Kan man få nok ud af dette instrument


JT34
 Share

Totalgym  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har erhvervet mig en TotalGym 1000 maskine og ville lige høre om der er nogle her der har erfaringer med netop denne el. de mere avacerede modeller.

Har du øvelser ideer el andet hører jeg også gerne det.

Bruger den da jeg ikke har tiden til faste motioncenter besøg.

Ligger et link til billede af maskine da jeg ikke kan ligge det her ( få det til at virke )

TOTAL GYM Maskine

Edited by JT34
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kunne fremvise et billede ville det være nemmere at vurdere.

Må være den maskine den nu aldrene Chuck Norris markedsfører på TV shoppen.

Har du øvelser ideer el andet hører jeg også gerne det.
Følger der ikke instruktioner med? Ellers må du jo tune ind på TV-shop reklamen på dit TV :wink: Men du skal nok ikke regne med der er ret mange oplyste hoveder her på Motion-online.dk - hvis overhovedet nogen der bruger den maskine. Den træning du får på maskinen er utilfredsstillende - især sammenlignet med at gå center/klub eller træne med håndvægt/stang derhjemme. Maskinen kan vel allermest ses som et festligt indslag der har karakter af aerobics konditionstræning mere end det er intens styrketræning med få gentagelser inden for hver øvelse. Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Belastningen vil I mit tilfælde blive alt for lav.... selv på den hårdeste belastning.... Det gælder i alle øvelserne med store muskelgrupper involveret... i isolationsøvelser er den sikkert fin..!!

Man kan vel altid sætte en potteplant eller noget på den...... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Et kortere generelt svar til de første par indlæg

:bigsmile:

Ergo til alm styrketræning ville i til enhver tid anbefale vægte/stang - motioncenter.

ER der så nogen af jer der ligesom jeg lider lidt af pladsmangel og ikke vil have et træningsudstyr stående fremme derhjemme - og derfor kan anbefale noget i retning ( vægttræning og udstyr i for af bænk og vægte ) evt link.

Tak for de gode inlæg ... det cool nok

Link to comment
Share on other sites

Det jeg hæftede mig ved, da jeg så den i TV-shoppen, var at de reklamerede med at man kunne arbejde med belastninger på 40% til 60% af kropsvægten, hvorefter Chuck Norris sagde, at han havde brugt den i 15år.

Men der må være rigtigt mange øvelser, hvor en rimeligt veltrænet person som ham ikke kan bruge en belastning på 60% af kropsvægt til noget. Derfor virkede reklamen meget lidt troværdig på mig.

Med nogle indstillige håndvægte og en bænk er du nok langt bedre hjulpet (på Mol kan der også findes træningsprogrammer, som udelukkende bruger håndvægte)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg hæftede mig ved, da jeg så den i TV-shoppen, var at de reklamerede med at man kunne arbejde med belastninger på 40% til 60% af kropsvægten, hvorefter Chuck Norris sagde, at han havde brugt den i 15år.

Men der må være rigtigt mange øvelser, hvor en rimeligt veltrænet person som ham ikke kan bruge en belastning på 60% af kropsvægt til noget. Derfor virkede reklamen meget lidt troværdig på mig.

Med nogle indstillige håndvægte og en bænk er du nok langt bedre hjulpet (på Mol kan der også findes træningsprogrammer, som udelukkende bruger håndvægte)

Hvis den står næsten vandret mener jeg den er nede under 10%, men ja, omkring 60% er nok max.

Jeg har prøvet en tilsvarende og til visse overkropsøvelser er den nu ikke så tosset igen. Ben kan man godt glemme at træne på den, netop pga den lave max-belastning. Pengene er bestemt givet bedre ud på justerbare håndvægte og godt med skiver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share