Spinningsko


CarpeDiem84
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg vil efter at have spinnet i centrets sko i længere tid gerne ud og købe mine egne sko, men jeg helt på bar bund. Hvad skal jeg gå efter? Er nogle mærker at foretrække frem for andre? og isåfald hvilke? og hvad koster de typisk?

Håber I vil hjælpe mig...

//AM

Nu har jeg selv cyklet udendørs i et godt stykke tid, så jeg vil da prøve om ikke jeg kan besvare nogle af dine spørgsmål!!

For det første skal du selvfølgelig gå efter et par sko som du kan betale, og når du alligevel ikke skal køre flere hundrede kilometer i dem om ugen, så er det stort set ligegyldigt om du køber et par sko til 400,- eller til 1400,-

Personligt syntes jeg du skal kigge mærker som Diadora (gode, men også til at betale (har sevl sådan et par :smile: )). MEM som også er rigtigt fede, men en smule dyrere. Men hvis du rigtig skal ha spenderbukserne på, så skal du ha dig et par Sidi (laver nogle af de allerbedste sko, men koster selvfølgelig også derefter).

Som sagt så er der temmelig stor forskel på prisniveauet, men jeg vil anbefale dig at gå efter et par til ca. 400,- - 500,-. For den pris kan du nemt få en rigtig god sko. Men lad for guds skyld være med at købe dem hos cykelhandleren, for der kommer du stensikkert til at betale ekstrem overpris.

prøv evt. den her side de har rigtig mange af de sko jeg snakker om, og de har ofte nogle gode tilbud også. ( nu håber jeg ikke det her bliver "modereret" væk), men ellers kan jeg lige sende dig adressen.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket mærke/model man vælger er tit en smagssag. Nogle køber udfra prisen, andre mærket eller endda designet af sko'en. Man kan også sagtens købe dem over nettet, men så løber man den risiko at skoen ikke helt passer så godt som den burde.

Mit råd er, at tage ud og prøve nogle sko. Det er vigtig at de sidder godt på foden. Der er ikke noget værre end en sko, hvor foden glider lidt frem og tilbage i, eller en sko hvor storetåen hele tiden går imod. Der må gerne være plads til, at man lige kan vrikke en smule med tæerne ind i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selv cyklet udendørs i et godt stykke tid, så jeg vil da prøve om ikke jeg kan besvare nogle af dine spørgsmål!!

For det første skal du selvfølgelig gå efter et par sko som du kan betale, og når du alligevel ikke skal køre flere hundrede kilometer i dem om ugen, så er det stort set ligegyldigt om du køber et par sko til 400,- eller til 1400,-

Personligt syntes jeg du skal kigge mærker som Diadora (gode, men også til at betale (har sevl sådan et par :smile: )). MEM som også er rigtigt fede, men en smule dyrere. Men hvis du rigtig skal ha spenderbukserne på, så skal du ha dig et par Sidi (laver nogle af de allerbedste sko, men koster selvfølgelig også derefter).

Som sagt så er der temmelig stor forskel på prisniveauet, men jeg vil anbefale dig at gå efter et par til ca. 400,- - 500,-. For den pris kan du nemt få en rigtig god sko. Men lad for guds skyld være med at købe dem hos cykelhandleren, for der kommer du stensikkert til at betale ekstrem overpris.

prøv evt. den her side de har rigtig mange af de sko jeg snakker om, og de har ofte nogle gode tilbud også. ( nu håber jeg ikke det her bliver "modereret" væk), men ellers kan jeg lige sende dig adressen.

Jeg er helt enig her.

Diadora laver nogle udemærkede sko som er til at betale. Jeg har selv kørt (og undervist) med dem i en del år. Jeg har dog for nyligt købt et par i et andet mærke via den henviste hjemmeside. Her har jeg fået en god service og kan klart anbefale at købe sko (og andet udstyr) herigennem

Link to comment
Share on other sites

Der er gode besvarelser herinde og brug det til at vælge, men enig det kan være svært. Vi er jo alle så forskellige, så det kan være svært at vide, hvilken model/mærke der passer dig bedst. Mener også det er en god ide at vælge sko som er et halvt til et helt nr. større end du plejer at bruge i normalt fodtøj, da din fod "hæver" op når den bliver varm og du sveder.

SIDI er min favorit.... Men et par til en 400 kr er sikkert fine, og prøv at få nogen med 3 "spænder/lukninger", da det giver bedre mulighed for justeringen af skoene...

Ved ikke om du kan bruge det til noget....

Iøvrigt hvilke modeller bruger de i det center du spinner i??? Synes du de er gode, så ved du vel allerede hvilket mærke du skal vælge oder was????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share