HST Klon med A og B sets


HurriKN
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Jeg skal til og igang med min 4. HST cycle... i den forbindelse har jeg læst en del omkring at tage et A og B sæt, har lyst til at tweake den lidt i forhold til mine erfaringer.

her er mit nye program

HST A & B Set cycle

Øvelse

Set A | Set B

Barbell Benchpress | Incline Dumbell Benchpress

Standing Decline Cable Flyers | Pec deck flyers

Squat | Deadlift

Barbell Rows | Standing Straightarm Cable pulldowns

Military press | High incline dumbell press

French press | Dips

Barbell biceps Curl | Dumbell Biceps Curl

Weighted Crunches | Weighted Crunches Side

2 x 16 2 uger ( 3 x A og 3 x B )

3 x 8 2 uger ( 3 x A og 3 x B )

4 x 4 2-4 uger ( 3-6 x A og 3-6 x B )

Jeg kombinerer min styrke/hypertrofi træning med spinning... Jeg vil gerne ned på en lav fedt% til sommer... så jeg cutter forsigtigt på en højprotein diet.

Nogle der har nogle kommentarer? :-)

Edited by HurriKN
Link to comment
Share on other sites

Gode valg af øvelser og antal reps. Har selv planer om et lign. projekt efter sommer.

Spørgsmålet er om der ikke findes "nemmere" og mere hensigtsmæssige træningsprogrammer når du samtidig vil cutte?

HST er jo mest egnet hypertrofi, som kræver en del ædelse?

Link to comment
Share on other sites

... jow tak der Vuffi

tjow. det kan man godt sige.. Men jeg har god erfaring med HST.... Selvom jeg har cuttet 8 kg af siden midten af december så har jeg stadig samme mål omkring armene bryst osv...

En anden god ting ved HST er at det efter min erfaring har et meget lavt skadespotentiale pga præpareringen af musklerne.....

Det bliver selvfølgelig sjovere at træne når jeg er i energi overskud. Men indtil da, så vil jeg gerne bevise for mig selv at jeg kan komme ned på en lav fedt %.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig også til jeg kommer i energioverskud :4mewantfood:

Er enig mht. den den lave risiko for skade og overtræning hst har, men spekulerer stadig på om et træningsprogram som f.eks. 5x5 ville være mere egnet? - Som bekendt giver dette styrke, men så sandelig også masse (eller bevaring af dette).

Dog lyder det somom du har haft god respons på hst, og hvis du kan få et fornuftigt vægttab uden at miste for meget muskelmasse ved dette, synes jeg helt klart du skal fortsætte.

Hvor langt vil du ned i fedtprocent? Hvor er du nu?

Regner du med at fortsætte med hst efter sommer?

Link to comment
Share on other sites

Øvelse

Set A | Set B

Barbell Benchpress | Incline Dumbell Benchpress

Standing Decline Cable Flyers | Pec deck flyers

Squat | Deadlift

Barbell Rows | Standing Straightarm Cable pulldowns

Military press | High incline dumbell press

French press | Dips

Barbell biceps Curl | Dumbell Biceps Curl

Weighted Crunches | Weighted Crunches Side

2 x 16 2 uger ( 3 x A og 3 x B )

3 x 8 2 uger ( 3 x A og 3 x B )

4 x 4 2-4 uger ( 3-6 x A og 3-6 x B )

Meget interessant emne som bliver sjovt/spændende at følge. Jeg har ikke den store erfaring endnu, men er der ikke mere mening i at køre med 2x12 istedet for de 2x16 de første to uger ?

Hvis du skal køre alle øvelser hver gang bliver det så ikke meget voldsomt ?

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår meningen med ( 3 x A og 3 x B ) kunne du prøve at forklare det ?

Er enig mht. den den lave risiko for skade og overtræning hst har, men spekulerer stadig på om et træningsprogram som f.eks. 5x5 ville være mere egnet? - Som bekendt giver dette styrke, men så sandelig også masse (eller bevaring af dette).

Dog lyder det somom du har haft god respons på hst, og hvis du kan få et fornuftigt vægttab uden at miste for meget muskelmasse ved dette, synes jeg helt klart du skal fortsætte.

Jeg har selv kørt TJ's fundament træning et ½ år hvor alle øvelser køres med 5x5 og de har sammen med min sunde og varierede kost givet små 1½-2 kg i mdr. Så til gains har det vist sig at være ganske fortineligt :4thumbup:

/Websam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share