Protein inden sengetid?


Madskulinus
 Share

Recommended Posts

Synes nogen gange det er besværligt at skulle planlægge et porteinrigt måltid lige inden man går til køjs, så sidder og tænker på hvor vigtigt det overhovedet er! Fx. hvis jeg spiser aftensmad(ca. 30 gr.protein) kl 19.30 og går i seng kl 22 dvs 2.5 timer efter, -hvor meget protein ville I så skyde på jeg skulle ha for at holde den kørenede til næste morgen og er dette overhovedet nødvendigt?

Link to comment
Share on other sites

En gang til? Jeg forstod intet :wink:

Når man rører sig "bruger" man vel protein? Om natten rører man sig ikke særlig meget - ergo, man bruger meget lidt protein. Hvis det så er man fylder sig med protein inden man går i seng, vil man så ikke have et pænt overskud af protein til næste dag?

Eller har jeg misforstået noget?

-Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Din krop bruger protein under søvnen -derfor er det en god ide at få noget protein lige før sengetid.

Gerne som almindelig mad da optagelseshastigheden så bliver mindre, men et alm. proteindrik er også fin.

Hvis du som jeg bruger valleprotein kan du bare mixe den med mælk - desuden tager jeg mine fiskeolie tabletter her, da de også sænker optagelseshastigheden.

30-40g er fint

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror du, at kroppen har et større behov for protein "resten af dagen"?

Hvorfor er du bange for, at det ikke bliver "optaget"?

Hmm tror ikke det er større resten af dagen, men tænker bare; jeg spiser 6 måltider om dagen... så syntes jeg bare det er underligt at fordele 2/3 på 5 måltider...

Er ikke "bange", syntes bare det er spild af penge :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share