Træningsprogram spørgsmål.


pelle r
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet et fullbodyprogram 3 gange ugenligt, i et godt stykke tid, og kunne godt tænke mig at komme lidt "videre". Jeg har lavet et split program hvor jeg kommer hele kroppen rundt 3 gange om ugen, på 6 træningsdage. Hver træning tager cirka 1 time. Kunne godt tænke mig at høre forslag til trænings programmer, der vil opfylde mit behov for lidt mere træning end mit tidligere fullbody. Hvad med det jeg har sat sammen, er det en god måde at gøre det på?

Mandag: Ben, ryg, skulder og lænd.

Tirsdag: Bieceps, triceps, bryst og mave.

Onsdag: Ben, ryg, skulder og lænd.

Torsdag: Bieceps, triceps, bryst og mave.

Fredag: Ben, ryg, skulder og lænd.

Lørdag: Bieceps, triceps, bryst og mave.

Søndag: Hviledag.

Pelle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville eksempelvis gøre følgende: Ben/Bryst/Triceps/Mave og Ryg(lænd)/Skulder/Biceps.

For med både ben og ryg samme dag, hvor jeg går udfra at du kører sqaut og dødløft, vil det blive meget hårdt. Hellere fordele de to ud på hver sin dag, da de tager mest energi/kræfter.

Har flyttet biceps, da du bruger dem mere i forbindelse med ryg/skulder end ved bryst.

Tror du,at du kan holde til seks dages træning i træk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville eksempelvis gøre følgende: Ben/Bryst/Triceps/Mave og Ryg(lænd)/Skulder/Biceps.

For med både ben og ryg samme dag, hvor jeg går udfra at du kører sqaut og dødløft, vil det blive meget hårdt. Hellere fordele de to ud på hver sin dag, da de tager mest energi/kræfter.

Squat og dødløft bruger mange af de samme muskler. Jeg tror kun det ville forværre situationen at skifte på den måde, da disse muskler så kun vil få 1 hviledag om ugen. Jeg synes med så frekvent træning at den mere traditionelle opdeling, Bryst/Skulder/Triceps & Ben/Ryg/Biceps, vil være at foretrække så man kan undgå at overlappe. Desuden kan man undgå at træne squat og dødløft samme dag ved at skifte mellem dem, altså træne squat dag 2, dødløft dag 4 og squat dag 6.

Dog er 6 dage om ugen nok for meget i længden. Et 2-split på 4-5 dage vil sikkert give bedre resultater.

Peter :cool:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Tak for de hurtige svar.

Okay jeg tror godt jeg kan se fornuften i at sætte biceps sammen med ryg programmet. Nu skriver du at jeg måske ville få bedre resultater med eks. 5 træninger om ugen, er der nogen der har en ide til hvordan man skulle sætte det sammen. Altså ville det være bedst at have 2 "fridage" i træk eller skal de ligge forskudt på ugen?

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

Det var de 4 træningsdage om ugen, så ser det sådan her ud:

Man: Bryst, Skulder og Triceps

Tir: Ben, Ryg og Biceps

Ons: Fri/Cardio

Tor: Bryst, Skulder og Triceps

Fre: Ben, Ryg og Biceps

Lør: Fri/Cardio

Søn: Fri

Så bestemmer du selv hvor du vil have "mave" og "nakke" proppet ind.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de hurtige svar.

Okay jeg tror godt jeg kan se fornuften i at sætte biceps sammen med ryg programmet. Nu skriver du at jeg måske ville få bedre resultater med eks. 5 træninger om ugen, er der nogen der har en ide til hvordan man skulle sætte det sammen. Altså ville det være bedst at have 2 "fridage" i træk eller skal de ligge forskudt på ugen?

Mvh Pelle

Vil du absolut træne 5 dage om ugen kan du træne man, tir, ons, fre, lør, og holde pause tor og søn, og så altså bare skifte imellem de to forskellige træningspas for hver gang du træner, dog virker dette lidt rodet. Bedre vil det nok være at træne 2 on 1 off, altså tage to træningsdage i træk, og så en pausedag, hvilket vil give et gennemsnit på 4(2/3) per uge.

Peter :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share