Til de kemi-kyndige og Morten Z


Bellini
 Share

Recommended Posts

Min læge har frabedt at jeg indtager mælkeprodukter, grundet mistanke om laktose-intolerans, men er det stadig "tilladt" at indtage valle gennem valleprotein - eller med andre ord; indeholder valle mælkesukker. Ud fra produkt-beskrivelsen kan jeg ikke gennemskue om det er tilfældet. Der er tale om Pure Ion Exchange Whey Protein fra Nutrisport.

Hvis det skulle være tilfældet, at det indeholder mælkesukker (eller at jeg lider af laktose-intolerans)- er der da nogen forslag til en lignende nem og proteinrig proteinkilde end skummetmælk (og valleprotein) - selvfølgelig findes der æggeprotein, soyaprotein osv. - men andre mere alm. madprodukter??

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser jeg ikke noget problem i at indtage valle når man er laktoseintolererant. Valle kan indeholde en lille smule laktose, men jeg mener at det er i ret lave mængder (især hvis du bruger det mere rene).

Hvis du tror du er laktoseintolerant hvorfor undersøger du ikke om du er? Det er muligt at konstatere forholdsvist nemt (ved blodsukkermålinger mener jeg). Det er ikke nemt at holde sig væk fra mælkeprodukter så jeg vil foreslå at du spørger din læge om du ikke kan få foretaget nogle undersøgelser om du er laktoseintolerant......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop kontaktet min læge - ikke fordi JEG tror jeg har laktoseintolerans, men p.gr. af hyppige mavesmerter og diaré. Jeg har derfor fået foretaget en række forskellige afføringsprøver - som alle kom ud med negativt resultat. Det næste i rækken af "standard" undersøgelser er altså en måling af blodet (skal ske på fredag) samt undgå indtagelse af mælkeprodukter for en periode på 1 uge.

Hvis det du siger er rigtigt (altså at valle indeholder en smule mælkesukker) vil jeg ikke indtage det i den kommende uge - muligvis bagefter, hvis det nu altså det jeg fejler (jeg tror ikke selv på det - men det er en anden snak) - så kan jeg jo altid eksperimentere mig frem.

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share