Proteinshakes


Gregg
 Share

Recommended Posts

Som så mange andre, der styrketræner, er jeg konstant på jagt efter nye opskrifter på proteinshakes. Jeg bruger shakes i mange sammenhænge: Efter træning indtager jeg en blanding af hurtigtoptagelige kulhydrater (druesukker) og protein. Nogle gang kører jeg også, som mellemmåltid, en helt "lean" shake bestående bare af mælk eller vand og 30 gram proetinpulver.

Andre gange bruger jeg dog shakes som egentlige måltidserstatninger, både for f.eks. frokost, hvis jeg har travlt, eller som mellemmåltider, og her vil jeg høre, om der er nogle MOL'ere, der har nogle opskrifter, de har lyst til at dele med mig. Shakesene må gerne have lidt "krop" (være lidt milkshake-agtige), uden alt for mange eksotiske ingredienser (diverse isolerede aminosyrer f.eks., bruger selv en valleprotein af god kvalitet) og skal selvfølgelig smage godt.

For lige at starte tingene, kommer her en af mine favoritter:

CREMET CHOKOLADE SHAKE

125 gram light ricotta

20 gram chokoladevalleprotein

1 banan (frisk eller frossen, frossen gør shaken mere cremet)

250 ml mini-, skummet- eller sojamælk (efter smag)

Blendes til det har en ensartet, cremet konsistens

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg lige ikke om denne shake er "milkshake-agtig," men den indeholder ihverfald en hulens masse kalorier og samtidig en rigtig god næringssammensætning.

JS BULKERSHAKE

100 gr. havregryn

1 banan

25-35 gr. chokolade proteinpulver

1 spsk madolie

5 dl. mælk

skal selvfølgelige blendes. De første par shakes smager måske ikke så godt, men når man lige har vænnet sig til smagen, så smager den udemærket.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke eksperimenteret så meget med det men hvis jeg gerne vil have den lidt mere tyktflydende knuser jeg 10 isterninger og smider i. der er ikke så med milkshake over den, nok mere slush-ice.

men jeg er også generelt godt tilfreds med smagen af en clean protein shake - men jeg drikker også kun to tre stykke på en uge...

jeg har pulver med jordbær smag og en dag hvor jeg kun havde cacoamælk og ikke gad gå de fem minutter det tager for at komme til netto, blandede jeg proteinpulver med jordbærsmag og cacoamælk - ikke anbefalelsesværdigt :D burde bare have blandet op med vand!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share