Træning til FKP


Thomashunter
 Share

Recommended Posts

Hey derude, skulle lige høre om der var andre der søgte til frømandskorpset næste år, og om de var interesseret i evt en sparrings partner.... Det er sku mere motiverende at træne to end alene.

Hvor ofte træner du undervandstræning???

Jeg søger selv ind i 2008.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ofte træner du undervandstræning???

Jeg søger selv ind i 2008.

Jeg har advanced open water padi dykkercertifikat og kører derudaf... udover det svømmer jeg 4 gange om ugen. Jeg har lagt min log ind i logs hvis du vil tjekke den ud, er lige startet så den er mangelfuld med beskrivelser af de forskellige træningsformer... 2008 der er sku lang tid til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har advanced open water padi dykkercertifikat og kører derudaf... udover det svømmer jeg 4 gange om ugen. Jeg har lagt min log ind i logs hvis du vil tjekke den ud, er lige startet så den er mangelfuld med beskrivelser af de forskellige træningsformer... 2008 der er sku lang tid til :wink:

Jeg læser til civilingeniør, og jeg vil gerne have gjort uddannelsen færdig. Jeg har en ven som kom igennem optagelsesprøven.

Han sagde, at løbeturen på 15km trak tænder ud, og at mange faldt fra på den. Den skal løbes om morgenen - dagen inden har man været på march og ude at løbe med gummibådene :bigsmile:

Desuden lægger de MEGET vægt på, at man er rolig under vandet.

En af frøerne kunne lave 80 kropshævninger :smile:

Jeg træner selv judo, svømning, løb og styrketræning - mest med lette vægte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv været der – og vil sige at 25% af dem der stiller op er overtrænet !!!! det er psyken der mangler….

Det er sku lige meget med at kunne lave 80 kropshævninger, hvis du piber når du fryser, eller synes at vandet ikke smager godt !!!

Om du kan tage 300 kropshævning er der ikke garanti for du kommer ind – synes du skal bruge meget tid på mentaltræning !! og på at stå på hænder – det er min egne bedste råd… og jeg har følt der på min egen krop!!

Link to comment
Share on other sites

Træne i at stå på hænder???? :blink:

Jeps, en super gummibådsøvelse!! :4thumbup:

... og glem ikke: "Op og stå, tægen på, ud og gå!" Få gået en masse kilometer, ikke nødvendigvis med så kilo i sækken. Senerne skal hærdes, og det er også hensigtsmæssigt at se hvad dine tanker prøver at gøre ved din vilje når du har gået lang tid nok...

Nå ja, og så løb langt... og stærkt...

Link to comment
Share on other sites

Som sagt har jeg lavet en log under logs hvori jeg vil beskrive min træning nærmere.. Jeg har valgt at træne til FKP pga hvis det glipper med politiet har jeg optagelsesprøverne i baghånden, lige nu står jeg på en liste i politiet og venter svar i januar måned. Jeg er meget engageret i min træning og tager det utroligt seriøst, jeg vil mene at til august 2006 er jeg flyvende og klar til kamp :wink: Hvis der er nogle af jer der er interresseret i at træne med, er i velkomne til at sige til.

Edited by Thomashunter
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv været der – og vil sige at 25% af dem der stiller op er overtrænet !!!! det er psyken der mangler….

Det er sku lige meget med at kunne lave 80 kropshævninger, hvis du piber når du fryser, eller synes at vandet ikke smager godt !!!

Om du kan tage 300 kropshævning er der ikke garanti for du kommer ind – synes du skal bruge meget tid på mentaltræning !! og på at stå på hænder – det er min egne bedste råd… og jeg har følt der på min egen krop!!

Enig! Der er en masse logs på mol med folk der gerne vil være jæger/frø, som efter min mening skyder helt ved siden af. Det er altså oppe i hovedt du skal være helt speciel for at komme igennem nåleøjet. Det er sgu ligemeget hvor go form du er i hvis ikke du har viljen og baglandet i orden. En ok grundform og jernvilje er alt hvad der skal til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo jo, men med en bedre form går der måske lidt længere tid inden du er nødt til at køre resten på viljen. Tre bronzecirkler før en løbetur skal helst ikke være hårdt, for så bliver cooperen bare det værre, og viljen kommer, i mine øjne, lidt for tidligt på arbejde. (.. et ret firkantet eksempel, men catch my drift :newyear: )

Noget andet er, at forløbet lægger op til et støt formforbedring som det kan være svært at holde trit med hvis man møder på toppen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enige med mange af tingene der bliver skrevet herinde, men de måder jeg har testet mig selv i forbindelse med psyken.. er nogle rigtig nasty gåture fra Helsingør til indre København i øsende regnvejr, i minus grader samt været ude i det danske vand i våddragt og svømmet nogle pæne ture 4-6km samt om natten med makker begge gange. Det har virket for mig og det er en meget individuel ting fra person til person hvor ens grænser ligger, og det er de grænser man skal finde og så skal man BRYDE dem, det er det jeg har gjort og det har givet mig utrolig selvtillid. Jeg vil forsøge snarest at beskrive hele min træningsplan i min log håber i kigger forbi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share