Center i Frederikshavn


Bambam
 Share

Recommended Posts

Denne tråd har været fremme omend i andre sammenhæng, nemlig med en anden herre, der skulle træne i Frhavn :4mewantfood: :4thumbup:

Som ex-instruktør i Frederikshavn Helse center og udfra de ting, jeg forestiller mig, at du gerne vil, så vil jeg IKKE anbefale dette center. Det er gammelt og ikke særligt attraktivt..

Lige ved siden af, har vi 'perlen' i byen a ka FitnessFrederikshavn. Sitet fungerer desværre ikke, men centret er forholdsvis nyt, prisen er acceptabelt set ud fra et synspunkt om, hvad du får for dine penge. Masser af lækkert udstyr og din helt egen 'abegrotte' med tungt equipment og vægtløfter - udstyr.. :devil: Der er en suveræn stemning folkene i blandt, du får god service, dejlige badeforhold, god plads og masser af smil og glæde ved at træne i FitnessFrederikshavn :wub: Det er da værd at tage med, er det ikke??

Jeg selv er med i en spinning turnus hver fjerde, femte søndag så jeg kører da 180 km af og til for at gæste dette lækre center i min dejlige fredfyldte hjemby, der har alt hvad hjertet begærer... :4heart: So knock yourself out og kontakt Wivica eller Buje fra FitFred, så er du i de bedste hænder :thumb:

Mvh Julie

post-6917-1132515400_thumb.jpg

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Frederikshavn kan næppe kaldes fredfyldt, medierne har de sidste 12 år kaldt byen for "Voldens By":

Tæskeholdenes paradis

Ekstra Bladet 16 januar 2005, 1 . sektion side 10

VOLDENS BY: Frederikshavnere oplever en langt større stigning i vold og trusler end andre danskere

Af Torsten Ruus

I løbet af de seneste fem år har Frederikshavn oplevet en stigning i chikane, utryghed og vold, som er markant større end i resten af landet.

Det viser Ekstra Bladets analyse af Danmarks Statistiks tal for voldsforbrydelser i alle landets kommuner. I Frederikshavn modtog politiet sidste år 105 anmeldelser for forskellige former for vold, trusler om vold, drab eller legemsbeskadigelse fra politikredsens største kommune.

Det er en tredjedel flere end i 2000 og en stigning, der er dobbelt så stor som landsgennemsnittet.

I forhold til indbyggertallet ligger stigningen også langt over store byområder med massiv kriminalitet som f.eks. København, Århus, Odense, Randers, Horsens og Esbjerg.

- Det forbløffer mig, og vi må selvfølgelig analysere den statistik nu, siger vicepolitimester Elin Rosenberg, der vurderer, at en stor del af sagerne har afsæt i havnebyens velbesøgte værtshusmiljø.

Hvad i alverden skulle det indlæg lige gøre godt for??? Er vi nu ikke lidt off topic???

Men du har da også fundet en særdeles pålidelig kilde og en god artikel, hvor indholdet virkeligt berettiger til en så markant overskrift......

Når nu EB skriver det, så må det jo være rigtigt, at stigningen af voldsanmeldelser i Frederikshavn er markant større end i resten af landet. Men hvor er det lige, at man forholder sig til udgangspunktet???

Hvis jeg har to kroner skal jeg kun tjene 1 krone for at få min formue til at stige med 50%, hvis jeg har en mio. kr. skal jeg tjene 500.000 kr. for at få min formue til at stige tilsvarende.

Hertil kommer at der er tale om en ”analyse” (hvis man kan kalde den det), af ANMELDELSER og ikke af DOMME. Kunne der ligge en unøjagtighed der???? Nej, vel????

Man nævner andre byer som ”områder med massiv kriminalitet” – er der en selvmodsigelse i den udtalelse i forhold til resten af artiklen, eller underbygger den bare at udgangspunktet er lavere???

Jeg har selv arbejdet i værtshusmiljøet i Frederikshavn gennem et par år, og i al den tid har jeg alene én gang måttet tilkalde vores dørmænd pga. lidt skærmydsler.

Min gode SimonHP, hvis du ikke kan lide vores dejlige og fredfyldte by, så er det helt fint med mig. Hvis du gerne vil svine vores by til, så er det helt fint med mig. Men vil du ikke godt gøre mig den tjeneste og gøre det sagligt????

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, jeg aflægger begge centre et besøg når jeg kommer derop. Så må jeg se, hvad der passer mig bedst.

Hej Bambam

Jeg håber at du bliver glad for dine måneder i vores dejlige by, og synes at det lyder fornuftigt at du ser forholdene an og træffer dit eget valg :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg opponerede mod betegnelsen "fredfyldt". En mod må hjertens gerne flytte diskutionen til off-topic hvis det er.

Jeg har arbejdet i Københavns restaurationsmiljø (10-12 diskoteker/barer/clubber besøgt hver weekend), har gået i byen i Aalborg, Slagelse, Løkken, Århus, Roskilde - hele landet og aldrig har jeg oplevet så meget ballade som der blev lavet i Frederikshavn - og min erfaring med byen er ret indgående da jeg har boet der i 15 år. Folk (naturligvis ikke alle, men mange af dem) deroppe har janteloven skrevet bagsiden af hånden og røvkeder sig, hvilket jeg synes udmunder sig i mere ballade end andre steder.

Men selvfølgelig - det kan jo som alle steder som regel undgåes at komme i ballade hvis man ikke selv gider det og Frederikshavn er ingen undtagelse. Betegnelsen "fredfyldt" dog bare lidt for en romantisk turistkontor-beskrivelse til byen.

Du har boet der i 15 år, men hvornår???

Jeg siger ikke, at der ikke forekommer vold i Frederikshavn, men jeg stiller mig tvivlende over for om det er hverken bedre eller værre end andre steder og giver dig i øvrigt ret i, at man selv har stor indflydelse på om man kommer i klammeri eller ej.

Men lad os da tage nogen facts og se på voldsanmeldelser i antal i København, Frederikshavn og Hjørring.

København for at tage dit område og Hjørring for at tage et område, der geografisk OG størrelsesmæssigt ligner Frederikshavn.

København Q1-Q3 2004: 1.854

København Q1-Q3 2005: 2.024 – stigning 9%

Frederikshavn Q1-Q3 2004: 78

Frederikshavn Q1-Q3 2005: 74 – fald 4%

Hjørring Q1-Q3 2004: 108 (38% mere end Frederikshavn)

Hjørring Q1-Q3 2005: 104 – fald 4%

Tallene siger LANGT FRA alt, men jeg synes da ikke ligefrem at de underbygger at man behøver ryste i bukserne bare fordi man bor i Frederikshavn.

Men nu hæfter EB det også meget op på værtshusmiljøet – og jeg tror ikke lige at det var hvad Julie mente med ”fredfyldt”.

Så jeg vil gerne tilslutte mig at hæfte betegnelsen fredfyldt på Frederikshavn, som den sikkert også passer på de fleste andre byer - herunder Hjørring.....

Link to comment
Share on other sites

Indtil 2000.

Det er bare IMO lidt forkert at reklamere med at byen er fredfyldt når den ligger i toppen mht. voldsanmeldelser. Men det er jo småting, du har helt ret i man ikke behøver at gå rundt og være bange, slet slet ikke.

Lad os bare sige at jeg synes at en bytur i Frederikshavn giver lidt større risiko for øretæver end en bytur i København eller Aalborg og så er der ikke den store forskel ellers :smile:

:blink::blink: Vorherre bevares. Jeg nævner ordet FREDFYLDT, og hvad sker der så lige her.... Jeg har ikke nævnt en hujende fis om værtshuse og andet.... Jeg gav bare Frederikshavn en betegnelse, sådan som jeg nu engang ser min gamle by.... :nonono: Mener at denne form for fuldstændig meningsløs snak omkring et sølle positivt ord er helt hen i vejret og bærer præg af at Simon tilsyneladende IKKE savner hverken Frederikshavn eller frederikshavnerne (som helt sikkert ikk er spor mere hærget af Janteloven end andre steder :dry: )

Har man haft en dårlig start på ugen mon :4thumbup:

Anyway til Bambam og tilbage til det med centrene, så spændende at høre, hvad du vælger

Link to comment
Share on other sites

Indtil 2000.

Det er bare IMO lidt forkert at reklamere med at byen er fredfyldt når den ligger i toppen mht. voldsanmeldelser. Men det er jo småting, du har helt ret i man ikke behøver at gå rundt og være bange, slet slet ikke.

Lad os bare sige at jeg synes at en bytur i Frederikshavn giver lidt større risiko for øretæver end en bytur i København eller Aalborg og så er der ikke den store forskel ellers :smile:

Det er vel lige så forkert at sige at Frederikshavn ligger i toppen mht. voldsanmeldelser hvis man ikke har en kilde, der kan bekræfte det.

Jeg siger ikke at det kan være rigtigt, for jeg har ikke set nogen statistikker, der enten underbygger det eller modsiger det.

Det eneste jeg har set, er en artikel fra en avis, der i mine øjne er ekspert i at lave en historie ud af ingenting, der skriver at STIGNINGEN er stor.

Glemte i øvrigt at angive min kilde i forige indlæg - det rettes der hermed op på. Kilen der Danmarks Statistik - www.dst.dk.

Men OK - nu må jeg vist styre mig. Der er vist ingen grund til at hænge mere i den historie :bigsmile:

Hvis jeg endelig skulle kritisere Julies indlæg og kommentere falsk reklame, så skulle det da være, at man hos mig er i de bedste hænder..... :blush:

Link to comment
Share on other sites

helse centert selvfølgelig, rigtig hardcore center :devil:

Yep! Der kan ikke herske tvivl om dette...

Og vold i Frederikshavn :blink:? Har aldrig direkte set nogle få tæv i byen som sådan, så jeg tvivler jeg sgu' på den holder vand. Prøv at smutte til Skagen i sommermånederne - så skal du se folk få tæv :dry:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Er der nogen der kender forskellen på Helsecenteret og fitnessFrederikshavn. Jeg tænker primært på styrketræningsdelen.

Hej Bambam.

Jeg kender ikke umiddelbart ikke noget til Fitness Frederikshavn men ret meget til Frederikshavn Helsecenter.

Helsecentret er et gammelt center med gamle maskiner men masser af frie vægte og god plads. Det kræver nok at man søger den atmosfære der er i Helsecentret, idet den er lidt anderledes - positivt - end mange andre centre jeg har været i rundt om i landet. Centret bliver drevet som en helt almindelig sportsklub på lige fod med håndbold, floorball, fodbold etc.

I Helsecentret ved jeg at der er ret kompetente folk, som ved en hel masse om styrketræning (ikke at der ikke er det i FitFred - det kender jeg bare ikke til).

Jeg vil tilslutte mig de øvrige råd her på siden og sige at du skal prøve begge centre og så danne dig din egen mening. De ligger lige ved siden af hinanden så det er i hvert fald en overvejelse mindre at skulle tage. I Helsecentret kan man ikke få en gratis prøvetime, men man kan betale (jeg tror at det er) kr. 40,-, som man får returneret når/hvis man melder sig ind. Jeg mener altså at der er gratis prøvetime i FitFred.

Håber at du finder et center hvor du kan føle dig tilpas og få noget ud af din træning.

Technotøsen - :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share