For lav fedtprocent?


dikymon
 Share

Recommended Posts

Hejsa Allesammen.

Undrer mig lidt om der er en nedre grænse for fedtprocenten og hvilke evt. bivirkninger det kunne medfølge?

Fik målt 4.7% og jeg træner en hel del så der er chance for den kan falde yderligere.

Hilsen

Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan fik du målt din fedtprocent?

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Bivirkningerne kan være mange. Først og fremmest, så håber jeg ikke at du går hen og bliver ramt af nogen sygdom. Men ellers så kan det jo være lidt svært at holde varmen og du skal tænke på at der omkring dine indre organner skal være omkring 3 % fedt, så der kan jo ikke være meget tilbage på kroppen.

Du kan affedte din hjerne som bevirker at din måde at tænke på kan ændres.

Er det et bevidst valg at have så lav en fedtprocent eller har du det simpelthen bare af natur..?

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Allesammen.

Undrer mig lidt om der er en nedre grænse for fedtprocenten og hvilke evt. bivirkninger det kunne medfølge?

Fik målt 4.7% og jeg træner en hel del så der er chance for den kan falde yderligere.

Hilsen

Michael

<{POST_SNAPBACK}>

..... "chance for at den falder ydeligere".... !!!! ..... det lyder ikke sund ... kroppen har brug for fedt for at fungere ordentligt .... der kommer nok flere indlæg til denne debat ... mellem 10 og 15 % anses for at være "normalt" .... når man snakker sundhed ....

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Allesammen.

Undrer mig lidt om der er en nedre grænse for fedtprocenten og hvilke evt. bivirkninger det kunne medfølge?

Fik målt 4.7% og jeg træner en hel del så der er chance for den kan falde yderligere.

Hilsen

Michael

<{POST_SNAPBACK}>

..... "chance for at den falder ydeligere".... !!!! ..... det lyder ikke sund ... kroppen har brug for fedt for at fungere ordentligt .... der kommer nok flere indlæg til denne debat ... mellem 10 og 15 % anses for at være "normalt" .... når man snakker sundhed ....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er muligt det er normalt sådan når vi tager gennemsnitmennesket, men man skal da under 5-6% som mand før vi kan tale om at det er decideret usundt ?

4.7 er lavt, jeg ville ikke kunne fungere særlig længe med sådan en fedtprocent, men der er flere der render rundt med en ekstrem lav fedtprocent 5-6% fra naturens side og tror nok det er lidt individuelt hvad man kan fungere under.

PS: kan du ikke poste et billede ? det kunne være hårdt at se hvordan det ser ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik det målt med en 7 punkts test og der er sikkert en vis fejlprocent involveret. Fik det målt igen igår på en avanceret badevægt og den sagde 5.1%

Fik en skulderskade for en lille uge siden så jeg undrede mig over om der måske var en samenhæng, derfor jeg lavede dette inlæg.

Bruger ca. 2 timer på træning om dagen (5-6 dage om ugen) så efter hvad i skriver tror jeg at jeg vil begynde at spise lidt mere fedt. Jeg spiser meget, men sundt(kedelig mad) og meget sjældent slik eller lign.

Lidt sjovt at man kan få kvalme af sukker efter et stykke tid uden at have spist det.

Om det er bevidst?

Jah, Kan godt lide det look man får men jeg er også "lean" fra naturens side. Men ikke så fedt hvis det er skadeligt.

Mht. at holde varmen så er det slet ikke noget problem, tværdimod jeg har svært ved ikke at overophede. Er det noget med at jo større muskelmasse jo højere stofskifte?

Har desvære ikke noget billede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share