Fullbody program?


Jointen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på næsten 15, og jeg har trænet i godt og vel 4 måneder, med et hjemmelavet fulldbody program.

Jeg har disse øvelser som jeg udfører i denne rækkefølge med 2 sæt af hver: Biceps - stående curls, skulder - siddende skulderpres - lateral raises - rear delt row, ryg - bent-over-row - rygbøjninger, bryst - incline bænkpres - normalt bænkpres.

Hvordan lyder deT?

Har på det seneste spekuleret over om rækkefølgen er rigtig, og om den gør nogen forskel, hvilken rkkefølge man udfører øvelserne i?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg er en dreng på næsten 15, og jeg har trænet i godt og vel 4 måneder, med et hjemmelavet fulldbody program.

Jeg har disse øvelser som jeg udfører i denne rækkefølge med 2 sæt af hver: Biceps - stående curls, skulder - siddende skulderpres - lateral raises - rear delt row, ryg - bent-over-row - rygbøjninger, bryst - incline bænkpres - normalt bænkpres.

Hvordan lyder deT?

Har på det seneste spekuleret over om rækkefølgen er rigtig, og om den gør nogen forskel, hvilken rkkefølge man udfører øvelserne i?

<{POST_SNAPBACK}>

Det første du gør er at holde op med at være discopumper.... :wink:

Hovedreglerne er at man kører de og vigtigste øvelser som squat og dødløft først. Altså de øvelser med den største mekaniske belastning. Alle de små (fesne) isolationsøvelser køres til sidst i passet.

Dit program kunne se sådan ud:

Squat / Dødløft (hver anden gang hvis du ikke vil træne dem i samme pas)

Bænkpres

BO Rows

Militaypress

Biceps curl

Mave

Læg

Alle øvelser med en eller anden form for fast stigning i de løftede kg. Fx over en 6-8 ugers periode.

Rommel

Edit: Havde ikke lige læst at du trænede hjemme, men derfor kan du godt træne dine ben! :smile:

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Tak, hehe. Lige præcis den information jeg ledte efter :4thumbup:

Vil gerne have mere fokus på mine biceps, og pt. kører jeg 2 * 9 ´standing dumbell rows til hver arm. Er dette godt nok, eller skal jeg bruge flere sæt? Skal jeg udføre dem lige efter hinanden, eller mixe dem med andre sæt, som mave, eller læg?

Grunden til jeg ik træner mine ben, er at jeg har en fodboldskade med mit højre knæ som gjorde at jeg var nødt til at stopppe :sneaky2: så jeg er lidt bange for squat :poking: Men prøvede den onsdag, og tror godt jeg kan udføre den optimalt :smile:

Læste somewhere at tun er godt ? Så lige nu inden jeg går igang med træningen, sidder jeg oggrovæder groft toastbrød med 3-4 lag tun på? :blush: Er det godt? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Læste somewhere at tun er godt ? Så lige nu inden jeg går igang med træningen, sidder jeg oggrovæder groft toastbrød med 3-4 lag tun på?  :blush: Er det godt?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Groft rugbrød er nu bedre :poking: Det giver maven mere at arbejde med... Men det er selvfølgelig en smagssag.

Jo, tun er godt, men overdriv nu ikke. Der er vist noget med tungmetaller der ophobes i tunen da den er øverst i fødekæden. Så jeg ville mene du bør holde dig til ca ½ dåse om dagen eller derunder. Men det er jo selvfølgelig min vurdering.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share