Træning med håndvægte


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Ja du bruger flere kræfter på at stabilisere stangen. Man kan vel kalde det en slags funktionel træning. Bare sørg for at overvægten skifter side, så du du får en balanceret træning. Så længe denne uligevægt på vægtstangen ikke tvinger dig til at løfte mindre end du plejer, vil jeg sige du får lige så god træning som ved ligevægt på stangen.

Er det med vilje du gør det, eller har du ikke nok vægtskiver? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når det er jeg ligger og kører dumbell pres - gør det en forskel, at der er mere vægt i den ene ende af håndvægten end i den anden?

Eksempel: -|||---||-

Håber I forstår

-Nicky Cruz

Jeg træner ofte med lidt forskel, men da håndtaget er lidt bredere end min hånd,

holder jeg længst henne ved den tungeste ende, så er der alligevel balance.

Men som Axethrower Skovdød skriver, så er der en form for funktionel træning

i at træne med meget ubalance.

Det er vel den generelle forskel på håndvægte og kettlebells.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Hmm..

Jeg vil så mene, at det ikke betyder noget som helst! :raisebrow: Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget forskel vi taler, men jeg vil umiddelbart mene, at man skal langt op i kg-forskel før det betyder noget!

Jeg gør det (næsten) altid selv, og hos mig er der tale om en forskel på maks. 2,5kg pr. side - på mine håndvægte gør det, at jeg nærmest ikke kan mærke det! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share