Kritik til mit 2-split progr.


skamd
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg vile gerne høre hvordan i synes mit prgram ser ud; om der skal ændres nogle øvelser, sæt, rep osv.

Jeg har trænet i snart et år med et fullbody 3 gange om ugen.. Så ville gerne prøve noget andet for en gangs skyld, regner emd at øvelserne bliver skiftet en gang i mellem.

Mandag/Torsdag:

Bryst:

Barbel Benchpress 4x8

Dumbell Fly 4x8

Skulder:

Military press 3x8

Upright Row 3x8

Lateral incline side raises 2x8

^^ I en cyklus

Nakke:

Barbell shrug 3x15

Dumbell shrug 3x8

Triceps:

Dips 2x8 & 2xmax

Triceps pushdown 3x6

Mave

Tirsdag/Fredag:

Ryg:

Chin up 3xmax

Cabel Seated row 4x8

Cable Front pulldown 4x8

Ben:

Dødløft 4x8

Squat 4x8

Calf raises 3x8

Biceps:

Barbell curl 3x8

Dumbell Concentration Curl 3x8

Evt. alle dage (Hvis man føler for det):

Forearm curl 3x max

Hilsen Andreas

Edited by skamd
Link to comment
Share on other sites

2 øvelser til nakken er også overflødigt, en er rigeligt. Dødløft er tit nok træningen til nakken (øverste trapz)

sæt gentagelserne i dødløft ned til 5-6 stykker. Hvis man kører dødløft med relativt mange reps, er man mere tilbøjelig til at runde i ryggen.

Desuden ville jeg være lidt forsigtig med opright rows, da den er kendt som en skulderdræber

Edited by jensC
Link to comment
Share on other sites

2 øvelser til nakken er også overflødigt, en er rigeligt. Dødløft er tit nok træningen til nakken (øverste trapz)

  sæt gentagelserne i dødløft ned til 5-6 stykker. Hvis man kører dødløft med relativt mange reps, er man mere tilbøjelig til at runde i ryggen.

  Desuden ville jeg være lidt forsigtig med opright rows, da den er kendt som en skulderdræber

<{POST_SNAPBACK}>

Har også taget Upright row ud af programmet da jeg havde meget ondt i skulderen et par dage efter jeg lavede øvelsen..

Ang. dødløft. Jeg synes det er fint med 8 reps, men kan godt mærke at det bliver hårdt til sidst. Men kan prøve at se om det "smadrer" (på den gode måde), den nederste del af ryggen lige så godt at køre 5x5/6 som 4x8..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu har jeg efterhånden kørt mit program et par uger og har så fået et nyt spørgsmål eftersom min viden er blevet større :bigsmile:

Jeg har læst at mange kun bruger dødløft til at træne trapz, men når jeg så træner dem mandag OG tirsdag, så når de jo ikke og restituere før der skal gang i dem igen. Så skal jeg smide trapz træning om til samme dag som dødløft eller abr fortsætte som jeg plejer?

Mit program er kommet til at se sådan ud:

Mit program er forresten kommet til at se sådan her ud:

Mandag/Torsdag:

Bryst:

Bænkpres 5x5

Dumbell Benchpress incline 4x8

Skulder:

Military press 4x8

Incline Lateral raises 4x6

Behind Neck press 4x8

Nakke:

Dumbell shrug 4x8

Triceps:

Dips 4x8

Triceps extension eller Close grip benchpres curl stang 4x6

Tirsdag/Fredag:

Ryg:

Cabel Seated row 4x8

Chins 4x6

Dødløft 5x5

Ben:

Squat 5x5

Ben press 4x8

Calf raises 4x8

Muligvis Front squat hvis energrien er der

Biceps:

Barbell curl 4x6

Db curl 4x6

Mave

Og så 45-60 min løb på fridagene.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg synes der er lidt tosset ved programmet er måske at du både har military og behind neck press.... Tror godt det kan blive for meget, og det er jo dybest set den samme primære muskelgruppe der rammes, såvidt jeg husker da :smile: Ellers ser det fornuftigt ud det sidste udkast af programmet.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes du skal prøve at kigge rundt i det her forum..  der ligger en del 2-split programmer der giver en del mere mening synes jeg!  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, men sådan en kommentar kan jeg ikke helt bruge. Da det er et udemærket program, sagt på den flinkeste måde :wink:

Frækkert--> Kiggede også inde på exrx.net igår og så at Behind Neck Press ikke trænede den bagerste skulder muskel, som jeg troede :raisebrow:

Nogen der har en god 3. øvelse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share