Skal bruge et chinup program!


S.G
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle meget gerne sende en ansøgning til politiet inden alt for længe.

Jeg kender kravene og har forberedt mig på den fysike og skriftlige prøve.

MEN! Chinups!! arghhh

Det er faktsik det eneste jeg ikke kan leve op til!

Jeg kan tage en 4-5 stykker lige pt, og har faktsik stået stille der i 1½ måned!

Jeg har trænet ryg, overside af underarm, biceps m.m. Især rygøvelser der minder om chinupsene! men også amindelig styrketræning til resten af kroppen

Men jeg skal altså have noget hjælp til at komme videre så jeg kan tage en 7-9 stykker istedet for de 4-5 stykker jeg kan tage nu.

Jeg er 192 høj og vejer 92 kg. Jeg skal igang med løbetræning (til coopertesten) inden så længe, så jeg regner med at smide det der sidder på maven (det er et par kg måske), det skulel gerne hjælpe på chinupsene også.

Men hvordan træner jeg de chinups mest effektivt?

Jeg har selv en stang herhjemme jeg kan tage dem i, og har ligeledes adgang til motionscenter!

Be´ om et program eller nogle forslag til chinup træning, så jeg kan blive ond til chinups :)

og til sidst, mht coopertesten, så regnede jeg med at finde en distance på omkring 3000m, og så løbe den 3 gange i ugen. Med tiden skulle jeg gerne blive bedre til distancen. Eller skal jeg gøre det anderledes?

På forhånd tak :)

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle meget gerne sende en ansøgning til politiet inden alt for længe.

Jeg kender kravene og har forberedt mig på den fysike og skriftlige prøve.

MEN! Chinups!! arghhh

Det er faktsik det eneste jeg ikke kan leve op til!

Jeg kan tage en 4-5 stykker lige pt, og har faktsik stået stille der i 1½ måned!

Jeg har trænet ryg, overside af underarm, biceps m.m. Især rygøvelser der minder om chinupsene! men også amindelig styrketræning til resten af kroppen

Men jeg skal altså have noget hjælp til at komme videre så jeg kan tage en 7-9 stykker istedet for de 4-5 stykker jeg kan tage nu.

Jeg er 192 høj og vejer 92 kg. Jeg skal igang med løbetræning (til coopertesten) inden så længe, så jeg regner med at smide det der sidder på maven (det er et par kg måske), det skulel gerne hjælpe på chinupsene også.

Men hvordan træner jeg de chinups mest effektivt?

Jeg har selv en stang herhjemme jeg kan tage dem i, og har ligeledes adgang til motionscenter!

Be´ om et program eller nogle forslag til chinup træning, så jeg kan blive ond til chinups :)

og til sidst, mht coopertesten, så regnede jeg med at finde en distance på omkring 3000m, og så løbe den 3 gange i ugen. Med tiden skulle  jeg gerne blive bedre til distancen. Eller skal jeg gøre det anderledes?

På forhånd tak :)

Sebastian

<{POST_SNAPBACK}>

Chins/pullups:

http://www.specialtactics.com/pullsforcombat.pdf

eller tast "pavel ladder" i google

Link to comment
Share on other sites

Efter snak med en makker overvejer jeg lidt at tage det antal chinups jeg kan om morgenen, og samme om aftenen hverdag. Og så hver 3. eller 4. dag træne ryg og chinups i motionscenter, hvor det ser sådan her ud:

1. chinups med det antal jeg kan, (evt 1stk, 2stk, 3stk, 4stk, 3stk, 2stk, 1stk? )

2. rows 3x10

3.trække ned foran ansigt 3*10 reps, (der skiftes mellem 3 forskellige maskiner fra gang til gang)

4.lænd...3*12 reps

deruodover 1 gang i ugen træne bryst, triceps og mave. Da jeg ikke har brug for mere styrke i disse grupper lige pt.

Kunne det være en plan? eller lyder det helt hen i vejret?

Og hvad med det løb, lød det ok det jeg skrev i 1. indlæg?

Link to comment
Share on other sites

>og til sidst, mht coopertesten, så regnede jeg med at finde en distance på omkring >3000m, og så løbe den 3 gange i ugen. Med tiden skulle jeg gerne blive bedre til >distancen. Eller skal jeg gøre det anderledes?

Ville nok vælge en lidt længere distance f.eks. 5000 meter, det gør de 3000 meter mere overskueligt, når det går løs for alvor.

For at blive bedre til at løbe ville jeg nok veksle imellem intervaltræning og tempotræning. Tempotrænigen øger evnen til at holde et højt tempo over en længere distance, medens intervaltræningen styrker evnen til at løbe hurtigt.

Du kunne f.eks. træne således:

Dag 1. Tempotræning (Intensitet 80-90%)

Dag 2. Interval (Intensitet > 90% i intervallerne)

Dag 3. Testløb (Alt hvad du kan på den givne distance)

Link to comment
Share on other sites

Efter snak med en makker overvejer jeg lidt at tage det antal chinups jeg kan om morgenen, og samme om aftenen hverdag. Og så hver 3. eller 4. dag træne ryg og chinups i motionscenter, hvor det ser sådan her ud:

1. chinups med det antal jeg kan, (evt  1stk, 2stk, 3stk, 4stk, 3stk, 2stk, 1stk? )

2. rows 3x10

3.trække ned foran ansigt 3*10 reps, (der skiftes mellem 3 forskellige maskiner fra gang til gang)

4.lænd...3*12 reps

deruodover 1 gang i ugen træne bryst, triceps og mave. Da jeg ikke har brug for mere styrke i disse grupper lige pt.

Kunne det være en plan? eller lyder det helt hen i vejret?

Og hvad med det løb, lød det ok det jeg skrev i 1. indlæg?

<{POST_SNAPBACK}>

Umiddelbart vil jeg mene at det vil give bedre, hvis du i stedet for ”morgen og aften ræset” (jeg læser det som om at du her vil køre til faliure), fordelte f.eks. 20 chinup-øvelser henover dagen. Du skal så kun tage dit max antal minus 1 ved hver gennemkørsel (hvis du kan tage 5 skal du nøjes med 4 – altså aldrig til faliure).

20x lyder af meget, men hvis du har mulighed for at tage dem derhjemme, burde det ikke være noget problem. På den måde kommer du op på f.eks. 80 chinups om dagen – uden at brænde ud (eller få sved på panden).

Du kan evt. springe de dage over, hvor du er i motionscenter.

I øvrigt tror jeg at I vil få mere chinup-effekt ud af at køre 1-2-3-4-3-2-1 stigen igennem en 5-6 gange pr. træningssession i stedet for al den ”trækken ned foran ansigtet”. Den bedste måde at træne chinups på er nu engang ved at lave... chinups. Men husk IKKE til faliure!

Mht. cooper så vil jeg nødigt udtale mig... jeg har aldrig rigtig fokuseret på løb – da jeg aldrig har været under 3000 m på 12 minutter...

:cool:

Link to comment
Share on other sites

mht chinups.

dvs så tage maxantal -1 en 5-6 gange om dagen.

De dage jeg er i motionscenter for at træne ryg (dvs chinups) så køre ladder med 1-2-3-4-3-2-1 a hvor mange gange? og så droppe de andre rygøvelser? Kunne jeg evt starte ud med 15 minutters roning?

Jeg tror altså kun jeg kan tage sådan en ladder tur en enkelt gang som det ser ud nu! Det er jo 21 hævninger i alt på kort tid! det tror jeg ikke jeg kan lige pt

Jeg har overvejet lidt at skifte motionscenter, da de i et andet center har sådan en maskine til kropshævninger. Den kan indstilles i "hjælpe-kg"! Kunne den evt bruges?

:)

Link to comment
Share on other sites

mht chinups.

dvs så tage maxantal -1 en 5-6 gange om dagen.

De dage jeg er i motionscenter for at træne ryg (dvs chinups) så køre ladder med 1-2-3-4-3-2-1 a hvor mange gange? og så droppe de andre rygøvelser? Kunne jeg evt starte ud med 15 minutters roning?

Jeg tror altså kun jeg kan tage sådan en ladder tur en enkelt gang som det ser ud nu! Det er jo 21 hævninger i alt på kort tid! det tror jeg ikke jeg kan lige pt

Jeg har overvejet lidt at skifte motionscenter, da de i et andet center har sådan en maskine til kropshævninger. Den kan indstilles i "hjælpe-kg"! Kunne den evt bruges?

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mente nu 20 gange om dagen... meeen start bare med 15 gange/dag (men 5-6 gange er jo bedre end ingenting) :smile:

Ladders: 1-2-3-4-3-2-1 en 4-6 gange (dvs. 64-96 chinups!) fordel dem over hele træningen, så du får en pause mellem hver ladder. Hvis du brænder ud kan du evt. nøjes med at tage de sidste som 1-2-3-2-1... (hvordan tager I de ladders? – det er meningen at man skal skiftes, så man får en lille pause mellem hvert trin)

Ro du bare løs... og det er i øvrigt fint at lægge andre øvelser ind – som pause mellem ”ladders” – men forvent ikke at de forbedrer dine chinup kundskaber.

Hvis du kan tage 5-6 stykker (når du giver den hele armen) mener jeg ikke at du har brug for en ”hjælpemaskine”...

Link to comment
Share on other sites

Dvs du mener at jeg skal tage 2 stk chinups fordelt over 5-6 gange over en dag.

Dvs 6 x 3til4 chinups om dagen?

Så hver gang jeg kommer i nærheden af stangen ( :) ) tager jeg bare dem jeg kan, hvor den sidste ikke skal være total svær at tage

Link to comment
Share on other sites

Er en ladder til 4 ikke:

1, 2, 3, 4,

1, 2, 3,

1, 2,

1         

Det er sådan jeg har forstået princippet....

Jeg har selv kørt ladder som fast del af mit træningsprogram tidligere og har fået rigtig gode resultater......

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener:

1 chinup, pause 2 chinups, pause, 3 chinups, pause, 4 chinups, pause, 5 chinups

(og så køre ned igen til 1 chinup)

er det mon det modsatte af det du mener?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share