Kcal-rige varer - Liste


Grind
 Share

Recommended Posts

har nu sat og rodet lidt rundt her i "kost"-forummet. Jeg fandt her for nogle timer ud af, til min store skuffelse, at min daglige kost ikke indeholder nær så mange kcal som jeg havde håbet på. Spiser dagligt en hel del rugbrød, bananer, havregryn, drikker meget mælk+varrieret aftensmad. Men som sagt ikke nok åbenbart :l

Jeg vil gerne tage på, og som mange andre har nævnt i lignende tråde herinde, så bliver jeg også rimelig hurtigt træt af at proppe mig konstant. Så nogle hurtige gode råd til hvordan jeg kan komme op i et kcal overskud som muligør dét at tage på for mig?

Læste noget om at kcal indtages bedst (uden at mætte) igennem flydende varer, så som shakes fx. Men flere ideer end Shakes ville være dejligt :)

/Grind

Link to comment
Share on other sites

Chokolade, ris og pasta er dejlige "næringsløse" måder at indtage en ordentlig bunke kalorier på. Sundt olie i dine shakes kan også give et ordentligt boost.

<{POST_SNAPBACK}>

Peanutbutter.. Kan både bruges i shaken og på brød osv. og det er sprængfyldt med kcal og smager pisse godt... :4thumbup: :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

har nu sat og rodet lidt rundt her i "kost"-forummet. Jeg fandt her for nogle timer ud af, til min store skuffelse, at min daglige kost ikke indeholder nær så mange kcal som jeg havde håbet på. Spiser dagligt en hel del rugbrød, bananer, havregryn, drikker meget mælk+varrieret aftensmad. Men som sagt ikke nok åbenbart :l

Jeg vil gerne tage på, og som mange andre har nævnt i lignende tråde herinde, så bliver jeg også rimelig hurtigt træt af at proppe mig konstant. Så nogle hurtige gode råd til hvordan jeg kan komme op i et kcal overskud som muligør dét at tage på for mig?

Læste noget om at kcal indtages bedst (uden at mætte) igennem flydende varer, så som shakes fx. Men flere ideer end Shakes ville være dejligt :)

/Grind

<{POST_SNAPBACK}>

Gå ind på www.kalorietabel.dk. Gør som jeg, vælg de varer med rødt mærke, rødt mærkebetyder at varen er rig på kcal. prot. energi osv. Find ting som vil smage godt sammen i tilfælde af du blender, og bland dem sammen, så har du både styr på dit kca. indtag og smag.

Link to comment
Share on other sites

Tag dannerdrønet med og smut Netto... du kan imo få man klamme kcal-fyldige dejlige ting for ingen penge i Netto's kage slik chokolade afdeling... især kokostoppe er fråderen... det er nu ret nemt... ville ønske det var mig der havde det problem :blush:

Link to comment
Share on other sites

OKay. Tak for jeres indlæg.

Jeg har nu lagt bl.a. 1 liter kakao, toastbrød, 1 liter juice, 1 liter mælk, nutella, peanut butter og honning ind i min kostplan.

Det jeg ville var jo at tage på, så lyder det meget fornuftigt? Eller bliver det for usundt? Altså, det er jo kcal-rige ting.

Skal lige tilføjes, at jeg derudover spiser havregryn, rugbrød, sundt varrieret aftensmad, protein shake og 1-2 stykker frugt dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share