Udregning af mål for fedttab


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har et problem jeg håber du kan hjælpe mig med, du virker altid meget villig til at hjælpe, så jeg spørger dig. Jeg har prøvet at måle min fedtprocent og jeg vil gerne vide hvor meget fedt jeg skal af med og hvordan det sker. Jeg er 184 cm vejer 82 kg og min fedtprocent(målebåndstesten) er 18,3% Det synes jeg er uhyrligt højt, ikke urealistisk, men jeg prøver at finde ud af hvordan jeg kan slippe af med den overflødige vægt. Jeg gætter på at en fedtprocent på omkring 9-10% er målet.. Her er min beregning (82kg * 18,3)/100= Ca. 15 kg Her opstår der et problem. Jeg skal have fundet ud af hvor mange kg fedt jeg skal tabe? Hvor hurtigt kan det gøres? Det skal siges at jeg seriøst overvejer noget med efedrin, men jeg kender ikke bi-virkningerne.

Skal i militæret til februar så jeg håber at du kan hjælpe mig, vil gerne være god til forhindringsbanen og det optimale vil være at smide et par kilo.. Please hjælp mig, og lad være med at henvise til en artikkel på get big, jeg ar brug for råd..

Link to comment
Share on other sites

Tak for rosen, men der er nu mange herinde der burde kunne svare på dit spørgsmål. Sørg hellere for at give dine tråde en passende titel, som jeg nu har forsøgt på. :smile:

Jeg blev en smule forvirret over at der pludselig var en tråd ud over min log, der hed MaxPower

18 i fedtprocent er ikke højt.

Med den fedtprocent og en vægt på 82kg har du 67kg fedtfri masse (FFM). Hvis du kan bevare muskelmassen skal du ned på at have 7kg fedt før du er under 10 i fedtprocent, 7/(67+7) = ca 9,5% fedt. Du skal altså tabe 8kg måske en smule mere hvis muskelmassen ikke bevares helt for at komme under 10 i fedtprocent.

Nu skriver du ikke om det er først eller sidst i februar, så jeg ved kun at du har et sted mellem 4 og 8 uger tilrådighed. Selv med 8 uger vil jeg for dit vedkommende sige at det lige er et presse den, hvis du skal nå 8kg på 8 uger. Dels fordi det bestemt ikke er sikkert du kan gøre det uden tab af muskelmasse og dels fordi jeg ikke kan se hvorfor det absolut skal nås inden du skal i militæret. Så vidt jeg ved har man en rimelig mulighed for at komme i form, når man skal ind og springe. :wink:

Hvordan opnår du så at smide mest mulig fedt alligevel?

Det er faktisk ganske enkelt. Du skal have styr på hvor meget energi du putter i hovedet og så skal du motionere. Et kort og effektivt styrketræningsprogram med store øvelser 2-3 gange om ugen vil være et fint supplement til at holde på musklerne.

Nu vil jeg ikke henvise dig til artikler, men det er ikke rimeligt at kræve jeg eller andre bruger tid på at skrive noget der er skrevet bedre og mere omfattende allerede. Hvis du er tilstrækkelig motiveret til dit projekt må du også selv gøre lidt af arbejdet.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tak for den gode hjælp

Har regnet ud(på motion-onlines hjemmeside) at jeg forbrænder 17400 Kj eller(og?) 4200 Kcal om dagen? Stopper i mit træningscenter til d. 1/2 fordi jeg jo skal ind og springe(hihi) Men jeg regner med at der vil være tid til, et par gange om ugen at træne lidt. Jeg har læst den vedhæftede artikkel og tror(endeligt) at jeg har forstået essensen omkring vægttabet. Jeg forstår bare ikke hvordan manved hvor meget energi, fedt(sundt fedt) og proteiner der er i hvilken slags kost.

Med hensyn til forhindringsbanen skal det siges, at jeg håber på en fremtid i militæret, så jeg vil være bedst. En god øvelse til dette, tror jeg, vil være chipups og en træning af mine Vertical-leaping egenskaber, men min krop synes for tung til mine arme. Jeg kan ihvertfald kun lave 4-5 chinups og de er ikke engang med hagen oppe, de er med panden oppe...

Link to comment
Share on other sites

angående chinups så lav dem med hjælp fra nogen! det er vigtigt du kan komme hele vejen - og ikke kun op til hagen men snarer skulderhøjde - og hele vejen ned igen. hvis der ikke lige er noget til at hjælpe så hav oversiden af din fod liggende på en stol, bænk eller lignende så du kan tage "rigtige/fulde" chinups. men held og lykke med projektet

(ps jeg tog over 5kg på i mili - og det var ikke muskelmasse... så når du ikke renser grej(hvilket man ofte gør) så befind dig i deres styrkecenter eller løb en tur - ellers tager du mindst 10kg på - det var der flere fra min deling der gjorde...)

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

angående chinups så lav dem med hjælp fra nogen! det er vigtigt du kan komme hele vejen - og ikke kun op til hagen men snarer skulderhøjde - og hele vejen ned igen. hvis der ikke lige er noget til at hjælpe så hav oversiden af din fod liggende på en stol, bænk eller lignende så du kan tage "rigtige/fulde" chinups. men held og lykke med projektet

(ps jeg tog over 5kg på i mili - og det var ikke muskelmasse... så når du ikke renser grej(hvilket man ofte gør) så befind dig i deres styrkecenter eller løb en tur - ellers tager du mindst 10kg på - det var der flere fra min deling der gjorde...)

Jeg har ikke nogen spot-buddy eller hvad man kalder det, men må lige finde ud af det. Håber lidt de har et styrkecenter, da jeg regner med at tage tilbage søndag, fordi jeg ikke gider sidde i tog om natten.. Hvorfor tar man på? Feder man den for meget?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tar man på? Feder man den for meget?

For mit eget vedkommende var militæret også en stor omvæltning, jeg sjældent i mit liv lavet så lidt!

Selv om jeg var flittig med løbeskoene og styrketræning derinde, gjorde den afslappede hverdag, at jeg måtte skrue ned for maden for at holde vægten.

Du skal ikke være i super form for ikke at falde igennem, der er virkelig nogle i mellem, som næsten ikke KAN løbe.

Hvis du kan tage 4-5 chins så ville du i min gamle deling være blandt de få der kunne det.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share