er det for meget?


Moeller
 Share

Recommended Posts

hej, på min arbejdsplads har vi et større motionsrum, og det tilbringer jeg ca en time hver dag.. er det for meget?

et ugentlig program ser ca. sådan ud:

dag 1.

bryst: skråbænk og alm. bænk. 3x8-10reps

triceps: Triceps pres - liggende. 2x8-10reps

mavebøjninger med vægt på brystet. 6-12kg

dag 2.

ryg/skulder: træk til nakken. 3x8-10reps

military press. 3x8-10reps.

biceps: Biceps curl - stang. 2x8-10reps

Biceps curl - håndvægt. 2x8-10reps

osv. skiftevis 1 og 2 gennem hele ugen. holder ca. 1 sjældent 2 fridage om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Ville smide noget ben træning ind på en evt. dag 3, eller evt.lave programmet således:

Dag 1: Bryst, Tricep, mave

Dag 2: Ryg, Bicep

Dag 3: Skulder, ben

EVt. fridag

Endvidere ville jeg smide en ryg øvelse mere ind i programmet evt. i erstatning for den ene bicep øvelse samt måske en skulder øvelse mere.

Mht. overtræning og effekten af dette program kommer det lidt an på hvor lang tid du har trænet ! Et full-body program 3 gange ugentligt med fokus på basisøvelser ville måske være bedre en det nævnte progam hvis du ikke har trænet så længe !

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

hej, på min arbejdsplads har vi et større motionsrum, og det tilbringer jeg ca en time hver dag.. er det for meget?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det vil jeg mene. Husk at du vokser ikke i motionsrummet, men bagefter når kroppen restituere.

Jeg vil også mene at du har valgt et for avanceret program som begynder. Du vil få mere ud af et fuldbody program 3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share