Grusom Diaré af Proteinpulver


Lunk
 Share

Recommended Posts

Ja.. Så skete det jeg ikke håbede på..

Jeg får syg tynd mave af mit protein pulver..

Har noget der Hedder Professionel 80+ Protein.

Jeg har hidtil blandet 30-40g til 300ml vand. Ikke Mælk. Da jeg ikke kan drikke det så. pga. det er for tykt.. føj :).

Men hvert fald.. det gør jeg ca. 3 gange dagligt. Morgen. Middag. Aften. (træner middag)-

Jeg hår fået at vide i mit center jeg bør prøve at blande 20g op i stedet for det andet. Så det prøver jeg..

Men. Har i her inde nogle andre gode råd? For det er ikk specielt sjovt. Har nemlig lige fået Arbede på en tankstation. Og kan nødigt forlade min plads :).. Og jeg vil gerne drikke protein mht. min træning.

Link to comment
Share on other sites

Har haft samme erfaring med et proteinpulver - gik i næsten 14 dage og kunne ikke forstå, hvorfor jeg havde så tynd mave :laugh:. Så stoppede jeg med pulveret og diarréen forsvandt.

Det undrede jeg mig så over indtil jeg en dag spiste en større mængde "sukkerfri" slik, hvor jeg fik samme reaktion --> akut eksplosiv diarré! :dry:

Jeg fandt ud af at proteinpulveret og det slik jeg havde spist indeholdt sødestoffet cyklamat, som jeg åbenbart er stærkt følsom overfor :blush:

Mit råd er derfor at du lige tjekker indholdet af pulveret og prøve et andet produkt (evt. med et andet sødestof i)..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Det er svært at vide præcist hvad der sker, men ovenfor er et par gode gæt. Jeg gætter samtidig på at du bare spiser for meget pulver. Mere end 100 gram om dagen er meget. Ved normal kost er det ikke nødvendigt med pulver, så prøv at skære ned til én shake, lige efter træning. Alt med måde, som man siger.

Jeg spiser nogen gange op til 50 gram om dagen og det giver gang i maven. Ikke diaré, men jeg føler mig absolut levende :tongue:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share