Når man spinner


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Hvis du går ordentligt til den mister du en del væske i form af sved til en spinningtime - for mit vedkommende kan det nemt være 1-2 liter.

Derudover forbrænder du naturligvis også en masse energi og resulteter det i et generelt kalorieunderskud vil du reducere din fedtmængde.

At begrænse din mulighed for at svede under hårdt aerobt arbejde virker mildt sagt ekstremt dumt, da kroppen så vil have meget svært ved at slippe af med den ekstravarme musklerne genererer. Om det ligefrem kan være livstruende ved jeg ikke, men sundt kan det ikke være.

Hvor har du fået så mærkelig en ide fra?

Link to comment
Share on other sites

For år tilbage overnattede jeg i Italien, og på hotelværelset var der selvfølgelig også et tv, og dette skulle jeg også se men det var reklamer og der viste de noget der lignede et sæt regntøj men som virkede som sauna, så man svedte utrolig meget.

Her i år har jeg noget omkring vægttab i TVDanmark hvor det ene hold en dag var ude for at gå og hvor de gik med affaldssække på overkroppen for at få det største vægttab inden deres vejning.

Jeg tror at alt dette kunne munder ud i væsketab og om det er sundt at gå med sådan noget "tøj" ved jeg ikke.

Men at spinne med et sweatshirt på ville jeg nok ikke gøre da jeg personligt ikke ville kunne komme af med varmen, så det nok ikke en god ide.

Link to comment
Share on other sites

Vægttab i form af væske er vidst kun brugbart, hvis man skal presses ned i en vægtklasse på et par timer - som boksere inden en kamp :dry: Men sundt er det ikke, og vægttab i form af væske har ikke noget med fedttab at gøre - så snart du indtager væske igen ryger kampvægten op :cola:

Det er også inden for boksning jeg har lært om det. Oprindeligt så jeg det der med celofan i en amerikansk teenagefilm eller sånoget, men hørte noget om det nede i centret. Tror bare jeg fortsætter med at spinne i mit løbetøj så...

Link to comment
Share on other sites

Nu koster det vel lidt ekstra energi at fordampe en større svedmængde fra kroppen

Energien tages fra overfladen af huden/luften, derved sænkes temperaturen, og er altså ikke noget man forbrænder mere ved.

Man vil desuden ikke kunne spinne ligeså længe og intenst, da man hurtigere vil komme i væskemangel, så det er en elendig idé.

Idéen er sikkert startet af nogle tumper der ikke vidste forskellen på vægttab og fedttab.

Peter :nissecool:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share