Jeg lugter under træning!!!


Alien
 Share

Recommended Posts

Nogle vil sikkert tænke "underligt emne at oprette!" og "han joker da vist!"

Men det gør jeg ikke!

Jeg dyrker hård og tung vægttræning i min fritid, som mange af jer her på sitet, har dog et problem...og det er min svedlugt! Den har en kraftig lugt af urin!

Jeg har snakket med instruktøren om det, men vi kan ikke lige komme frem til nogen løsning.

Derfor prøver jeg her, måske var der nogle af jer der kunne hjælpe mig med mit problem, og hvad jeg kan gøre ved det!

PS...er i forvejen meget renlig og skifter til rent træningstøj hver gang jeg skal træne!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kogevasker da tøjet! Men det er da ikke normalt at ens sved lugter af pis, og det er heldigvis kun under hård træning! Kan det have noget med kosten...er der nogle piller eller lign. jeg kan tage for at modvirke det?

Link to comment
Share on other sites

omkring urin dusten mener jeg bestemt man udskiller urin stof i svedet også :)

Citat
Sveden er ligesom urinen en slags kloakvand, hvori der er opløst mere eller mindre giftige affaldsprodukter, der skal ud af organismen, hvis man overhovedet skal fortsætte livet. I en liter sved findes 12 gram faste stoffer delvis af samme beskaffenhed som dem, der findes i urinen, de fleste af dem er organiske fedtstoffer, flygtige fedtsyrer (myresyre, eddikesyre, smørsyre osv.), cholesterin, urinstof, skatol, phenol, og resten (3 g) er uorganiske: Klornatrium (alm. salt), klorkalium, sulfater og fosfater. At stofudskillelsen gennem sveden er af stor betydning, ses deraf, at der ved svedens undertrykkelse fremkommer lignende farlige symptomer som ved den selvforgiftning, der opstår, når urinafsondringen undertrykkes, ligesom også indsprøjtningen af steriliseret sved fremkalder feber med afsondring af æggehvide i urinen.

 

hvis ovenstående er sandt er der ikke rigtigt noget at gøre - andet end at svede og være ligeglad.

jeg sveder også meget når jeg træner. det har jeg det fint med - er det fordi du bekymrer dig om din muligheder ved det modsatte køn du går op i din lugt?

EDIT: hvis man nu drak mere vand og koncentrationen derfor ville falde af de lugtende stoffer ville det så fører til mindre lugtgener?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kogevasker da tøjet! Men det er da ikke normalt at ens sved lugter af pis, og det er heldigvis kun under hård træning! Kan det have noget med kosten...er der nogle piller eller lign. jeg kan tage for at modvirke det?

<{POST_SNAPBACK}>

Da jeg for alvor startede op i neovember med intensiv træning lugtede mit tøj meget mere end nu!

Behøver man virkelig kogevaske tøj??

Link to comment
Share on other sites

omkring urin dusten mener jeg bestemt man udskiller urin stof i svedet også :)

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

måske du kunne uddybe ? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har han gjort.... :poking: der mangler bare en definition på urinstof.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for, at min gamle kemi- og fysiklære vender sig i graven:

Lugten skyldes at der via svedporrene udledes et restprodukt fra proteinnedbrydning. Nitrogen er et af disse restprodukter, og det omdannes til et ammoniaklignende stof - derfor lugten af urin/salmiak.

Jeg lugter selv ret kraftigt af ammoniak hvis jeg sveder meget. Under træning generer det mig overhovedet ikke, men ved moderat bevægelse en varm sommerdag er det ikke så fedt. :dry:

I starten 'bekymrede' proteinnedbrydningen mig, da jeg ikke rigitig kunne finde ud af om det var protein fra føde eller fra muskelmasse. Har stadig ikke fundet noget endeligt svar på dette, men da jeg indtager rigeligt med protein, og i øvrigt ikke bliver mindre :cooldance:, så kommer det nok fra føden.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Nogle vil sikkert tænke "underligt emne at oprette!" og "han joker da vist!"

Men det gør jeg ikke!

Jeg dyrker hård og tung vægttræning i min fritid, som mange af jer her på sitet, har dog et problem...og det er min svedlugt! Den har en kraftig lugt af urin!

Jeg har snakket med instruktøren om det, men vi kan ikke lige komme frem til nogen løsning.

Derfor prøver jeg her, måske var der nogle af jer der kunne hjælpe mig med mit problem, og hvad jeg kan gøre ved det!

PS...er i forvejen meget renlig og skifter til rent træningstøj hver gang jeg skal træne!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er en storsveder og kender godt lugten, det er ikke dig der lugter - men dit toej! Laeg dit traeningstoej i bloed i eddikevand inden vask og lugten forsvinder ;-)

Link to comment
Share on other sites

lyder ikke så rart..! hmm..! tror bare det er forskelligt fra person til person..! mit sved lugter stort set ikke.! så jeg kan sagtens bruge mit trænigstøj i en uge ad gangen..! kan desværre ikke give dig en klart svar..!

Link to comment
Share on other sites

omkring urin dusten mener jeg bestemt man udskiller urin stof i svedet også :)
Sveden er ligesom urinen en slags kloakvand, hvori der er opløst mere eller mindre giftige affaldsprodukter, der skal ud af organismen, hvis man overhovedet skal fortsætte livet. I en liter sved findes 12 gram faste stoffer delvis af samme beskaffenhed som dem, der findes i urinen, de fleste af dem er organiske fedtstoffer, flygtige fedtsyrer (myresyre, eddikesyre, smørsyre osv.), cholesterin, urinstof, skatol, phenol, og resten (3 g) er uorganiske: Klornatrium (alm. salt), klorkalium, sulfater og fosfater. At stofudskillelsen gennem sveden er af stor betydning, ses deraf, at der ved svedens undertrykkelse fremkommer lignende farlige symptomer som ved den selvforgiftning, der opstår, når urinafsondringen undertrykkes, ligesom også indsprøjtningen af steriliseret sved fremkalder feber med afsondring af æggehvide i urinen.

Kilden

hvis ovenstående er sandt er der ikke rigtigt noget at gøre - andet end at svede og være ligeglad.

jeg sveder også meget når jeg træner. det har jeg det fint med - er det fordi du bekymrer dig om din muligheder ved det modsatte køn du går op i din lugt?

EDIT: hvis man nu drak mere vand og koncentrationen derfor ville falde af de lugtende stoffer ville det så fører til mindre lugtgener?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej...bekymrer mig ikke om mulighederne for det modsatte køn, det går fint! Og til træningen skal der ikke flirtes eller kigges på piger! Men der er ikke andet for end og drikke mere vand...og evt. medbringe et ekstra håndklæde til at tørre sveden af med.

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

lad være at spare på deo'en hvis det virkelig er et problem for dig, ta' evt. en deo med op og sprøjt omkring dig hvis det virkelig virkelig er slemt..

For Guds skyld nej!!! Lige præcis det er bare det værste, du kan gøre!

Intet lugter værre end deodorant sprøjtet på en svedig krop, som træner videre. Og dem, som oversprayer sig umiddelbart inden træning...ØV for en klam fidus. Tag et hurtigt bad, hvis du stinker.

Det samme gælder en varm sommerdag.

Jeg sveder selv som et svin. Til træning rager det mig en papand; der er det væsentlige bare, at du bader jævnligt, så det ikke er sådan en lugt af gammel sved.

På en varm sommerdag er det bedste, ifølge mine egne erfaringer og de hudlæger, jeg har talt med, at bruge en parfumefri antiperspirant uden alkohol.

Mht. træningstøjet så er eddikevand en mulighed, men du kan ikke være sikker på, at det tager al lugten. Du kan også prøve Rodalon (Matas mv.); det virker for nogle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share