Endnu engang vægttab...


Tvillingemor
 Share

Recommended Posts

:cooldance: Jeg er ny her på sitet og vil som så mange andre gerne tabe mig og er godt i gang. ( kostomlægning, løbetræning m.m. )

Mit spørgsmål er vedr. "ridebukser". Hvordan kommer jeg af med dem på den mest effektive måde.

Jeg har små børn og derfor ikke mulighed for div. motionscentre, men er super motiveret for at komme af med "det overskydende fedt".

Jeg løber 3 km 4-5 gange om ugen og ved ikke om det er nok til at smide "ridebukserne"

Hjælp mig.... Der er så mange gode og konstruktive svar herinde.... har I et til mig????

På forhånd tak.

Tvillingemor... :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tvillingemor. :smile:

Nu vil jeg ikke beskrive mig selv som en ekspert, men jeg kan vel godt forsøge mig med lidt råd alligevel. :cooldance:

1.:dumbbell_lift: Motionstræning kombineret med styrketræning har vist sig at være langt mere effektivt end motionstræning alene, hvis man vil tabe fedt. Ved hjælp af et par kvalitets håndvægte kan du lave stort set alle de vigtige øvelser, man behøver, hjemme hos dig selv. Klik her. Mere muskelvæv gør det også lettere at holde fedttabet efter man har opnået sin ønskevægt, da det øger stofskiftet.

2.:4mewantfood: Også essentielt er det at holde styr på kosten. Hvis du beregner hvor meget din krop forbrænder dagligt, og så bare sørger for at indtage mindre end det, f.ks. 500 kcal mindre dagligt, så varer det ikke længe før ridebukserne er fortid. Du kan beregne din daglige energiomsætning her. Det kræver noget fumleri med varedeklarationer, lommeregner og vægt, især i starten, men man lærer hurtigt at holde styr på sit kcal indtag. Det kan dog sikkert være ret svært når man har familie at få vejet hver gang og regnet, men man lærer at tage et skøn af hvor mange kcal der er i det man spiser. Hvis du får familien med på planen, vil det også være en stor fordel.

Held og lykke med ridebuksebekæmpelsen. :4thumbup:

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

En ting som jeg nok må skuffe dig med, er at du ikke kan punkttabe dig. Det betyder, at ligger du i kcal. underskud og begynder at tabe dig, så vil det ske der, hvor kroppen prioriter og det kan du ikke gøre noget ved. Nogen taber sig som det aller sidste sted på bagen... og det er bare too bad :dry::w00t:

Men når det så er sagt, så er det jo ikke umuligt at tabe det, tvært om. Men du kan ikke træne dit lår på en bestemt måde for at tabe dig netop der, ligesom man ikke kan lave en milliard mavebøjninger og så tabe sig på maven...

Så klø på og forsæt med at være i kcal. underskud, så skal det nok komme :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

Tak for de gode råd. mit kcal ligger på ca. 1200 og jeg har regnet mig frem til at jeg forbrænder ca. 2500 kcal om dagen. Så jeg venter tålmodigt :raisebrow:

Men det er dejligt at vide at jeg er på rette vej.

Med hensyn til de vægte der bliver omtalt..... Hvor køber man dem ??? Er det en alm. sportsforretning eller ????

Tak til jer....

Tvillingemor.

Link to comment
Share on other sites

Kære Tvillingemor.

Ridebukser er noget fanden har skabt - jeg ved alt om det. Tag en dyb indånding og væbn dig med stor tålmodighed, de kan være meget genstridige... men de skal nok komme væk.

Jeg vil meget anbefale dig også at styrketræne overkroppen og ikke kun fokusere på underkroppen - der er garanteret en skævhed i forvejen, som er svær at udligne.

Jeg har gennem de sidste år smidt snart 40 kilo og min form har været fuldstændig den samme hele vejen igennem - stor underkrop og mindre overkrop. NU er vægten efterhånden så lav, at overkroppen er temmelig lille, men ridebukserne er der stadig. Men måske må man glæde sig over, at fedtet sidder et sundt sted, fokusere på de steder der er pæne og ikke hidse sig op over at man måske aldrig kommer til at gå i hotpants :smile:

Dette skriver jeg absolut ikke for at tage modet fra dig - du skal nok blive super smækker, du må bare ikke blive ked af det og opgive, hvis fordelingen af fedt ikke ændrer sig det store - der bliver mindre og mindre af det bløde!

- Mette

Vægte.... sportsforretninger, store supermarkeder, blå avis...

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Hej b skaal

Utrolig flot med det store vægttab... Helt vildt flot.....

Jeg tror jeg prøver at finde nogen vægte i dba. ( er jo gerne lidt billigere )

Og så må jeg jo i gang, nu også med vægte....

M.h.t. hotpants og små korte toppe.... der kommer en helt naturlig afgrænsning af den mulighed, når man har fået børn ( super synlige strækmærker + ekstra maveskind )

Meeeeeeeen, derfor kan man jo godt smide de ekstra kilo og komme lidt i form.... :innocent:

Tak for ridebukse tippet.....

Tvillingemor. :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

ja, strækmærker, det kan man ikke gøre noget ved. Jeg arbejder på et mentalt spring, der skal ende med, at jeg synes de er lidt søde :smile:

God fornøjelse med vægtene - du må sige til, hvis du mangler øvelser at lave med dem... Sørg for at få nogen vægte, der kan "bygges" tungere og lettere, så du kan lave øvelser for hele kroppen og ikke bare lige løfte 3 kg med armene.

- Mette

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

Tak for de gode råd.  mit kcal ligger på ca. 1200 og jeg har regnet mig frem til at jeg forbrænder ca. 2500 kcal om dagen. Så jeg venter tålmodigt  :raisebrow:

Men det er dejligt at vide at jeg er på rette vej.

Av, det er altså et voldsomt kalorieunderskud, måske endda for voldsomt. Man skal også passe på med ikke at overdrive, fordi det er bestemt ikke sundt for én og pludseligt render man og besvimer. Musklerne bliver også nedbrudt en god del når man får så lidt energi indebords, så det kan vise sig at være en frygtelig fejl i sidste ende. Nu ved jeg ikke om andre er enige, da jeg som nævnt ikke er ekspert, men jeg vil da sige at et indtag på 1700 kcal(eller deromkring) vil være bedre for dig, og med 800 i underskud så skal dellerne nok rasle af alligevel. Tålmodighed betaler sig. :wink:

Peter :cooldance:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share