Tun


Sandager
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser som en hurtig lækkert supplement tun i vant på dåse der er typisk 150gr i en normal dåse og med en procent på 27 protein i f. eks John West tun er 100gr rigeligt at dække mit behov på 26gr tun så gemmer jeg bare den halve dåse til en anden gang og evt spiser den med rejer eller et stort glas skumme mælk.

Det med tungmetaller ved jeg ikke jeg håber bare ikke det er så slemt men at leve kun af tun det kan jeg bare ikke, så er det faktisk også billegere at købe protein pulver.

Et lille tip til at peppe den kedelige tun op er at tilføje noget hot salsa sauce det kan købes mange steder og det stærke sauce er også godt for at forøge ens naturlige forbrænding, det smager skønt og der er kun 35 kcal pr 100gr fordi det er lavet på grønsager og chili.

Man kan også få medium stærk hvis den hotte brænder for meget.

Link to comment
Share on other sites

små 300 gram protein er nok lige i overkanten ;-) der er ikke påvist forbedring på proteinsyntesen ved indtag på over 1.2 per kg for øvede og op til 1.7 per kg for ny begyndere.

Derimod smider du pengene ud af vinduet, øger dit indtag af tungmentaller og øger din relative risiko på sigt for nyresten .. bon appetit

Kilde: "SPORTS NUTRITION - FATS AND PROTEINS" Judy A. Driskell og Ernæringsrådets rapport om samme emne

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst at en masse vælger at spise en dåse tun dagligt.. Hvad skyldes det? Er det fordi der er en masse proteiner i?

100 g tun indeholder flg:

protein: 25gram

fedt: 1 gram

Kulhydrat: 0 gram

Vand: 74 gram

Tun er en proteinrig fødevare. Der kører dog en debat om tun og tungmetaller. Jeg vil ikke blande mig i denne debat, men der er de der mener at tun indeholder tungmetaller. Personligt er jeg dog af den opfattelse at indholdet af tm er under grænseværdien.

vh

mask:)

CC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share