Efter træningen?


Lorte_muskel
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

har lige et spørgsmål mht. hvad man skal drikke efter man har styrketrænet. Protein, gider jeg ikke investere i, og har lige læst artiklen her på siden om kakaomælk. Er det så "dårligt" som det bliver gjort til i artiklen?

Hvad er alternativerne, når man skal have protein efter træningen?

/L...

Hvis mælk er tilgængeligt ville dette jo være fremragende, ellers kan du vel også spise en grovbolle med en ordenlig røvfuld tun/kylling/kalkun etc.

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL

har lige et spørgsmål mht. hvad man skal drikke efter man har styrketrænet. Protein, gider jeg ikke investere i, og har lige læst artiklen her på siden om kakaomælk. Er det så "dårligt" som det bliver gjort til i artiklen?

Hvad er alternativerne, når man skal have protein efter træningen?

/L...

Er cacaomælk dårligt? Der er vel bare lidt ekstra sukker i.

Anyway - hvis du gerne vil investere i cacaomælk, hvorfor så ikke protein pulver - jeg mener at hvis man regner det ud, så viser pulveret sig at være en del billigere end cacaomælk.

Link to comment
Share on other sites

Kakao er efter min mening OK, men ikke optimalt.

Efter træning har du brug for hurtigte proteiner og hurtigte kulhydrater. Proteinerne i kakao er 80% casein og de sidste 20% er så de proteiner der er i vallen. Casein er langsomt og valle proteinerne er hurtige. Det meste kakao er tilsat sukker i form af saccharose (disaccharid af glucose og fructose) - ren glucose (druesukker eller maltodextrose) havde været bedre, men det er småting.

En liter kakao nede i Fakta koster de der 5-6 kroner, den smager elendigt lunken og er tilsat 5% vand (mindre proteinindhold ifht. skummetmælk).

Modsat koster 100g weightgainer ca. 7,5kr (hvis man køber 6 kilo), og det har den korrekte sammesætning af protein/kulhydrat. I 6kg er der til 60 shakes (20 ugers træning i mit tilfælde) - og det er trods alt nemmere at have en spand stående ifht. at have 60l kakao opmagasineret eller absolut skulle forbi en butik, inden man rammer centeret.

Link to comment
Share on other sites

Modsat koster 100g weightgainer ca. 7,5kr (hvis man køber 6 kilo), og det har den korrekte sammesætning af protein/kulhydrat. I 6kg er der til 60 shakes (20 ugers træning i mit tilfælde) - og det er trods alt nemmere at have en spand stående ifht. at have 60l kakao opmagasineret eller absolut skulle forbi en butik, inden man rammer centeret.

100g??? spiser du 100g?

Jeg vil da tro der er en del mere protein i 100g pulver end 1liter kakaomælk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share