Program til pige der gerne vil strammes op


Perfect
 Share

Recommended Posts

Jeg kender en pige der har lidt sul på maven, hun vil af den årsag gerne strammes op...

Hun er i træningscenter 2-3 gange om ugen i ca 1½-2 timer, og træner primært cardio og mave. Hun har spurgt mig hvordan hun kommer af med maven, hvortil jeg svarede, til hendes store skuffelse, at hun ikke kan punktforbrænde.

Jeg har lovet hende, at jeg vil prøve at hjælpe hende med at komme af med det overflødige.

Dag 1

Cardio ½ time (70% intensitet)

Chest press 3x10 (maskine)

Cable seated row 3x10

Squat 3x10

DB lateral raise 3x10

Hængende benløft 3x til udmattelse

Crunch 3x til udmattelse

Side bend 3x til udmattelse

Hyper extensions 3x til udmattelse

Hvis der er mere tid: cardio max tempo

Dag 2

Cardio ½ time (70% intensitet)

Chest press 3x10 (maskine)

Cable seated row 3x10

Leg press 3x10

DB lateral raise 3x10

Hængende benløft 3x til udmattelse

Crunch 3x til udmattelse

Side bend 3x til udmattelse

hyper extensions 3x til udmattelse

Hvis der er mere tid: cardio max tempo

Håber at i kan give mig lidt feedback på mit forslag til hende. :bigsmile:

Hilsner og ønsker om god træning :cooldance:

Perfect

Link to comment
Share on other sites

du kunne evt. høre hende om hun i kombination med træningen også har tænkt en smule over kost, hvis det kun er en lille mave det handler om kan det være der kun skal ændres en smule på den, evt. kunne du også hvis hun har tid/lyst til det foreslå hende at indskyde en ekstra træningsdag.

Ved ikke om programmet skal læses oppefra og nedefter, hvis dette er tilfældet ligger en del maveøvelser i forlængelse af hinanden alle til udmattelse, hun kan da simpelthen ikke undgå at køre træt i øvelserne og herved springe et sæt eller 2 over.

Endvidere kunne du foreslå hende ganske almindelige squats uden ekstra vægt, herved slipper hun for at stå med den jernstang på ryggen + tilhørende teknik, men det kommer jo også an på hvad hun selv har lyst til.

Hvad er i øvrigt tanken bag at hun skal give cardioen fuld skrue til sidst, at hun skal straffes for at være blevet for hurtigt færdig :devil::smile:

MVH Morten

Link to comment
Share on other sites

idéen med cardio til sidst, er at forbrændingen vil holde længere efter træning..

kan godt se hvad du mener med maveøvelserne.. hehe :devil:

i atedet for squat, kan der så ikke smides lunges ind eller squat kunne laves i smith?

MVH

Perfect

Link to comment
Share on other sites

Endvidere kunne du foreslå hende ganske almindelige squats uden ekstra vægt, herved slipper hun for at stå med den jernstang på ryggen + tilhørende teknik, men det kommer jo også an på hvad hun selv har lyst til.

Hvorfor i alverden skulle hun dog lave dem uden vægt? :blink:

Selvfølgelig skal der da vægt på. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

du kunne evt. høre hende om hun i kombination med træningen også har tænkt en smule over kost, hvis det kun er en lille mave det handler om kan det være der kun skal ændres en smule på den, evt. kunne du også hvis hun har tid/lyst til det foreslå hende at indskyde en ekstra træningsdag.

Endvidere kunne du foreslå hende ganske almindelige squats uden ekstra vægt, herved slipper hun for at stå med den jernstang på ryggen + tilhørende teknik, men det kommer jo også an på hvad hun selv har lyst til.

<{POST_SNAPBACK}>

hun har tænkt over sin kost, jeg har også foreslået hende at spise flere gange om dagen i mindre portiner. :poking:

mener ikke at squats uden vægt vil gøre den store forskel hvis der skal modificeres på kroppen. kroppen skal jo stresses for at den kan udvikle sig.

Ved at hun træner med vægte, vil hendes muskler blive stresses til at vokse, afhængigt af hvor meget hun spiser, og hendes fedtlag vil derfor virke mindre. :raisebrow:

eller er jeg galt på den

MVH

Perfect

Link to comment
Share on other sites

hun har tænkt over sin kost, jeg har også foreslået hende at spise flere gange om dagen i mindre portiner.

samme energiindtag fordelt over flere måltider gør ikke et vægttab bedre. Kun hvis hun har tendens til at falde i og spise for meget af kalorietætte ting fordi hun ikke spiser så tit, kan det gøre en forskel. Det vil derudover også give et mere stabilt blodsukker.

Ang programmet, så spilder hun sin tid med 3 forskellige maveøvelser. Sæt hende på flerledsøvelser, skulderpres og bænkpres med frie vægte, pulldown eller assisted chinups hvis i har en.

Link to comment
Share on other sites

hun har tænkt over sin kost, jeg har også foreslået hende at spise flere gange om dagen i mindre portiner.

samme energiindtag fordelt over flere måltider gør ikke et vægttab bedre. Kun hvis hun har tendens til at falde i og spise for meget af kalorietætte ting fordi hun ikke spiser så tit, kan det gøre en forskel. Det vil derudover også give et mere stabilt blodsukker.

Ang programmet, så spilder hun sin tid med 3 forskellige maveøvelser. Sæt hende på flerledsøvelser, skulderpres og bænkpres med frie vægte, pulldown eller assisted chinups hvis i har en.

<{POST_SNAPBACK}>

men i og med hun spiser flere gange om dagen øger hun vel forbrændingen?

Hun gider ikke frie vægte, så den kan jeg vist godt glemme... hun er vist mere den type der hyggetræner; samme vægt, samme belastning.

kan du ikke forklrer mig hvorfor der er spildtid i 3 forskellige maveøvelser? forstår det ikke helt :blink:

MVH

Perfect

Link to comment
Share on other sites

men i og med hun spiser flere gange om dagen øger hun vel forbrændingen?

Nej, følgende er taget fra artiklen om Vægttab

Måltidsfrekvens

Antallet af måltider har ikke betydning for, hvor meget man taber sig (Verboeket-van de Venne 1993a; Verboeket-van de Venne 1993b; Bellisle 1997; Iwao 1996; Taylor 2001). Dog ser det ud til at være fornuftigt, at indtage 5-7 måltider om dagen, når man skal tabe sig. Dette er der flere grunde til. Ved 5-6 måltider om dagen, er der en mindre nedbrydning af muskelvæv end ved 1-2 måltid (Iwao 1996), dog ikke i alle studier (Verboeket-van de Venne 1993b). Hos personer som indtager flere måltider om dagen er der rapporteret en mindre sultfølelse igennem dagen, hvilket mindsker risikoen for at bryde ens diæt. Hvor meget antallet af måltider har at sige for personer med et ligevægtsindtag er mere usikkert.

Hun gider ikke frie vægte, så den kan jeg vist godt glemme... hun er vist mere den type der hyggetræner; samme vægt, samme belastning.
Så er hendes tid brugt væsentlig bedre med konditræning. Hvis hun ikke er interesseret i at få mere belastning på og måske kun tager halvt så mange gentagelser som hun kunne, så er træningen spild af tid.
kan du ikke forklrer mig hvorfor der er spildtid i 3 forskellige maveøvelser? forstår det ikke helt  :blink:

Fordi:

Maveøvelser fjerner ikke fedtet på maven

Maveøvelser bruger i sagens natur kun få muskelgrupper samtidig

Øvelserne køres til udmattelse, hvilket højst sandsynligt vil sige med for lav belastning og for mange gentagelser.

Hvorfor kun have én øvelse til alle muskelgrupper på ryggen (og så de sædvanlige extensions), når hun har tre for maven, der lige så godt kunne trænes under øvelser med frie vægte, som kræver stabilisering af hele kroppen?

Hvad tror hun at hun opnår ved at lave 3 maveøvelser og max én øvelse til alle andre muskelgrupper?

Link to comment
Share on other sites

Så er hendes tid brugt væsentlig bedre med konditræning. Hvis hun ikke er interesseret i at få mere belastning på og måske kun tager halvt så mange gentagelser som hun kunne, så er træningen spild af tid.

Maveøvelser fjerner ikke fedtet på maven

Maveøvelser bruger i sagens natur kun få muskelgrupper samtidig

Øvelserne køres til udmattelse, hvilket højst sandsynligt vil sige med for lav belastning og for mange gentagelser.

Hvad tror hun at hun opnår ved at lave 3 maveøvelser og max én øvelse til alle andre muskelgrupper?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal hjælpe hende med at komme ud af rytmen med ikke at træne med vægte, men jeg får nok ikke så meget ud af det hvis hun ikke gider at køre programmet... desværre

idéen med at køre 3 maveøvelser er at det er der hun primært vil markeres.. og det vil vel opbygge hendes mavemuskler. (fungerer det ikke lidt som "støøre arme på 12 uger" hvor man tager urimeligt mange sæt )

Jeg ved godt at det ikke vil fjerne noget fedt, men hendes mave kommer vel til at se mere markeret ud, ved tab af mindre fedt???

til udmattelse er vist også lige i overkanten :innocent:

MVH

Perfect

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal hjælpe hende med at komme ud af rytmen med ikke at træne med vægte, men jeg får nok ikke så meget ud af det hvis hun ikke gider at køre programmet... desværre
Hun spørger om hjælp, men vil så alligevel ikke lave hvad du foreslår? Enten vil hun det vel så ikke nok, eller også prøver hun bare at score dig :wink:
idéen med at køre 3 maveøvelser er at det er der hun primært vil markeres.. og det vil vel opbygge hendes mavemuskler. (fungerer det ikke lidt som "støøre arme på 12 uger" hvor man tager urimeligt mange sæt )

Der skal ikke meget fedt til, for at maveøvelser fra nu af og til dommedag kan være totalt lige meget i forhold til at blive mere markeret. Korrekt udført mavetræning (både mht teknik og belastning) vil selvfølgelig opbygge muskler, men resultaterne kommer 8,63 gange hurtigere hvis hun laver konditræning og flerledsøvelser i stedet. :smile:

Jeg ved godt at det ikke vil fjerne noget fedt, men hendes mave kommer vel til at se mere markeret ud, ved tab af mindre fedt???

øhh, a' hva' for no'et :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal hjælpe hende med at komme ud af rytmen med ikke at træne med vægte, men jeg får nok ikke så meget ud af det hvis hun ikke gider at køre programmet... desværre

Hun spørger om hjælp, men vil så alligevel ikke lave hvad du foreslår? Enten vil hun det vel så ikke nok, eller også prøver hun bare at score dig :wink:

hehe... :wink:

idéen med at køre 3 maveøvelser er at det er der hun primært vil markeres.. og det vil vel opbygge hendes mavemuskler. (fungerer det ikke lidt som "støøre arme på 12 uger" hvor man tager urimeligt mange sæt )

Der skal ikke meget fedt til, for at maveøvelser fra nu af og til dommedag kan være totalt lige meget i forhold til at blive mere markeret. Korrekt udført mavetræning (både mht teknik og belastning) vil selvfølgelig opbygge muskler, men resultaterne kommer 8,63 gange hurtigere hvis hun laver konditræning og flerledsøvelser i stedet. :smile:

ok, det er så taget til efterretning :4thumbup:

kan være at jeg kan bruge det som punchline.... :4smartass:

Jeg ved godt at det ikke vil fjerne noget fedt, men hendes mave kommer vel til at se mere markeret ud, ved tab af mindre fedt???

øhh, a' hva' for no'et :blink:

det jeg mente var, at hvis du for opbygget noget masse på mavemullerne, vil de så ikke lettere kunne ses hurtigt? jeg ved godt at der stadig vil være fedt, men så behøver hun vel ikke at tabe sig så meget på maven før hun kan se resultater?

hvad vil du foreslå ?

MVH

Perfect

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var, at hvis du for opbygget noget masse på mavemullerne, vil de så ikke lettere kunne ses hurtigt? jeg ved godt at der stadig vil være fedt, men så behøver hun vel ikke at tabe sig så meget på maven før hun kan se resultater?
Forholdet mellem muskelmasse og fedt afgører naturligvis hvor synlige mavemusklerne er, men som sagt har en sixpack rigtig lange udsigter, hvis man forsøger at få den frem under et godt lag spæk.
hvad vil du foreslå ?

Det troede jeg fremgik rimelig tydeligt at mine indlæg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share