Cirkeltræning


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Hey Mol

Min kæreste skal til idrætseksamen her om et par dage og skal blandt andet udføre cirkeltræning, så var det lige hun spurgte mig, hvilken belastning hun burde bruge til eksempelvis squat, flyers, biceps osv. Det kunne jeg altså ikke svare på :blush: Har I et fancy bud på hvad belastning man generelt burde bruge? - og meget gerne en begrundelse herfor måske.... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mol

Min kæreste skal til idrætseksamen her om et par dage og skal blandt andet udføre cirkeltræning, så var det lige hun spurgte mig, hvilken belastning hun burde bruge til eksempelvis squat, flyers, biceps osv. Det kunne jeg altså ikke svare på :blush:  Har I et fancy bud på hvad belastning man generelt burde bruge? - og meget gerne en begrundelse herfor måske.... :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Det afhænger vel af hvor stærk hun er samt, hvor mange sæt og reps hun skal lave samt målet med træningen?

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvilken idrætseksamen der er tale om, men jeg vil mene, at belastningen ikke betyder noget - derimod er den korrekte gennemførsel og bevidstheden om de forskellige teknikker vigtig!

<{POST_SNAPBACK}>

Hun var nervøs for hvad hun skulle svare censor, hvis han/hun spurgte til hvorfor hun har valgt nøjagtig den belastning. Og det er eksamen på 3. år (gymnasium)

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvilken idrætseksamen der er tale om, men jeg vil mene, at belastningen ikke betyder noget - derimod er den korrekte gennemførsel og bevidstheden om de forskellige teknikker vigtig!

<{POST_SNAPBACK}>

Hun var nervøs for hvad hun skulle svare censor, hvis han/hun spurgte til hvorfor hun har valgt nøjagtig den belastning. Og det er eksamen på 3. år (gymnasium)

<{POST_SNAPBACK}>

Hun skal da bare køre cirklen med flere reps...her er et forslag:

Cirkel (15 min pause):

4 x 10 pullups@mig

4 x 20 knæbøjninger på højre side

4 x 30 mavebøjninger fødder hævet i 90 graders vinkel

4 x 20 knæbøjninger på venstre side

4 x 25 armbøjninger

4 x 20 rygbøjninger

4 x 10 reaktionsøvelser uden friktion

4 x 20 englehop

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share