Styrketræning


pulle
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg er netop begyndt i motionscenter og har fået lagt program af en af deres instruktører. Men nu undrer vi os lidt over at vi faktisk stort set bruger de samme maskiner, men jo ikke ønsker at opnå det samme. Vi har fået at vide at vi kun skal lave ét sæt med 8-12 gentagelser, og med så høj vægt som muligt.

Han vil gerne have større muskler og slippe af med overflødigt fedt. Jeg vil godt tabe mig lidt samtidig med at jeg godt bare vil holde kroppen i form og styrke mine muskler, så de ikke helt syner hen :smile: Men jeg vil jo ikke have store svulmende muskler, så er det rigtigt at vi skal træne "på samme måde"?? Håber nogle kan hjælpe, og please i et forståeligt sprog for os almindelig dødelige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du tager ikke muskelmasse på hvis ikke du spiser derefter (indtager flere kcal end du forbrænder).

Du kan heller ikke tabe fedt uden at være i kcal underskud (hvilket forhindrer muskelmasse forøgelse).

Derfor kan i sagtens træne på samme måde, i skal bare spise forskelligt.

Andre faktorer der spiller ind.

*Kvinders lavere niveauer af mandligt kønshormon gør det vanskeligere at øge muskelmassen.

*Det er et begynderprogram, i skal i form nu, -senere vil der være større forskel på jeres program.

Det ovenstående er sat lidt simpelt op, men forklarer det grundlæggende.

Der er en masse artikler på dette site vedrørende træning og kost. Læs dem, de er letforståelige, diskuteres her i disse fora og vil forklare det grundlæggende for dig.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Der er utallige forsøg der ikke viser forskel på fremgangen for begyndere ved et vs flere sæt!

<{POST_SNAPBACK}>

Er det blevet standart at begynder programmerne i centrene kun indeholder et sæt? Det jeg fik for et halvt år siden var trodsalt med 3x10 eller 2x15. Jeg har dog stadig ikke regnet ud hvorfor hun satte mig til at lave 2x15 på nogle af øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share