Smerte i underarm


Ramius
 Share

Recommended Posts

Mit problem går ud på at jeg det gør ondt når jeg løfter noget med håndfladen opad. Smerten kommer så når jeg slipper vægten eller på anden måde slapper af i underarmen, smerten bliver der så mellem 10-30 sek. hvor jeg bare ikke kan gøre noget.

Dette er især irriterende ved biceps øvelser da mit grep på vægten er væsenligt dårligere når jeg løfter med lodret håndflade. :thumb_down:

Jeg prøver at træne min underarm ved wrist curls, men jeg synes ikke rigtig det hjælper.:( Er der nogen der har prøvet noget lign.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem, de 10-30 sekunder gør det avs, og man kan ikke rigtig strække fingrene ud.

Det er især slemt i bicepsøvelser, men også i nogle kabeløvelser, eks. kabelflyes.

Mit råd til dig er at du skal passe lidt på, jeg trænede videre trods smerten for et halvt års tid siden, hvilket resulterede i at jeg til sidst ikke kunne lave noget med min arm, hverken arbejde eller træne.

Så der måtte jeg have en pause på to måneder, og først efter 3 måneder kunne jeg træne biceps igen, havde fået sceneskedehinde betændelse i begge underarme.

For mit vedkommende, fandt jeg udaf at hovedparten det stammede fra rygøvelser "tårnet", her trak jeg nogle gange med det yderste af fingrene - idag koncentrerer jeg mig meget om at sørge for at trækket såvidt muligt går fra håndfladerne, altså at jeg har et ordentlig greb.

Men også i biceps er det vigtigt at du ikke knækker i håndleddet når du løfter, og evt. gå nogle kg ned, og træn dig hellere støt opad fremfor at presse dig til det yderste.

Det kan være dine muskler kan følge med, men scenerne skal også være klar.

Så min måde at overkomme det på, var altså at gå ned i vægt i en periode, og så støt og roligt stige.

Link to comment
Share on other sites

Det er væk vil jeg sige.

Men altså har jeg virkelig givet den gas og presset mig udover grænserne i biceps + træk og gør det et par gange i træk, så kan jeg godt mærke det meget lidt, fra tid til anden.

Gør det for ondt, dropper jeg simpelthen øvelsen, og næste gang er der normalt intet at mærke.

Sålænge jeg koncentrere mig om at gøre de øvelser jeg talte om rigtigt, og ikke volde mine sener, så går det fint.

Og det har det gjort i 3 måneder nu, og er kommet langt over mit stadie før pausen.

Da jeg var helt nede med skaden tog jeg en kur BioSport fra Matas, sådan noget oliestads i piller, det er der flere der har sagt hjælper meget godt på denne skade.

Men læg mærke til om du laver dine øvelser forkert, jeg er næsten 100% på at du et eller andet sted gør det forkert, hvis ikke så har du altså bare for mange kg på - og så skal du geare lidt ned.

Lad dine sener vænne sig lidt til det først, de er lidt længere tid om at blive stærkere end muskler er.

held og lykke, og lad nu være med at "no pain no gain'e" den, som jeg gjorde.....så er du 100% nede i en lang periode, mit var så vildt at jeg ikke kunne skrive på en computer eller bruge en mus uden at jeg fik voldsomme smerter.

Og det er sgu ikke særlig sjovt at gå fra 130 i træk til nakke, til 60 fordi at armene ikke vil :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share