meadow 2005 2. del


meadow
 Share

Recommended Posts

Hej igen på MOL, så er jeg her med endnu en log. :w00t:

Der blev ikke skrevet så meget i den gamle meadow 2005 1. del, i den sidste del af graviditeten var der andre projekter som fik forrang (bla. færdiggørelse af speciale :4smartass:, mm). Jeg løb min sidste tur i februar, men gik lange ture og gik til yoga, lige til ugen før jeg fødte.

Nu er der så gået lidt mere end tre måneder. Jeg har været til gymnastik 2 gange og har også luntet en enkelt lille tur ((10 min løb + 2 min gang) *2 + 5 min løb - det gik meget bedre end forventet) men det er snart en måned siden. Og jeg har en gang været til genoptræning af bækkenbund og mavemuskler hos en fysioterapeut. Det var lidt ligesom at have en personlig træner.

Nu vil jeg så i gang igen for alvor, så meget som jeg har tid og overskud til det. Her er de tanker jeg har gjort mig for den nærmeste tid, dvs. frem til jul.

Træning

Min træning kommer de næste par måneder til at bestå af løb og gymnastik, og så de 8 gange jeg har tilbage hos fysioterapeuten. Jeg vil gerne op på at løbe 2-3 gange om ugen og gå til gymnastik 1-2 gange om ugen, sådan at jeg kommer afsted meget gerne 3 gange om ugen til enten løb eller gymnastik. De uger, hvor det lykkes, giver en af de her smiley'er i min log: :satisfied: Den hedder satisfied, og det er det handler om at være! Tilfreds. :smile:

Løb

Jeg vil ikke gå frem efter et særligt program. Jeg må se i øjnene at jeg ikke kan planlægge den nærmeste tid sådan, at der bliver tid til at følge et program systematisk, så jeg må tage det som det kommer. Jeg håber at løbe med makker så ofte som muligt, og ellers vil jeg løbe som jeg har tid og kræfter til det på egen hånd.

Gymnastik

Det er her jeg går: Friskis.

Vægt

Før jeg blev gravid havde jeg en idé om at jeg helst ikke skulle op over de 90 kilo på noget tidspunkt under en evt. graviditet, men det holdt ikke helt. Jeg tog lidt mere end 17 kilo på, og jeg er nu 4-5 kilo fra mit udgangspunkt før graviditeten. Det er ikke så vigtigt at nå en bestemt vægt på nuværende tidspunkt. Det vigtige er at blive strammet op og kunne passe mit tøj, og føle mig gpdt tilpas i det. Jeg kan godt være i mine yndlings-jeans, men de sidder ikke helt godt endnu. There is still room for improvement! Vejning as usual, hver fredag.

Kost

Det er godt nok svært at spise fornuftigt med en lille en at passe, for der er ikke lige altid tilstrækkeligt med tid til at vaske grøntsager osv. Indrømmet. Her kan virkeligt sættes ind. Jeg må se hvad jeg kan gøre. Appetitten fejler nemlig absolut ingenting, når man ammer. Men det skal ikke være en undskyldnng for at spise direkte ufornuftigt… (Det er det desværre ret ofte for tiden…).

Mål

I første omgang, dvs. frem til jul er målet altså at få trænet løb/gymnastik mindst 3 gange om ugen. Det overordnede mål er at løbe et halvmarathon sommeren 2006 på omkring 2 timer, gerne under. Jeg har ikke noget specielt i tankerne, så det må afgøres hen ad vejen. Så efter jul, tager jeg planlægningen af træning mm. op til overvejelse på ny.

***

Her i loggen vil jeg primært følge op på om jeg når de 3 gange om ugen, kommentere de gange jeg kommer afsted og uddele bananer, - og som jeg plejer, ellers skrive om hvad der falder mig ind. Glæder mig allerede. Håber I vil være med.

:cheer: meadow

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
  og som jeg plejer, ellers skrive om hvad der falder mig ind. Glæder mig allerede. Håber I vil være med.:cheer: meadow

<{POST_SNAPBACK}>

Count me in :hippy: Glæder mig også allerede til at følge vejen mod "tilfredshed" :smile: Tillykke med den lille ny
Link to comment
Share on other sites

Her i loggen vil jeg primært følge op på om jeg når de 3 gange om ugen, kommentere de gange jeg kommer afsted og uddele bananer, - og som jeg plejer, ellers skrive om hvad der falder mig ind. Glæder mig allerede. Håber I vil være med.

Jeg glæder mig til at følge med i din log :4thumbup: . Velkommen tilbage på MOL :w00t:

Mange hilsener

Eva :bigsmile:

ps: Og god løbetur i morgen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa, - og mange tak for al opmærksomheden!

>MaxP: :bigsmile: Ja, den er god med dig! A propos is, så har jeg anskaffet mig en ismaskine! :icecream: :4mewantfood: Sådan én skulle du tage at prøve. :smile: Og

... Nu er der så gået lidt mere end tre måneder...
siger vel noget om hvor gammel den lille er nu, ikke sandt? Hvad er den af? Kan DU ikke læse indad? :laugh::laugh::laugh::tongue::smile::wink:

>Hoosier + Niske: Ih, tak, altså. :blush: Tak, - det er rart at være tilbage.

>Spinningsilden: Tak! At være tilfreds er nemlig målet. :wink:

>Indy: Ih, tak til dig også. Og ja, nogle hemmeligheder har man vel lov at have? :wink:

>Panda: Tak! Og iøvrigt masser af :1356: til dig. :4thumbup:

Torsdagens løbetur

Ca. 4,5 km med makker. :blahblah: Tid: 42 min, med kun 1 lille pause. :cooldance: Snitpuls: 148. :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: For det var over alk forventning.

Vægt 80,1, minus 300g ift. sidste uge. Ikke dårligt, torsdagens kost (bla. 5 hjemmebagte boller og bøf med sauce bearnaise - :dropjaw: ) taget i betragtning. Og så vågnede jeg endda i nat og var sulten. :4mewantfood:

:cheer: meadow :banana::smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Her er så en opfølgning og status over sidste uge. Jeg kom ud på en løbetur lørdag, men søndag glippede gymnastikken. I sidste uge nåede jeg altså 2 ud af 3 gange træning. Det er ikke helt godt nok, men det kunne have været meget værre.

Lørdagens løbetur

Små 4 km alene. Tid: 27 min uden pause. Snitpuls: 161. Det giver :banana: :banana: :banana: :banana: . Det var slet ikke så tosset.

Træningsplan for uge 39

Ma: -

Ti: gymnastik

On: fysioterapeut

To: -

Fr: måske løb

Lø: måske løb

Sø: gymnastik

Træning tirsdag

Lige et par ord om gymnastik. Det var 3. gang jeg var til denne time, og mange af øvelserne magtede jeg væsentligt bedre end 1. gang for små 3 uger siden. Det er dejligt at mærke fremskridt så hurtigt, selvom jeg ikke kan afgøre om det er reelle fremskridt, dvs. at det ikke bare er fordi jeg nu tror på at jeg godt kan tage de par armbøjninger mere, etc. Det er vel egentligt et fedt, - det fede er at det går fremad.

Tju hej hvor det går! :cheer: meadow

P.S. Dagens tip: Min fysioterapeut siger at mænd sjældent slås med fænomenet "dobbelthage" pga. de stræk de foretager med hagen under den daglige barbering under hagen og på halsen! Nu laver jeg barber-øvelser i badet! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tilslutter mig koret, og glæder mig til at følge din log....

P.S. Dagens tip: Min fysioterapeut siger at mænd sjældent slås med fænomenet "dobbelthage" pga. de stræk de foretager med hagen under den daglige barbering under hagen og på halsen! Nu laver jeg barber-øvelser i badet! :laugh:

Ganske udemærket tip.... Nu vil jeg så også stå og ligne et stk hankøn med markant skægvækst, når jeg er under bruseren :w00t:

MetC

Link to comment
Share on other sites

Hvor dejligt med al den opmærksomhed altså... :blush:

Vægt 80,7 kilo. Det går den forkerte vej? :dry: Må holde igen med smør og fløde... :laugh: :4mewantfood:

Lørdagens løb

Knapt 7 km med makker, 55 min. Snitpuls 156. Det føltes godt. :banana: :banana: :banana: - fordi gennemsnittet skal lidt ned... :tongue:

> CogR : :laugh: Næh men ismaskinen dækker netop mit behov for ikke at spise alt for meget, - jeg har det jo med at spise op! :4mewantfood:

> metc : Velkommen på mit hold. :w00t: Og held og lykke med træning under bruseren. :smile:

> Vivsen : 1000 tak! :wub:

> JokerX : Tak. Jeg har stort set ikke gjort noget for at de skulle ryge af. Jeg spiser som en velvoksen mand, men det bliver tilsyneladende ammet væk. Det er de sidste stykker der skal kæmpes med, tror jeg. Og så bliver det spændende hvad der sker når jeg efterhånden ammer mindre. Så handler det om at få noget asfalt/grus under løbeskoene. :cooldance:

:cheer: meadow

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

:laugh: Tak Panda. Og her er jeg saa tilbage i loggen...

***

Hjaelp :devil: . Som jeg lige har skrevet i Pandas log, kan jeg ikke huske hvornaar jeg sidst har haft mine loebesko paa...

Og jeg vil meget gerne have dem paa snart! Tuller lidt rundt for at finde ud af hvordan jeg skal finde tid og komme i gang igen. Lidt er bedre end ingenting og jo foer jo bedre og alt muligt...

Denne post er et lille kvaek fra mig selv til mig selv. Jeg vaenner tilbage snarest naar jeg har taenkt lidt mere konkret over hvad jeg vil og hvordan og hvorledes...

:superman: meadow

Link to comment
Share on other sites

:smile: Tak, CoqRouge. Ja, tilbage, det kan man maaske godt sige, jeg lover ikke noget, men jeg vil forsoege.

I gaar fik jeg saa lavet lidt paa stuegulvet efter afkommet var lagt i seng og partneren holdt sig beskaeftiget foran pc'en i et andet rum. Simpel rutine med faa oevelser i circuit. Det blev til disse fire oevelser: armstraek, maveboejninger med 1,5 kilos vaegt, pigeoevelser for gluteus maximus med 1,5 kilo vaegt i knaehasen (hvor man ligger paa albuerne og knae... Hvorfor koerte jeg ikke bare squat? :blink: Naa, det kan justeres.), og rygstraekninger igen paa alle fire, skiftevis loefte samtidigt modsat arm og ben. Afsluttede det hele med en statisk oevelse for mave og ryg, liggende paa taeer og albuer, det holdt ikke saa laenge. :tongue:

Nuvel, jeg er igang, og det gik nogenlunde. Motivationen fandt jeg ved at indstille en reminder paa mobiltelefonen, der skulle ikke mere til. Det er selvfoelgelig ogsaa ferietid. Dog er jeg er ikke oem til morgen, saa der skal arbejdes lidt mere.

I aften skal der loebes. Bare en eller anden distance. Maalet er at faa skoene paa og komme ud af doeren. Har programmeret en reminder. :cool:

:superman: meadow

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hej igen i min log efter en alt for lang pause... :blush:

Jeg har nu meldt mig ind i et center (dvs. koebt 20 traeningsgange), og loeb i dag paa loebebaand (med opvarmning paa cross-trainer og nedkoeling paa cykel) i min frokostpause. Jeg er helt salig. :cool: Pulsen var oppe over 180 rimeligt meget. Med lidt mere regelmaessig traening skal det nok blive bedre.

Havde brugt meget tid paa at lave en spilleliste paa min Ipod, men den spillede sangene i tilfaeldig raekkefoelge, saa det var lidt rodet. Og glemte at slukke mit pulsur efterfoelgende saa jeg har ingen naevnevaerdige data. Skal lige finde ud af alt mig gear.

Vi tager den lige igen: Jeg er bare saa salig! :wub:

Og jeg skal afsted allerede igen paa torsdag.

:superman: meadow

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Så skal jeg i gang efter min anden graviditet. Vil nogen hjælpe mig med at komme ud at løbe et par gange om ugen ved lidt løbende moralsk indpiskning? Jeg skal løbe 10 km i morgen til Kvindeløbet, og det er den eneste grund til at jeg har fået løbeskoene på siden Påske. Og det er ikke blevet til mange gange.

Mål:

Ikke noget konkret, det kommer, nu skal jeg bare igang.

Strategi:

Løbe to gange om ugen.

Største udfordring:

Manglende tid.

Næste træning: imorgen. :unhappy:

KH

meadow

Link to comment
Share on other sites

Velkommen på disse kanter.

Køb en BabyJogger og kom ud på veje og stier NU! Det koster ca. 30 sekunder pr km at løbe med sådan én, hvis terrænet er fladt - og mere i bakket terræn. Jeg taler af erfaring.

Også velkommen til Den gamle Tante i rollen som indpisker.........

Link to comment
Share on other sites

Den gamle Tante takker. Jeg havde ellers håbet på større succes som indpisker end som udøvende motionist, men sådan forholder det sig vist ikke. Med mindre den manglende lyd fra piskeofferet skyldes, at hun løber rundt med en babyjogger hele tiden og derfor ikke har tid til sin log...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share