Smallere talje tak


Boldten
 Share

Recommended Posts

Først skal der lige nævnes at jeg er ny herinde, så "Hej" til jer allesammen :blink: Nu nærmer sommeren sig jo, så det er jo nok på tide at komme igang med at forme kroppen lidt. Derved vil jeg gerne vide hvordan jeg kan komme af med de såkaldte "elskovshåndtag" som jeg har fået i løbet af vinteren. Er klar over at de simpelthen bare skal forbrændes væk, men findes der maveøvelser eller lignende som specifikt koncentrere sig om fjernelse af disse, gode råd vil selvfølgelig også blive taget varmt imod!

PÅ FORHÅND TAK :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du må vist bare i gang med at lave et eller andet. Dine "håndtag" er jo kommet af et energioverskud, og hvis de skal af igen må du gennem en periode leve med et energiunderskud. Få hjælp til at regne dit ligevægtsindtag ud, ved hjælp af stofskifteberegneren på forsiden (jeg lærer nok at linke det en dag).

Du bør gå efter et underskud på 300-500 kcal dagligt (ca. 1200-2000kJ). Det er den mængde som anbefales de fleste steder, og som er til at holde ud gennem længere tid.

Du skriver intet om dit aktivitetsniveau, så mere konkret hjælp bliver svær at give hvis ikke du selv kommer med en præcis beskrivelse. Ellers bliver det en masse gætteri fra de forskellige herinde.

God fornøjelse :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg ikke havde sat jer bedre ind i min situation, er jo ny herinde :blush:

Tror de er kommet pga. en længere pause fra træning grundet en skade, men er nu begyndt igen. Mht træning, træner jeg kickboksning 2x om ugen af 1,5 time, derudover er jeg hyppigt begyndt at lave mavebøjninger herhjemme på en skrå-bænk og sjipper ca. 2x om ugen af 20min. Det ville glæde mig hvis i har forslag til hvad der evt. kan suppleres med + spørg endelig hvis jeg endnu ikke har formuleret mig konkret nok :tongue:

Edited by Boldten
Link to comment
Share on other sites

Alle øvelser som bruger din krop vil give processen et skub. Men som du kan finde flere artikler om her på sitet, så virker punktslankning ikke. Desværre! :wink:

Men starter du noget træning op igen efter en lang pause, skulle det i sig selv være med til at skaffe det før omtalte energiunderskud.

Link to comment
Share on other sites

måske dumt spørgsmål, men hvad forståes der med punktslankning?  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

At man slanker sig på et bestemt punkt, f.eks. taljen. Hvis jeg har hørt dit spørgsmål rigtigt fra starten, så er det DER du ønsker at tabe dig. Eller? Og som der så er skrevet, kan man ikke ved at lave øvelser omkring dette område "smelte" fedtet fra.

"Håndtagene" er bare det område(fedtdepot), kroppen først lagrer i/på. Men dette er en påstand med store individuelle forskelle.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker en fladere mave og lavere taljemål kan du til en vis grad opnå dette ved at lave mave-vacums øvelser. Herved trænes M. transversus (en bugmuskel, som virker som et "korset" og presser bugen ind. Søg på det....der er mange forskellige programmer rundt omkring på nettet. Der er bl.a. et godt program på www.bodybuilding.com. Du bør træner denne muskel med henblik på statisk udholdenhed og ikke med reps. :4thumbup:

Edited by RAMMSTEIN
Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg ikke gå og gøre mig klog på noget som jeg ikke er :)

MEN! Jeg har faktisk ved hjælp af det overdrevne antal af mavebøjninger 240 stk's om dagen, bred dem ud som du vil! Mistet mine håndtag.. jeg har dog været på diæt imens, men det virker alligevel somom Mavebøjninger har givet det et skub da min midtermave stadig lever i bedre velgående.

Bare min erfaring =D

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg ikke gå og gøre mig klog på noget som jeg ikke er :)

MEN! Jeg har faktisk ved hjælp af det overdrevne antal af mavebøjninger 240 stk's om dagen, bred dem ud som du vil! Mistet mine håndtag.. jeg har dog været på diæt imens, men det virker alligevel somom Mavebøjninger har givet det et skub da min midtermave stadig lever i bedre velgående.

Bare min erfaring =D

<{POST_SNAPBACK}>

Det siger desværre bare ingenting, for det kunne jo sagtens være at kroppen alligevel var nået til det punkt hvor den mente håndtagene var det næste der skulle ryge, når du nu var på diæt.

240 mavebøjninger er i øvrigt ikke alverden :wink:

Da jeg ikke vidste bedre kunne jeg snildt lave det i løbet af en træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke bedre og fatter ikke de øvelsesnavne jeg får af vide når jeg spørger nogle... alt det der "Left side crunch" sidder bare tilbage med en følelse af det er mig der ikke fatter en brik :). Så klør' bare på da 3 af mine venner har fået vaskebræt af det efter et par måneder

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share