Kreatin


04817
 Share

Recommended Posts

Jeg mener:

Den væske kreatinen ophober i musklerne,  gør den man ser blødere eller mere hakket ud imens man tager det.

<{POST_SNAPBACK}>

Den ekstra væske bundet i musklerne (normalt 1-2kg) vil forsvinde efterhånden, når du stopper med kreatin. Det er meget forskelligt hvor "væskede" folk ser ud på kreatin, og da kreatin-niveauet er omkring en måned om at nå ned på normalt niveau vil væskeniveauet også være det, og det vil derfor være stort set umuligt at se nogen forskel, når det sker over så lang tid.

Teoretisk set burde man være en smule mere markeret.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin opsamler jo væske i kroppen, så du burde kunne se forskel ved stop.

Efter jeg havde været på kreatin en måneds tid, eller lidt mere, tog jeg en druktur, og fik et helt chock da jeg gik forbi spejlet om morgenen. Jeg har aldrig været så makeret før. Bajerene havde snuppet alt vandet i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Angående det med vandet.. (ja det er engelsk, ved det.. gider ikke oversætte) :

"A majority of studies conclude that creatine supplementation increases both total and fat-free body mass. Since body mass gains of about 1 kg can occur in a week's time, several studies suggest that the gain is simply due to greater water retention inside the muscle cells. However, studies into the long-term effect of creatine supplementation suggest that body mass gains cannot be explained by increases in intracellular water alone. In the longer term, the increase in total body water is reported to be proportional to the weight gains, which means that the percentage of total body water is not significantly changed. The magnitude of the weight gains during training over a period of several weeks argue against the water-retention theory.

It is possible that the initial increase in intracellular water increases osmotic pressure, which in turn stimulates protein synthesis. A few studies have reported changes in the nitrogen balance during creatine supplementation, suggesting that creatine increases protein synthesis and/or decreases protein breakdown."

Fra Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Creatine )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share