Pizza - Kcal og energifordeling?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Kender I til antal kcal og enerifordelingen i en pizza? Det er selvfølgelig meget forskelligt fra pizza til pizza, men bare sådan nogle estimeret tal hvis vi tager udgangspunkt i en gennemsnitspizza som har tomat, ost og skinke.

På forhånd tak. :4thumbup:

Det er pænt umuligt at svare på..! Det afhænger jo ik kun af hvilken pizza, men også størrelsen/vægten, hvilke typer af ost der er brugt osv osv.. Men hvis du gerne vil vide det. foreslår jeg du laver din egen pizza med det du nu vil have på, og vejer alt hvad du putter på.. Vupti så har du antal kcal for den. dett tal kan du jo så bruge som et ca. tal for pizza. Alt afhængig af hvad der er på den..

Link to comment
Share on other sites

Det er der utroligt nok nogle der har undret sig over før dig :smile:

Hehe, tænkte det sq nok :blush:

Tænkte at jeg ville søge, men alligevel var jeg for doven og stresset over jeg skal til eksamen i morgen så valgte at lade andre gøre arbejdet for mig :innocent:

Men tusind tak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vel, der er nok i en pizza, især dem fra tyrker pizzarier. tror det er lidt bedre hos de ægte italienske pizzarien. :)

Du kan evt. chekke Proteinens kogebåd, står et par fede opskrifter på sund fedtfatting, proteinrig pizzarien. som smager så kan ik kan tro det er sundt, hvis du lige som mig elsker en god pizza

Link to comment
Share on other sites

Lidt i samme dur..

Dejlig unuanceret artikel omkring pizza..

http://www.vaegtklubben.dk/default.asp?id=96

Lad os få en tyk bund at det lyse brød, fordi så bliver pizzaen pludseligt et sundt måltid ?! :blink:

Nu kender jeg ikke definitionen på et sundt måltid, men summa sumarum kommer vi ikke udenom, at pizza i alle tilfælde vil have et relativt stort ernergiindhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share