Bule under navle, hvorfor?


kll
 Share

Recommended Posts

Hej. I dag da jeg stod foran spejlet, lagde jeg mærke til en bule under min navle. Har set den før, men synes bare den var meget tydelig lige nu.

Hvad er det? og hvorfor?

Er jo ret spinkel/tynd, så har svært ved at tro det skulle være fedt, men måske?

Andre der har noget lign.?

Snuppede lige 2 billeder af det!

post-8768-1136386878_thumb.jpg

post-8768-1136386890_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

enten fedt eller en mindre brok udposning!

Bliver bulen større når du laver bugpres?

Kunne godt føles som fedt, men bare mærkeligt, at det skulle være det eneste sted på kroppen jeg har noget :dry: ( er seriøst tynd).

Bugpres? ja, hvad er det lige det er? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt føles som fedt, men bare mærkeligt, at det skulle være det eneste sted på kroppen jeg har noget :dry: ( er seriøst tynd).

Bugpres? ja, hvad er det lige det er? :blush:

Det tryk man laver i maven når på er på toilet og gøre "det store" :wink:

Det er sikkert bare fedt... ikke unormalt for selv helt tynde personer at have en mindre fedtansamling på den nedre del af maven ligeså vel på indersiden af knæene også hypigt er sæde for disse depoter

Link to comment
Share on other sites

Det tryk man laver i maven når på er på toilet og gøre "det store" :wink:

Det er sikkert bare fedt... ikke unormalt for selv helt tynde personer at have en mindre fedtansamling på den nedre del af maven ligeså vel på indersiden af knæene også hypigt er sæde for disse depoter

Okay.. Så er den der også når jeg laver bugpres.

Kan man træne sådanne fedt depoter væk, uden det er hele kroppen? for kan ikke tåle at tabe mig andre steder?

Link to comment
Share on other sites

Okay.. Så er den der også når jeg laver bugpres.

Spørgsmålet var om den blev større :wink:

Kan man træne sådanne fedt depoter væk, uden det er hele kroppen? for kan ikke tåle at tabe mig andre steder?

Nej ... du kan ikke punktslanke dig... desværre :dry:

Nogle er bare fedt med flere fedtceller på nogle steder ... det man ofte kalder fysiologiske depoter!

Da der er en større ansamling af fedtceller tager det også længere tid af dræne stedet for fedt ... samt disse fedtceller ofte er mere resistente overfor fedttab (man kan næsten sige at de er låste) Fedtet afgives kun som sidste nødvendige udvej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej. I dag da jeg stod foran spejlet, lagde jeg mærke til en bule under min navle. Har set den før, men synes bare den var meget tydelig lige nu.

Hvad er det? og hvorfor?

Er jo ret spinkel/tynd, så har svært ved at tro det skulle være fedt, men måske?

Andre der har noget lign.?

Snuppede lige 2 billeder af det!

post-8768-1136386878_thumb.jpg

post-8768-1136386890_thumb.jpg

Er du stresset? "Lean women who are vulnerable to the effects of stress are more likely to have excess abdominal fat, and have higher levels of the stress hormone cortisol, a study conducted at Yale suggests [1]."

"Greater exposure to life stress or psychological vulnerability to stress may explain their enhanced cortisol reactivity. In turn, their cortisol exposure may have led them to accumulate greater abdominal fat."

http://www.thefactsaboutfitness.com/news/cort.htm

Link to comment
Share on other sites

Det var på ingen måde ment som hån. Søg noget mere på enmet og I vil kunne se at der findes en ganske betydelig mængde data på, at et forhøjet kortisolniveau, som er kroppens primære stresshormon, kan føre til at kropens evne til at komme af med fedt nedsættes og forkomsten af fedt tilmed fremmes i bl.a. maveregionen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share