pateriuseret æg i liter...


ABS
 Share

Recommended Posts

hej,ved godt det har været oppe at vende før. Men nogle der kender har andre steder, hvor man kan købe æggehvider i liter (spande). Har prøvet et par bagere, men de gider ikke sælge mig noget. Metro kan jeg heller ikke handle i...nogel ideer??

Link to comment
Share on other sites

Køb det hos en bager eller en slagter. Prisen ligger på 100 -150 kroner (nogen lidt dyrere) gav jeg selv for 5 liter. Drikker en halv liter engang imellem. Når jeg er på farten, og ikke gider tage mad med.

Det er osse udmærket til røræg. konsistensen & smagen er dog ikke ligeså god, som med æggeblommen i også.

Men prøv slagterne, resturanter, eller lign. Min lokale slater har skam ingen problemer med at sælge mig det!

Edited by Pumber
Link to comment
Share on other sites

(...) Drikker en halv liter engang imellem. Når jeg er på farten, og ikke gider tage mad med.

Vil umiddelbart råde dig til at holde dig fra rå æggehvider. Hvis æggeprotein ikke er tilstrækkeligt denatureret (f.eks. ved varmebehandling), er det meget lidt du reelt får "udnyttet".

For at gøre en lille histore endnu mindre, kunne du evt. tjekke denne diskussion på et andet board: Om udenatureret æggeprotein

Har du endnu mere travlt, kan det hele let forklares ved dette link: Pubmed - Digestibility of cooked and raw egg protein in humans as assessed by stable isotope techniques.

Link to comment
Share on other sites

Meget interesant. Havde læst flere der tog sig en shake med rå æg. Så jeg tænkte da at man også bare kunne fyrer en halv liter i en mathilde kakao. Og så bare bælde den. Hvis man ikke lige gad af fumle med en dåse tun f.eks. Men det er da værd at overveje nødvendigheden af sådan et "måltid". det jo ikke ligefrem fordi, det smager pokkers godt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share