Ferie med motion, nogle bud?


Roadrunner
 Share

Recommended Posts

Jeg kredser lidt om en tur til LaSanta for at få en tur sydpå med lidt kvalitetstid sammen med træningen og konen. Er der nogle der har erfaringer med stedet eller kender nogle tilsvarende? (Krav: sydpå og rammer til motion... ikke trekking/klatring/kajak e.l.)

Kan heller ikke helt blive klog på LaSantas hjemmeside (www.clublasanta.dk); har de kun faciliteter til en masse idrætsgrene, eller har de også kvalificerede instruktører? Håber I har nogle bud... :smile:

Edited by Roadrunner
Link to comment
Share on other sites

Jeg var en uge på La Santa i efteråret og blev positivt overrasket. Gode fasciliteter, gode instruktører, godt organiseret og masser af mulighed for at være aktiv - og for at ligge ved poolen i mellemtiden :tongue:

Til gengæld skal man nok ikke forvente så meget udover det sportslige; restauranter, natteliv og omgivelserne er ikke det store.

Link to comment
Share on other sites

Det ser sq også ud til at være et fedt sted... Har de trænere til de enkelte sportsgrene? (Jeg tænker primært kampsport...)

Tag til Thailand, for pokker !!! :0) ...kræver dog nok min. en to-ugers ferie

...enten via rutefly(sas har en del billige afgange de næste par måneder) eller en charterrejse (og skip evt. opholdet og tag et andet sted hen, hvis du ikke lige orker Phuket)... efterhånden kan du både styrketræne samt træne MA en mængde steder i Thailand... Personligt har jeg set muligheder for styrketræning + MA flere steder

- Phuket: Styrketræning(adskillige centre) + Thai-boksning+ MMA

- Koh Lanta(få timers sejlads fra Phuket): Styrketræning + Thai-boksning

- Koh Phangnan: Styrketræning(2 centre) + Thaiboksning + div. andre tiltag

- Koh Tao: Styrketræning(mener også 2 centre) + Thai-boksning

desuden er der selvfølgelig mulighed for styrketræning+ Thai+ MMA i Bangkok og nord på (der ligger spgar en nyåbnet Thai camp med MMA som danske Ole Laursen har åbnet), men antager du søger en "normalt ferie-location"...og de fleste steder tager de særlige hensyn til Faranger, da der ofte kommer individer der ikke som thai´erne er vokset op med Muay Thai... no need to worry !

som sagt har SAS nogle billige afgange de næste par måneder(små 6000) som Tyrkieteksperten har vist en del billige afbudrejse til Phuket(knap. 6.000) aswell....

Edited by Mayol
Link to comment
Share on other sites

Thomas:

Til gengæld skal man nok ikke forvente så meget udover det sportslige; restauranter, natteliv og omgivelserne er ikke det store.

Maden er under al kritik, der kunne de altså godt have kørt konceptet igennem og sørge for at det var noget fornuftig træningsføde man kunne få på stedet, toasts og microovn spaghetti i de barer tilknytte poolområdet.

Skal man ud og hygge sig skal man tage til Carmen som ligger en halv times kørsel væk fra LaSanta Sport, der er ok knald på - det kniber lidt med fest og farver på stedet, man skal bare være klar over at blive vækket af psykopat-aerobic kvinder kl. 7 om morgenen hvis man tillader sig selv at få tømmermænd en dag.

Jeg brugte dog kun træningscenteret og poolen, træning om morgenen ud og dase i poolen, og så træning igen om aftenen. Men centeret er rigtig fint.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Har de trænere til de enkelte sportsgrene? (Jeg tænker primært kampsport...)

Ja, de har vist instruktører til alt, hvad de tilbyder. Og dem jeg oplevede var ganske gode. Men kampsport var der intet af. Det nærmeste jeg kom var motionsboksning, som var ganske sjovt, men ikke helt det samme...

Og ja, maden var lidt skidt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de har vist instruktører til alt, hvad de tilbyder. Og dem jeg oplevede var ganske gode. Men kampsport var der intet af. Det nærmeste jeg kom var motionsboksning, som var ganske sjovt, men ikke helt det samme...

Og ja, maden var lidt skidt.

Jeg kan give noget feed back, når jeg kommer hjem.. Vi rejser d. 13 januar til la santa sport på studietur... Go damn det bliver kedeligt :4thumbup: :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kampsport er ej en mulighed.

Men ellers generelt gode instruktører i de forskellige sportsgrene, medmindre du selv er elite (så ville du nok alligevel ikke tage derned for at få instruktion).

Maden på stedet ikke super, dog er der en enkelt restaurent der er helt fin. Ellers er der kun 2km til nærmeste by, hvor der ligger end 2-3 gode restaurenter.

Carmen er bare et "normalt" engelsk turisthelvede - ikke nødvendigvis et besøg værd efter min mening (medmindre man har lyst til at snorkle).

Link to comment
Share on other sites

Carmen er bare et "normalt" engelsk turisthelvede - ikke nødvendigvis et besøg værd efter min mening (medmindre man har lyst til at snorkle).

Snorkle :nonono: jeg nævnte Carmen alene fordi man kan få sjusser sammen med andre mennesker, da der ærlig talt er ret dødt på stedet om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også kun anbefale Club la Santa. Har arbejdet dernede og kender derfor stedet og øen ret godt.

Der er velkvalificerede instruktører hvad enten du er til udendørs cykling (kan anbefales :smile: ), indendørs, golf, slagbold eller svømning.

I min tid kaldte vi stedet Alkatraz da det er ret øde :wink: . Det er plads til ca. 1000 gæster på komplekset så der ksn da godt komme lidt liv på diskoteket om aftenen. Der er også underholdning flere gange om ugen, af varienende kvalitet. Jeg kan anbefale at du lejer en bil på stedet, får et kort over øen i guideafdelingen (som også kan foreslå nogle gode restauranter)

Alt i alt er det et superfedt sted som imødekommer de flestes ønsker, så rigtig god tur

Link to comment
Share on other sites

Roadrunner, der findes faktisk ikke noget tilsvarende rigtigt, så vidt jeg er informeret. Der er nogle forskellige tennis/golf ferie-træningssteder i Spanien, men kan ikke rigtig sammenlignes (de er dog nok lidt mere seriøse end CLS).

Mht at leje bil, ville jeg nok FØRST vælge lige at se stedet og faciliteterne. Hvis man blot har en uges ferie, og et stramt program af diverse aktiviteter, kunne det tænkes at man fortryder at rive en HEL dag ud af kalenderen for blot at køre rundt på den kedelige ø. Nogle vælger at leje en bil i lufthavnen for en hel uge, hvilket efter min mening er totalt spild af penge.

Link to comment
Share on other sites

Kan også anbefale La Santa - var der 2 uger for et års tid siden. Vi troede, at vi mindst skulle ha' bil til rådighed den ene uge - for at undgå "kompleks-kuller" - men det endte med, at vi kun kunne presse 2 dages bil-leje ind i det "travle" program. Genialt sted - nej - maden er ikke specielt hurra - og nattelivet begrænset - men alligevel nemt at finde andre til kollektive drinks - og lidt fest ;-)

Kender ikke til andre steder af samme type i umiddelbar nærhed - har for en del år siden været på La Gomera (hotellet Jardin Tecina), en tur som blev mere fitness-agtig end først planlagt, da stedet havde et lille træningscenter (som man havde mere eller mindre for sig selv), tennis, squash, dykning, aerobic - og nu vist også golfbane (?) - et FEDT sted - og så spiste med KANON !!! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at man sagtens kan få to uger til at gå på CLS uden at leje en bil, men da der godt kan blive ret stille på komplekset om aftenen kan det være rart at have mulighed for at køre ud på egen hånd. Det er dog stadig til at få en taxa til en rimelig pris.

Elvirus - jeg var guide dernede tilbage i 1998, for lææææææææææææææænge siden. Jeg instruerede ikke i nogen sportsgren (bortset fra bartest på La Diskoteca :beerchug: ), men det lykkedes mig da at løbe en ½ marathon.

Link to comment
Share on other sites

Skal træning være det centrale på jeres ferie eller skal det være en mulig og behagelig sideeffect? Bortset fra trekking- og skiture har jeg aldrig været på træningsferie, men jeg har næsten altid trænet, når jeg har været på ferie :innocent: Jeg er nok også så heldig at løb er min foretrukne træningsform, og det lader sig stort set gøre over alt; i parkerne i storbyerne, i sandet på strandferie og bakketræning i bjergene :bigsmile: Med mindre træning er feriens hovedformål er det bare et spørgsmål om fantasi, hvis man vil træne selvom man er på ferie :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hvis der er træer eller dørkarme er det muligt at tage chinups. mere behøver man jo ikke:D

jeg har været i thailand(bare som kultur ferie) og vi var på et hotel hvor maden(tror jeg levede af ananas som primær morgenmad) var super og de havde alle træningsfaciliteter man kan tænke sig (aldrig har jeg spillet så meget squash!)

hotellet hed vist meleia da jeg var dernede, men er i dag en del af hilton-kæden. derudover er bylivet i thailand(i dette tilfælde hua hin) generelt fedt hvis det også trækker...

men held og lykke med din ferie!

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at man sagtens kan få to uger til at gå på CLS uden at leje en bil, men da der godt kan blive ret stille på komplekset om aftenen kan det være rart at have mulighed for at køre ud på egen hånd. Det er dog stadig til at få en taxa til en rimelig pris.

Elvirus - jeg var guide dernede tilbage i 1998, for lææææææææææææææænge siden. Jeg instruerede ikke i nogen sportsgren (bortset fra bartest på La Diskoteca :beerchug: ), men det lykkedes mig da at løbe en ½ marathon.

Hvor pudsigt.. Så er vi nok lige akkurat gået glip af hinanden dernede :dry:

Jeg spillede i Green Team bandet (og stod i øvrigt for Basket, Beach Volley, cykling, 5-a-side og lidt andre aktiviteter :tongue: ) fra september '97 til januar '98. Da var du ikke nået derned, vel? Hvis du var, kan du måske huske mig som "Bas-Mads" :4thumbup:

Til tråden: Jamen jeg kan kun tilslutte mig heppekoret og prise stedet højt til sådan en tur som I skal på. Landskabet omkring La Santa er kuperet og værd at løbe længere ture i, hvis man er til det. Og ikke mindst er det spændende at prøve at køre off piste MTB med den ugentlige guidede tur :superman:

Der er næsten helt sikkert ikke instruktion i kampsport, med mindre én af instruktørerne (der kaldes "Green Team") tilfældigvis har erfaring med den slags. Så stiller de til gengæld med glæde op til lidt sparring.

Og jeg er bange for, at jeg heller ikke lige kan komme i tanker om et tilsvarende alternativ. Intet andet sted er der så stor en mangfoldighed af træningsmuligheder Check de billeder her - især det her - de røde fyre til højre, det er sguda det danske triathlon-landshold

Men måske "Club med" kæden kan tilbyde et tilstrækkeligt udvalg af aktiviteter? De er typisk placeret lidt mere centralt end La Santa (fx. i Nice), men til gengæld er målgruppen vist mere 45-50 årige helse-wannabe's ;-)

Link to comment
Share on other sites

Var lige inde på www.clubmed.com, det ser sq da ikke så wannabe-agtigt ud..? Med lidt yoga og lidt klatring og en masse fitness-hurlumhej burde man da nok kunne holde sig beskæftiget en uges tid... Men kiggede ikke priser, tror det kan blive lidt pebret... :cool:

Mht. dørkarme og løbesko er tanken fin, men meningen med turen er at koble fra i lækre omgivelser og koncentrere os om os selv og vore kroppe. (Lyder lummert, hva'? :tongue:) Så rammerne til det skal gerne være der (fittnescenter, instruktører...) og bagefter skal pølen og stranden være der... :4thumbup:

Glæder mig til Heidemanns rapport på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Var lige inde på www.clubmed.com, det ser sq da ikke så wannabe-agtigt ud..? Med lidt yoga og lidt klatring og en masse fitness-hurlumhej burde man da nok kunne holde sig beskæftiget en uges tid... Men kiggede ikke priser, tror det kan blive lidt pebret... :cool:

Mht. dørkarme og løbesko er tanken fin, men meningen med turen er at koble fra i lækre omgivelser og koncentrere os om os selv og vore kroppe. (Lyder lummert, hva'? :tongue:) Så rammerne til det skal gerne være der (fittnescenter, instruktører...) og bagefter skal pølen og stranden være der... :4thumbup:

Glæder mig til Heidemanns rapport på lørdag!

Alt er relativt... Hvis man har oplevet La Santa, så forekommer Club Med (som jeg også har boet på en enkelt gang) som ren wannabe :wink: Ej det handler om at de mange sportsgrene, som Club Med reklamerer med, er fordelt over 60 forskellige fysiske lokationer.. På La Santa er det hele samlet lige udenfor éns hotelværelse.

Efter at have erfaret La Santa kan det så være, man har luret, hvilke sportsgrene det er man foretrækker, og så kan det være en stor succes at tage til et Club Med center der netop har disse sportsgrene på programmet.. well, gætter jeg på.. :-)

Personligt er jeg sådan én der meget impulsivt shopper rundt mellem sportsgrenene og jeg elsker bare at der er alle muligheder samlet ét sted...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share