Søger nyt træningsprogram :)


guddo
 Share

Recommended Posts

Jeg står og skal igang med alvorlig træning igen, men er ikke så god til det med programmer. Udover det kunne jeg godt tænke mig at tabe ~5kg, og det gør absolut ikke programmet lettere. Fedtet sidder udelukkende på maven og brystet.

Jeg har spillet håndbold i mange år, men har ikke været sports aktiv det sidste halve år (udover en smule styrke når jeg har lyst) - men er dog stadig robust af bygning:

Vægt: 83 kg.

Biceps: 38 cm.

Bryst: 105 cm.

Skulder: 122 cm.

Talje: 84 cm.

Lår: 60 cm.

Leg: 42 cm.

Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal vente til jeg er blevet større, med at tabe mig - eller om jeg skal gøre det samtidigt.

Derfor søger jeg en der har tid og lyst til at lave et program til mig. Jeg kan træne mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, og følger med glæde både loggen og træning- & kostplan 100%.

På forhånd tak

Martin Cording

- En gammel nybegynder :p

Edited by guddo
Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal vente til jeg er blevet større, med at tabe mig - eller om jeg skal gøre det samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska du nok gøre op med dig selv med det samme.

Hvad er dine mål med dine mål med styrketræning (udover du vil tabe noget fedt)? Stor? Stærk? Eksplosiv?

Den med at tage på i muskler samtidig med at tabe fedt er nok meget svært - hvis ikke umuligt.

Så jeg vil foreslå dig enten at cutte noget fedt først (sats måske på 500g/uge), og derefter tage nogle muskler på, eller vokse lidt endnu, og så cutte senere...

Du ku evt. lige oplyse din højde, så man har noget mere at dømme efter.

Mht. hvordan dit styrke program ska se ud, så har du ikke skrevet noget om hvor stor erfaring du har inden for styrketræning. Igen kommer det også an på hvilke mål du har med styrketræningen. Men ellers vil jeg anbefale dig at opbygge dit program om store basis øvelser, som squat, dødløft, bænkpres, rows, chins og military press.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal vente til jeg er blevet større, med at tabe mig - eller om jeg skal gøre det samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska du nok gøre op med dig selv med det samme.

Hvad er dine mål med dine mål med styrketræning (udover du vil tabe noget fedt)? Stor? Stærk? Eksplosiv?

Den med at tage på i muskler samtidig med at tabe fedt er nok meget svært - hvis ikke umuligt.

Så jeg vil foreslå dig enten at cutte noget fedt først (sats måske på 500g/uge), og derefter tage nogle muskler på, eller vokse lidt endnu, og så cutte senere...

Du ku evt. lige oplyse din højde, så man har noget mere at dømme efter.

Mht. hvordan dit styrke program ska se ud, så har du ikke skrevet noget om hvor stor erfaring du har inden for styrketræning. Igen kommer det også an på hvilke mål du har med styrketræningen. Men ellers vil jeg anbefale dig at opbygge dit program om store basis øvelser, som squat, dødløft, bænkpres, rows, chins og military press.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har rigtig meget erfaring, eftersom jeg har trænet i snart 5 år.

Jeg er 1.78 cm høj, og vil gerne være bare være lidt over markeret.

Cutte siger du? Hvor kan jeg læse om det?

Link to comment
Share on other sites

Cutte vil sige at være i kalorieunderskud, dvs man indtager færre kalorier, end man forbruger til at vedligeholde sine kropsfunktioner. Man kan udregne sit vedligeholdelsesindtag og så spise så man får færre kalorier hen over dagen end dette vedligeholdelsesindtag.. Hvis du kigger på MOL under "Vægttab" vil du nok kunne finde noget. Der er en smart formel, man kan bruge.

Når man cutter taber man sig, det bliver i form af fedt og muskler. Hvis man styrketræner samtidig med, kan man formindske del del af vægttabet, der ellers ville være i form af muskler. Det forudsætter nok, at kalorieunderskuddet ikke er for højt. dvs. 200-500 kcl om dagen.

Der er en artikel på www.getbig.dk der hedder cutting, skrevet af en mand der hedder Jørgen Storm, der ved rigtig meget om det emne, og som ihvertfald er et omvendrende bevis på at det er rigtigt, hvad han skriver.

Det er også en god ide at skabe sit kalorieunderskud ved hjælp af cardiotræning (løb, cyckling mv.). Så får man den bonus at man kommer i god form samtidig. Du skal så nok ikke cardiotræne samme dag, som du styrketræner.

God fornøjelse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal vente til jeg er blevet større, med at tabe mig - eller om jeg skal gøre det samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska du nok gøre op med dig selv med det samme.

Hvad er dine mål med dine mål med styrketræning (udover du vil tabe noget fedt)? Stor? Stærk? Eksplosiv?

Den med at tage på i muskler samtidig med at tabe fedt er nok meget svært - hvis ikke umuligt.

Så jeg vil foreslå dig enten at cutte noget fedt først (sats måske på 500g/uge), og derefter tage nogle muskler på, eller vokse lidt endnu, og så cutte senere...

Du ku evt. lige oplyse din højde, så man har noget mere at dømme efter.

Mht. hvordan dit styrke program ska se ud, så har du ikke skrevet noget om hvor stor erfaring du har inden for styrketræning. Igen kommer det også an på hvilke mål du har med styrketræningen. Men ellers vil jeg anbefale dig at opbygge dit program om store basis øvelser, som squat, dødløft, bænkpres, rows, chins og military press.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har rigtig meget erfaring, eftersom jeg har trænet i snart 5 år.

Jeg er 1.78 cm høj, og vil gerne være bare være lidt over markeret.

Cutte siger du? Hvor kan jeg læse om det?

<{POST_SNAPBACK}>

Cutte er som mugge også skriver bare at være i kalori underskud for derved at tabe fedt. Som mugge også nævner taber man sikkert også en smule muskelmasse, men det kan minimeres ved stadig at styrketræne, og stadig indtage nok protein, så kropper ikke nedbryder musklerne for at skaffe protein.

Læs evt. disse artikler:

CUTS - vejen til lavere fedtprocent!

Sixpack til sommer?

Held og lykke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share