Kondi


Theos
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle der ved hvorfor jeg "syre-til" når jeg konditionstræner, jeg "syre-til". det er uanset om jeg træner ved lav, mellem eller høj intensitet. Næste problem. Min udholdenhed er helt i bund, det er også uanset om jeg træner ved lav, mellen eller høj intensitet, jeg er fædrig med det samme... Er der nogen der kan hjælpe mig med disse to problemer??

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er det pga. du træner for hårdt.

det er når du når et hvist sted med din puls du udvikler mælkesyre.

Men din alder har også noget at sige, hvor gammel er du? Jo yngre man er jo mindre syrer man til. Folk i alderen 0-13 måske 14 kan slet ikke syre til kun blive trætte /umattede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil høre om der er nogle der ved hvorfor jeg "syre-til" når jeg konditionstræner, jeg "syre-til". det er uanset om jeg træner ved lav, mellem eller høj intensitet. Næste problem. Min udholdenhed er helt i bund, det er også uanset om jeg træner ved lav, mellen eller høj intensitet, jeg er fædrig med det samme... Er der nogen der kan hjælpe mig med disse to problemer??

Det er lidt af en gætteleg når vi ikke kender dig lidt bedre. Ud over for høj intensitet er det også almindeligt for nystartede, der øger træningsmængden for hurtigt. DEtte skyldes primært at dine muskler ikke er udvklede til belastningen.

Via lidt spionvirksomhed fraet har jeg læst at du cykler og løber og vist er 26,5 år. I begge tilfælde skal du starte med moderat intensitet og på cyklen anvende lave gear. Prøv at vænne dig til at træde hurtigt rundt (mellem 80-100 omdrejninger pr. min.) som hovedregel.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du for en bedre kondition(flere røde blodlegmer, hæmotokrit værdi) så syre du ikke til så hurtigt.. Du kan også træne noget mere udholdenhedspræget styrketræning i form af flere reps, altså træne med en reprange på 15-30 reps.. til at øge "styrken" for de røde muskelfibre som er spækket med mitokondrier som giver dig en større udholdenhed....

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt af en gætteleg når vi ikke kender dig lidt bedre. Ud over for høj intensitet er det også almindeligt for nystartede, der øger træningsmængden for hurtigt. DEtte skyldes primært at dine muskler ikke er udvklede til belastningen.

Via lidt spionvirksomhed fraet har jeg læst at du cykler og løber og vist er 26,5 år. I begge tilfælde skal du starte med moderat intensitet og på cyklen anvende lave gear. Prøv at vænne dig til at træde hurtigt rundt (mellem 80-100 omdrejninger pr. min.) som hovedregel.

Jeg ville foreslå at du prøver at flytte din syregrænse, ved at træne intervaltræning 1-2 gange om ugen, hvor du prøver at nå 90% intensitet i en kort periode i hvert interval.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share