full body program med 6 12 8 reps.


priest
 Share

Recommended Posts

hej jeg skal køre dette program sammen med karate 2 gange om ugen, programmet køres

mandag, onsdag og fredag og så karate tirsdag og torsdag.

mit mål er muskel masse og styrke. Jeg er lige begyndt at cutte, men det er i roligt tempo

og jeg mener ikke det har den store indflydelse på muskel væksten.

straks efter træning indtager jeg ca. 70 gram weight gainer og 2 gram kreatin.

Skrå bænkpres

ben press

curl triceps

flyes

militær pres

chin up

biceps med tov

dead row

mave

lige ryg

i alle øvelserne tager jeg 6, 12 og 8 reps, og køre programet på den måde det er skrevet på

altså jeg starter med at tage bænk lige efter tager jeg benpres, kort pause og så bænk igen osv.

jeg vil gerne blive stærker i bænk pres, da det halter meget i forhold til mine triceps og bryst øvelser.

så her overvejer jeg at køre nogle andre reps. Hvad mener i?

jeg har fornyligt lavet det sådan at jeg køre bænk og ben sammen, før hend tog jeg bænk så triceps

så en mave øvelse og til sidst bryst og så for fra igen.

vh emil

Link to comment
Share on other sites

jeg vil gerne blive stærker i bænk pres, da det halter meget i forhold til mine triceps og bryst øvelser.

så her overvejer jeg at køre nogle andre reps. Hvad mener i?

Jeg ville nok vælge 3*8 eller 5*5 i alle øvelser, hvad er idéen i at køre 6-12-8?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok vælge 3*8 eller 5*5 i alle øvelser, hvad er idéen i at køre 6-12-8?

det er for at kroppen ikke vender sig til samme belastning og reps. på den måde stimulerer man musklerne mere til vækst har jeg ladet mig fortælle.

det skal dog lige siges at jeg køre med forskellig vægt i de forskellige reps. så ledes jeg at jeg starter med en meget tungt sæt der efter en let sæt og slutter med et mellem sæt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ikke nogen som har et forslag til forandring? ikke fordi jeg er utålmodig, men jeg skal nemlig ned og træne i dag. Og så kunne det jo være spændende at prøve et evt. nyt forslag.

Indtil nu prøver jeg nok at køre 3*8, uden force reps.

vh emil

Jeg tror du leder efter et HST program.

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvet at sætte mig ind i hst programmet, men det har dog aldrig lykkes mig. jeg syntes sku det er lidt uoverskuligt

Øhm, det er vel tværtigmod utroligt enkelt i forhold til mange andre programmer. Læs artiklen og Download regnearket:

(HST)

Indtast dine 5, 10 og 15 rm (Eller gæt dem sådan cirka) for de forskellige øvelser du vil tage, og vupti har du et færdigt program.

Link to comment
Share on other sites

Dette program er primært styrke, men kan måske inspirere dig:

Træningsprogram for kampatleter

Det opfylder ihvertfald dit ønske om noget stigning i bænkpres !!!

Ang. HST giver jeg de andre ret. Det er utrolig nemt at gå til. Men ikke sikkert du lige har lyst til 10 dages deconditioning som kræves !

Edited by Nygren
Link to comment
Share on other sites

det ser rimlig spændende ud det trænings program for kampatleter, jeg kan dog se at jeg skal blive noget bedre til død løft, før jeg begynder på sådan et program.

så jeg starter på et hst. jeg må have misforstået det de første gange jeg havde kigget på det. men nu tror jeg at jeg har fat i det.

vil det være fint hvis jeg bruger de øvelser jeg har sammensat og så indsætter den i hst. jeg har jeg nemlig gjort, men skal jeg have flere øvelser med og evt færre sæt. indtil videre vil jeg tage 3 gentagelser i bænk og benpres og mave og ryg, og så 2 gentagelser i resten.

vh emil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share