Fedttab - kropsmåling


Mielko
 Share

Recommended Posts

Jeg er 27 år, mand, 186 cm. høj og vejer 96 kg. Jeg er desværre gået i stå mht. træning og sund kost, men er nu fast besluttet på at gå i gang igen !!

(Jeg stoppede pga. en længerevarende skiskade og derfra var det svært at starte igen).

Mit mål er et fedttab. Faktisk er jeg ikke int. i at tabe mig et bestemt antal kilo, men mere at være tilfreds med min krop når jeg ser mig selv i spejlet.

( Jeg har læst flere steder at alfa omega når man skal tabe sig er at man skal indtage færre kcal. end man forbrænder (500 kcal mindre ?)

Nå, men jeg har sådan en personvægt med fedtmåler i. De er vist ikke præcise men er den værd at "lytte" efter? Jeg overvejer at købe et målebånd og så måle mig selv 2-3 steder på overkroppen hvor det meste fedt sidder.

Er der nogen som har nogle erfaringer med dette når de ønsker et fedttab ?

Jeg tror at min kost er sund nok, men jeg spiser store portioner mad til aftensmåltiddet. Her har jeg tænkt mig at lave mindre portioner og så spise mere frugt/grønt i løbet af dagen.

P.s. jeg er ryger

Link to comment
Share on other sites

En personvægt med bioimpedansmåler er ganske udemærket, hvis du kun bruger den til at følge din egen udvikling. Den bør ikke bruges som sammenligning med andre. HVIS du vil dét, så skal du bruge en fedttang og også her ville jeg være forsigtig med at sammenligne med andre, idet vi jo alle er bygget forskelligt. En fedt% på 14 er måske grænsende til ulækkert på mig, men på en anden person kan det være passende.

Ellers har du absolut fat i den lange ende der :4thumbup: Men drop smøgerne og dyrk noget cardio :4smartass: . Det er alt andet lige sundere at tabe fedtet gennem mere motion end gennem mindre kcal. indtag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst flere steder at alfa omega når man skal tabe sig er at man skal indtage færre kcal. end man forbrænder (500 kcal mindre ?)

Lige præcis. Den bedste måde at realisere det på er ved en kombination af træning og kontrolleret kost. Og så behøver det i øvrigt ikke være præcis 500kcal - det giver bare en fornuftigt vægttabshastighed på ca ½kg om ugen, hvis der hovedsageligt forsvinder fedt. Det er hvad din træning (helst både styrke og kondi) og kost skal sikre - nemlig at musklerne bevares og fedtet bruges.

For langt de fleste tror jeg taljemålet vil være lige så anvendeligt til at registrere fremskridt som vægtens bioimpedansmåling, men når du nu alligevel har vægten kan du jo lige så godt bruge begge dele. Et målebånd er ikke verdens største udgift :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share