Mad efter træning??


Boldten
 Share

Recommended Posts

Hvor vigtigt er det at spise aftens-mad efter træning. I mit eget tilfælde er jeg til træning fra 18-19:30, men er ikke hjemme før klokken 21:30, med henblik på at man jo siger at det måltid man skal spise mindst af er aftensmad, hvor vigtigt er det da for mig at spise efter træning og behøver jeg det overhovedet (vil gerne opnå kalorie underskud da jeg egrne vil tabe mig)

PÅ FORHÅND TAK!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor vigtigt er det at spise aftens-mad efter træning. I mit eget tilfælde er jeg til træning fra 18-19:30, men er ikke hjemme før klokken 21:30, med henblik på at man jo siger at det måltid man skal spise mindst af er aftensmad, hvor vigtigt er det da for mig at spise efter træning og behøver jeg det overhovedet (vil gerne opnå kalorie underskud da jeg egrne vil tabe mig)

PÅ FORHÅND TAK!!

<{POST_SNAPBACK}>

I mine øjne ville det være fornuftigt at spise aftensmad / mad efter træning. Især hvis ikke du indtager proteinshake efter endt træning, skal du have protein fra maden. - Shaken er dog at foretrække efter træning, da musklerne her er mere modtagelige. (shaken optages betydelig hurtigere end f.eks. kød)

Hvis aftensmåltidet bringer dig i kalorieoverskud, burde du overveje dine kalorier først på dagen. Helst siger man mad ca. hver 3 time, for ikke at få et blodsukkerfald, og dermed trang til sukkerholdige syndere.

Link to comment
Share on other sites

Mad efter træning er vigtigt for restitutionen samt for træningsresultaterne og udviklingen af musklerne.

Er der ikke mulighed for, at du kan have en sandwich med kylling eller andet med i tasken, som du lige kan snuppe efter træning, fx. under transport-turen hjem...? (Går ud fra, at det er grundet transporttiden, at du er så sent hjemme...).

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Mad efter træning er vigtigt for restitutionen samt for træningsresultaterne og udviklingen af musklerne.

Er der ikke mulighed for, at du kan have en sandwich med kylling eller andet med i tasken, som du lige kan snuppe efter træning, fx. under transport-turen hjem...? (Går ud fra, at det er grundet transporttiden, at du er så sent hjemme...).

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er netop derfor. Ville det være en god idé hvis jeg bare erstattede min aftensmad med en protein-shake?

Link to comment
Share on other sites

Mad efter træning er vigtigt for restitutionen samt for træningsresultaterne og udviklingen af musklerne.

Er der ikke mulighed for, at du kan have en sandwich med kylling eller andet med i tasken, som du lige kan snuppe efter træning, fx. under transport-turen hjem...? (Går ud fra, at det er grundet transporttiden, at du er så sent hjemme...).

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er netop derfor. Ville det være en god idé hvis jeg bare erstattede min aftensmad med en protein-shake?

<{POST_SNAPBACK}>

Synes ikke du skal erstatte et aftensmåltid med en shake... En shake kan erstatte et mellemmåltid, men burde ikke erstatte et hovedmåltid.

Mit råd: Shake + banan/rosiner på vej hjem, og proteinholdigt aftensmad når du er hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share