Øvelse i stedet for military press


extreme12
 Share

Recommended Posts

Har holdt lidt pause fra træningen grundet store problemer med nakken/skuldren.

Min fysio rådede mig til at tage en lille pause, det har da også hjulpet, nu er jeg så startet med træningen igen, men det blivr straks provokeret igen.

Findes der en øvelse i stedet for military press, i maskine eller noget hvor nakken ikke er under så stort et pres??

Jeg har haft problemer med nakken/skuldren igennem to år, har gået til fysio, kiropraktor, men der er sgu ikke rigtig noget der hjælper, har i nogle forslag, er snart ved at være pænt træt af det her, gør konstant ondt...

Link to comment
Share on other sites

Hej extreme12.

Jeg mener at du bør forsøge dig med en øvelse som front press med stangen foran hovedet eller måske skulderpres med håndvægte.

Disse er mere skånsomme øvelser ift. din nakke/skulder-region.

Nu ved jeg ikke præcis hvilke problemer du har, men hvis din smerter fortsætter bør du tage din fys. med på råd med hvilke øvelser du skal bruge.

Og så selvfølgelig det klassiske råd: mindre vægt, indtil du er smertefri. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej extreme12.

Jeg mener at du bør forsøge dig med en øvelse som front press med stangen foran hovedet eller måske skulderpres med håndvægte.

Disse er mere skånsomme øvelser ift. din nakke/skulder-region.

Nu ved jeg ikke præcis hvilke problemer du har, men hvis din smerter fortsætter bør du tage din fys. med på råd med hvilke øvelser du skal bruge.

Og så selvfølgelig det klassiske råd: mindre vægt, indtil du er smertefri.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er military jo med stangen foran hovedet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Underligt ... jeg syn's netop military gør godt for nakken. Fx. hvis man nu har ligget forkert om natten og har ondt i nakki, og så kan man lige løsne lidt op med military.

Men hvorfor træner du overhovedet military?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er blevet rådet til det i mit HST program, men også fordi mange af de steder jeg læsr om den, bliver den betegnet som en af "kongerne".

Men hvor vil du hen med dist spørgsmål om hvorfor jeg overhovedet træner military?

Link to comment
Share on other sites

Underligt ... jeg syn's netop military gør godt for nakken. Fx. hvis man nu har ligget forkert om natten og har ondt i nakki, og så kan man lige løsne lidt op med military.

Men hvorfor træner du overhovedet military?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er blevet rådet til det i mit HST program, men også fordi mange af de steder jeg læsr om den, bliver den betegnet som en af "kongerne".

Men hvor vil du hen med dist spørgsmål om hvorfor jeg overhovedet træner military?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikk du skal lytte til hvad han siger, tror ikk lige han ved hvad han snakker om :tongue:

Military pres er en super øvelse og efter min mening lige så skånsom som dem han nævner, så bliv du bare ved med at træne den. Men fokuser på at få din teknik iorden og hold dig et godt stykke fra failure..

Check evt i funktionel der har simon dj oprettet en tråd om næsten det samme idag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Jeg har haft problemer med nakken/skuldren igennem to år
Det er lang tid.
har i nogle forslag, er snart ved at være pænt træt af det her, gør konstant ondt...

Extreme du har over 200 indlæg så jeg går ud fra du laver øvelsen rigtigt (har læst med her på MOL sitet) Så det er sandsynligvis ikke din teknik det halter med. Nu er militærpres heller ikke nogen stor videnskab.

Kør noget skrå bænkpres med stang i stedet for og glem den militærpres. Jeg har selv et par få enkelte øvelser jeg ikke kan køre. Er militærpres virkelig værd for dig at køre hvis den sætter dig tilbage i andre øvelser?

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share