Kvalme efter løb


Mette_Musen
 Share

Recommended Posts

Efter jeg har løbet en tur lang som kort, får jeg nærmest kvalme, når jeg begynder at gå efterfølgende. Det går væk så snart jeg løber igen. Nogen som kender årsagen til det?

Jeg er i ok form, og det er ikke fordi jeg har spist lige før.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det evt. have noget med dit vand indtag at gøre? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg har løbet en tur lang som kort, får jeg nærmest kvalme, når jeg begynder at gå efterfølgende. Det går væk så snart jeg løber igen. Nogen som kender årsagen til det?

Jeg er i ok form, og det er ikke fordi jeg har spist lige før.

<{POST_SNAPBACK}>

lige før? Hvis det er et tilbagevendende problem så vent 2-3 timer efter sidste måltid (ikke for stort) med at løbe og se hvad der så sker..

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg har løbet en tur lang som kort, får jeg nærmest kvalme, når jeg begynder at gå efterfølgende. Det går væk så snart jeg løber igen. Nogen som kender årsagen til det?

Jeg er i ok form, og det er ikke fordi jeg har spist lige før.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan være blodsukker!

Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt heller ikke et ukendt fænomen for mig, det kommer dog som regel kun hvis jeg virkelig presser mig selv. Jeg plejer at spise en smule yougurt og noget havregryn en ½-1 time inden løb... det hjælper på det synes jeg (måske er det psykisk... aner det ik)

På den anden side set får jeg optur af at have kvalme efter en ordentlig omgang løb... så føler jeg at jeg har presset mig selv :devil:

men jeg ved faktisk heller ikke hvad det er... :bigsmile: .

- Niels

Link to comment
Share on other sites

lige før? Hvis det er et tilbagevendende problem så vent 2-3 timer efter sidste måltid (ikke for stort) med at løbe og se hvad der så sker..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg plejer også at vente ca. 2 timer efter jeg har spist med at løbe. Det er først noget som er kommet inden for de sidste par uger og jeg har ellers løbet jævnligt i en lang periode. Det mærkelige er jo også at utilpasheden forsvinder lige så snart jeg løber igen.

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kender godt til problemet.. Jeg får det hvis jeg har presset mig helt vildt til et løb, og giver den det sidste inden mål.. så kan jeg mærke det, og så sætter jeg mig lige ned, og få ro på, og drikker noget saftevand, og får vand, så går det væk igen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hejsa :bigsmile:

Jeg kender godt til det. Det kan være ret ubehageligt. For mit vedkommende handlede det om, at jeg pressede mig selv for meget og ikke havde det så godt med mig selv.

Det kunne du jo tænke over....

Fortsat god løbetur;o)

Havfruen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share