Cykelbud og Politiet?


TonyAdams
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg vil gerne ind i Politiet (har jeg villet længe, nu skal det være).

Træner op til deres prøve nu, men men men....

Har lige fået job hos de grønne bude, dvs en del fysisk motion HVER dag (5 dage om ugen).

Jeg skal klare deres løbeprøve, som er 2400 m på 12 min. Den ligger jeg lige på i dag, men hvordan kommer jeg længere ned? Løb i weekenden, om aftenen eller? Kort sagt, hvad gør jeg? Hvile eller mere motion?

Derudover skal jeg også klare styrkedelen, bænkpres er langtfra noget problem, men chin ups kunne godt blive det. Tager cirka 8 med friske arme. HVordan kommer jeg længere op, så jeg også kan klare den med trætte arme? Jeg har et træningsprogram, som træner hele kroppen, HST, men er det det optimale?

Burde jeg smide nogle kilo? Både til løb og chins? Er cirka 184 og vejer 85 kg uden ret meget fedt (cirka fedtprocent på 14).

Link to comment
Share on other sites

Hej Tony Adams,

Jeg skyder bare fra hoften, så det er blot mine egne tanker/erfaringer, og ikke baseret på noget program eller lignende.

Det lader til du får meget motion, så din kondition er/burde være temmelig god. M.a.o. du skal lære at løbe hurtigere. altså dine benmuskler skal bygges bedre op til løb. Læs og følg disse link:

http://www.dourun.com/lobelhurtigtgen.asp

http://www.dourun.com/prg.asp

Løb når du kan komme til det, og "vær til stede" når du løber. Tænk over hvordan du løber, tempo etc. og løb gerne længere, f.eks. 5-6 km i stedet for.

Chins: Kør MANGE sæt på 2-3 under failure. Bare fordel dem over hele dagen, eller når du har tid kør et enkelt sæt. kør f.eks. 10 sæt fordelt over hele dagen på 5 rep pr gang, eller stop lige før du mener at du vil gå kold.

Jeg ser ikke nødvendigheden af at du smider kilo, selvom det måske vil gøre det lidt lettere at hive dig op.

Der er sikkert en der kan give et bedre svar som instruktør eller andet, men jeg har haft gode erfaringer med fremgang på ovenstående måde.

Link to comment
Share on other sites

Waits: Tak for dit svar, det kunne jeg bruge til noget. Grunden til at jeg spørger mht løb er at jeg er bange for at overtræne og at udviklingen går stik modsat. Altså jeg har supermeget energi altid. Kan sagtens efter at været kommet hjem efter 8 timer (on and off) på cyklen have overskud til en løbetur eller en gang vægte. Ved bare ikke om det er hensigtsmæssigt. Gode links også ;)

El Pimps: Jeg vil lige kigge på det ;)

Mikkel: Godt link der. Men vil det så sige, at jeg bare skal køre på med chins og helt droppe mit andet træningsprogram?

Til alle: Er der en sportsgren det er smart at starte til? Eller handler det bare om at løbe derudaf?

Link to comment
Share on other sites

jeg er bange for at overtræne og at udviklingen går stik modsat.

Til alle: Er der en sportsgren det er smart at starte til? Eller handler det  bare om at løbe derudaf?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke du skal være nervøs for overtræning så længe du tager en dag om ugen og så måske hvis du kan komme til at tage en uge fri hver anden måned.

Træningsøvelser kunne f.eks. være Step-ups, lunges, læg. de kan medvirke til en hurtigere tid.

Roning går man aldrig galt i byen med, men jeg vil nu mene at hvis du er stærk nok i alle andre dele af prøverne så er det bare med at løbe og lave chins/kropsøvelser.

Hvor lang tid har du?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil være god til chins så skal du lave chins... ikke så meget der... selvfølgelig ville ro-øvelser hjælpe men det ser jeg ingen grund til... brug grease the groove princippet som Pavel anbefaler og som der er linket til... det bedste ville være hvis du kunne lave chins derhjemme :wink: det ville være nemmere at planlægge i al fald

Link to comment
Share on other sites

jeg er bange for at overtræne og at udviklingen går stik modsat.

Til alle: Er der en sportsgren det er smart at starte til? Eller handler det  bare om at løbe derudaf?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke du skal være nervøs for overtræning så længe du tager en dag om ugen og så måske hvis du kan komme til at tage en uge fri hver anden måned.

Træningsøvelser kunne f.eks. være Step-ups, lunges, læg. de kan medvirke til en hurtigere tid.

Roning går man aldrig galt i byen med, men jeg vil nu mene at hvis du er stærk nok i alle andre dele af prøverne så er det bare med at løbe og lave chins/kropsøvelser.

Hvor lang tid har du?

<{POST_SNAPBACK}>

Med hensyn til løb, tro jeg ikke du skal lave stryketræning. Du får masser af træning som grøn bud. Det du skal lærer er derimod at løbe. Selv om man er i god kondi, ved at cykle, betyder det ikke at du er god til at løbe. Så løb nogle tur, og eventuel prøv at løb cubatesten et par gangen, så du får en fornemmelse af hvilket tempo du skal løbe i.

Du kan jo træne din overkrop, et par gange om ugen, da den ikke får så mange tæsk, som dine ben i løbet af ugen. Det vil jeg forslå bænkpres, chin-ups, pull-ups og andet ryg halløj, og måske lidt biceps.

Held og lykke med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige, at jeg bare kan løbe derudaf, så meget jeg lyster?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok ikke smart at løbe ofte. Du får jo trænet dine ben som cykelbud, ret ofte. Så hvis du også løber meget, vil du ende i overtræning eller skader.

Så jeg vil forslå en eller 2 gange om ugen., og huske at vilde bene så meget, så muligt i fritiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share