køre 4 uger med 8 (orginalen siger 4 uger med 5 reps)?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det lige at du ikke vil køre efter programmet (du ændre på både rep. og sæt) når du nu engang har valgt at køre HST? Virker det "klassiske" program ikke på dig? Hvis du egentlig synes at HST er et kedeligt program, så find et andet. Der er tonsvis at vælge imellem.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke pga. for meget vægt men fordi jeg synes det er pisse hamrende kedeligt at køre såååå mange reps....Så 12, 10, 8 er lidt mere til mit temperament...

...skal jeg stadig køre 4 uger med 8 (orginalen siger 4 uger med 5 reps)?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det lige at du ikke vil køre efter programmet (du ændre på både rep. og sæt) når du nu engang har valgt at køre HST? Virker det "klassiske" program ikke på dig? Hvis du egentlig synes at HST er et kedeligt program, så find et andet. Der er tonsvis at vælge imellem.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig - kan ikke se meget pointe i at vælge et program, for så at ændre fuldstændigt på det :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke pga. for meget vægt men fordi jeg synes det er pisse hamrende kedeligt at køre såååå mange reps....Så 12, 10, 8 er lidt mere til mit temperament...

...skal jeg stadig køre 4 uger med 8 (orginalen siger 4 uger med 5 reps)?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det lige at du ikke vil køre efter programmet (du ændre på både rep. og sæt) når du nu engang har valgt at køre HST? Virker det "klassiske" program ikke på dig? Hvis du egentlig synes at HST er et kedeligt program, så find et andet. Der er tonsvis at vælge imellem.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig - kan ikke se meget pointe i at vælge et program, for så at ændre fuldstændigt på det :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Bøhtosser hvad er det i ikke forstår :blink:

Jeg vil gerne køre HST - har ikke prøvet det før...Men at køre to uger med 15 reps. er ikke noget jeg er særlig vild med. Jeg synes det er brand kedeligt. Derfor er mit spørgsmål om jeg ikke kan køre med en rep. kombination som hedder 10 de første to uger, 8 de næste to uger og 6 de sidste 4 uger. Altså ingen ændring af progression eller NOGET!!! Kun ændring af rep. kombination - det var alt hvad mit spørgsmål gik på...

...Og for Rønne skærer jeg det lige ud i pap: GIVER DET LIGESÅ GODT AT KØRE 10,8,6 reps. i HST som 15,10,5 reps.???

Link to comment
Share on other sites

Det kan du sagtens. Hovedpointen er bare, at der skal forekomme en regelmæssig progression. Man kan sagtens køre det lidt mere styrkeorienteret med en højere intensitet.

Jeg kan dog ikke helt se, hvorfor det pludselig skulle blive kedeligt ved at køre 5 reps mere per sæt. Tror du forveksler ordet kedeligt med ordet hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Altså ingen ændring af progression eller NOGET!!!

Det er netop en ændring i progression, fordi den brede 15-10-5 rep-range tillader stor progression i vægt, imens dit forslag 10-8-5 giver væsentlig mindre progession (i vægten).

Og tal da i øvrigt pænt til folk der prøver at hjælpe dig :dry:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Øvelserne i øvrigt ser således ud:

-bænkpres (3 sæt)

-incline db benchpress (2 sæt)

-one arm db row (3 sæt)

-træk til bryst (2 sæt)

-weightend back extensions (2 sæt)

-cable crunch (3 sæt)

-seated shoulder press (2 sæt)

-french press (2 sæt)

-hammercurls/ db curls (2 sæt)

-lateral raises (2 sæt)

<{POST_SNAPBACK}>

Et af principperne i HST er også at der køres et fullbodyprogram hvert træningspas. Desuden bør vægten ligges på basis øvelserne. Hvis du kun er interesseret i discopump, så er det lettere ligegyldigt om du kører 15/10/5/5, 12/10/8/5, 10/8/5/5 eller noget helt fjerde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share